Gå til innhold

Hvorfor handler ikke folk mer på finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange hjerter, ingen skriver. Selv når prisen settes ned. Har folk virkelig så dårlig råd? Kjøpesentrene er jo stappfulle og hva skal de på finn om de aldri handler allikevel.

Anonymkode: b7f3a...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spar oss.

Anonymkode: 1449a...9f9

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange hjerter, ingen skriver. Selv når prisen settes ned. Har folk virkelig så dårlig råd? Kjøpesentrene er jo stappfulle og hva skal de på finn om de aldri handler allikevel.

Hender jeg setter hjerte, men så dukker det opp samme vare nærmere der jeg bor

Anonymkode: cb758...7be

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hele Finn.no bare er hjernedød surfing for alle som kjeder seg? Det er sikkert en god del som surfer rundt på forskjellige nettbutikker også, selv om de aldri har noen planer om å faktisk kjøpe noe som helst. 

Anonymkode: f0afd...222

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjerte betyr ikke at man planlegger å handle, bare at man har en eller annen form for interesse for gjenstanden og derfor vil ha mulighet til å finne den igjen raskt og enkelt.

Anonymkode: bd24a...71f

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet

Hjerte betyr jo bare at noen ønsker å lagre annonsen, ikke nødvendigvis at de er interessert i å kjøpe noe. Det kan like gjerne være at de vil selge noe lignende og lurer på hva tilsvarende varer går for.

Anonymkode: 69eae...56d

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du overpriser det du selger. Alt for mange som deg som forventer å få gull for gamle slitne ting!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg setter ofte hjerte på annonser jeg tenker jeg kanskje kan ha lyst til å vurdere nærmere senere.
Altså betyr ikke hjerte at jeg har tenkt til å handle varen.

Noen ganger er det prisen. Andre ganger er det at jeg egentlig er ute etter noe ca sånn, men at den annonsen mest blir en dårlig versjon av det jeg vil kjøpe.

Det er mange grunner til at ting ikke blir solgt på finn. Ofte er grunnen at det ikke er noen som der og da har tenkt å kjøpe det du selger.

Anonymkode: 32b22...82a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Tobias001 skrev (Akkurat nå):

Du overpriser det du selger. Alt for mange som deg som forventer å få gull for gamle slitne ting!

det kan også hende at folk helst vil ha ting billigst mulig da. 

Jeg har faktisk opplevd at ting som koster 500 kroner i butikk blir solgt for 100 kroner. Men likevel klager folk over prisen, og vil betale max 50 kroner. Selv om produktet aldri har blitt brukt, og fremdeles ligger i original emballasje. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spar oss.

Anonymkode: 1449a...9f9

Du må ikke innpå her og svare om du ikke har noe fornuftig å si.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje hele Finn.no bare er hjernedød surfing for alle som kjeder seg? Det er sikkert en god del som surfer rundt på forskjellige nettbutikker også, selv om de aldri har noen planer om å faktisk kjøpe noe som helst. 

Ja tror du har rett. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har faktisk opplevd at ting som koster 500 kroner i butikk blir solgt for 100 kroner. Men likevel klager folk over prisen, og vil betale max 50 kroner. Selv om produktet aldri har blitt brukt, og fremdeles ligger i original emballasje. 

Når du ikke har giddet å ta det ut av esken, hva får deg da til å tenke at andre vil ha det?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig, har samme erfaring. De er ofte kjipe og gjerrige.

Skrevet (endret)

"Hjerte" betyr ikke forpliktelse til å kjøpe - jeg bruker dem til å lage en slags ønskeliste eller påminnelse over ting jeg liker men "trenger" absolutt ikke og det haster ikke med kjøp.

Når det gjelder salg, kommer det an på hva du selger. Selv har jeg noen ting som har stått lenge men disse er sære små ting jeg prøver å bli kvitt med som bare tar plass i bod; har også gitt bort mye.

Men f.eks. et par uker siden gikk en Dolce & Gabbana veske jeg har lagt ut i under halv timen. 🤷‍♀️

Endret av dol_br
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja, ser mange ting på finn som koster nesten like mye som i butikken. Da setter jeg hjerte, for å se om prisen går ned. Ender med å kjøpe nytt i butikk, dersom det ikke er noe å spare. Betaler som regel ikke mer enn 50 % for brukt.

Anonymkode: 88ff4...ce1

• Liker 4
Skrevet
Tobias001 skrev (2 minutter siden):

Når du ikke har giddet å ta det ut av esken, hva får deg da til å tenke at andre vil ha det?

Hvis det er snakk om for eksempel hodetelefoner eller annen elektronikk som jeg ikke trenger mer av. Men så får jeg dette i julegave av noen jeg kjenner. 

Det kan vel hende at noen andre kan ha lyst på dette produktet. Selv om jeg ikke behøver akkurat den tingen selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Handler masse på Finn.

Det er ikke ulovlig å sette hjerte på ting selv om man ikke kjøper dem...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Stort sett alt er overpriset. Når jeg finner nyere modeller billigere på salg er brukt uaktuelt. 

Når noe er åpnet er prisen i mine øyne bare halvparten, deretter trekkes alder og bruk fra. 

Anonymkode: 6670c...b29

• Liker 6
Skrevet

Jeg har mange lister der jeg sparer på ulike typer annonser, av ulike årsaker. Jeg sletter ikke hjerter når jeg har funnet noe jeg leter etter heller. Ja, noen av listene jeg har har aldri handlet om å kjøpe heller. Det kan være ideer jeg vil huske på, eller informasjon jeg vil ha tilgjengelig for annet. 

Skrevet

Jeg setter hjerter av og til. Er det noe jeg har lyst å kjøpe sender jeg melding/fiks ferdig forespørsel. Er det overpriset så venter jeg eller pruter. Priser en riktig så får en solgt, om det er produkter med en viss verdi for andre da. Jeg har siste uken solgt tre produkter på finn, hvor det var flere henvendelser (2-4 stk) på hver av tingene. Er prisen god, er som regel kjøperne der da de føler de gjør en god deal. 

Anonymkode: d668c...dfb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...