AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Del Skrevet 14. februar 2024 Hvis jeg f.eks vil ha en ombre, kan frisøren blande opp riktig nyanse/mengde med farge og developer (ikke i samme flaske, selvsagt :P) slik at jeg kan vedlikeholde etterveksten hjemme selv? Jeg har ikke tid til å dra dit så ofte, så tenker om jeg drar til frisør hver 6. måned og da kunne fått med farge til 2x hjemmebruk mellom disse besøkene så hadde det vært helt perfekt. Jeg vet de selger ferdige pakker med Wella Color Touch hos min frisør, men har ikke lyst til å kjøpe 3 pakker for å selv blande meg frem til riktig nyanse, og basefargene i denne serien blir for varme eller for grønne på mitt hår, så det er heller ikke noe alternativ å bruke en av disse som bunnfarge i utgangspunktet. Anonymkode: ecc2a...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Del Skrevet 14. februar 2024 Fargen må brukes kort tid etter at drn er blandet. Tviler uansett på at de hadde gjort det. Anonymkode: 74eb5...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Del Skrevet 14. februar 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Fargen må brukes kort tid etter at drn er blandet. Tviler uansett på at de hadde gjort det. Anonymkode: 74eb5...756 Den må vel ikke det når man bare blander de forskjellige nyansene. Utviklingskremen blander jeg naturligvis inn selv rett før bruk. Anonymkode: ecc2a...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Del Skrevet 14. februar 2024 Hvordan ser du for deg at det skal fungere i praksis med klagerett og reklamasjonsrett? Dersom dette skulle blitt utført i praksis må man jo skrive kontrakt i forkant. Tviler på at frisører flest har ork og ressurser til å styre med det. Anonymkode: d3756...fad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Del Skrevet 15. februar 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan ser du for deg at det skal fungere i praksis med klagerett og reklamasjonsrett? Dersom dette skulle blitt utført i praksis må man jo skrive kontrakt i forkant. Tviler på at frisører flest har ork og ressurser til å styre med det. Anonymkode: d3756...fad Jeg tenkte vel at farging hjemme alltid utføres på eget ansvar. Det eneste man evt. kan klage på er om det har skjedd en produksjonsfeil/dato på produktet. Det er i tillegg snakk om demi-permanent, ikke dramatisk forskjellig fra min naturlige farge, som skal brukes på 2 cm med ettervekst. Som en bonus kommer frisøren til å vite nøyaktig hva jeg har brukt i håret når det ikke er en tilfeldig eske fra et annet sted. Frisøren blander jo uansett opp den nyansen jeg skal bruke der og da, og kan dermed verifisere at det ikke er noe galt med hverken farge eller utviklingskrem. Slik sett blir det som normalt, at man betaler etter den mengden farge frisøren må bruke, bortsett fra at noe av fargen havner i håret på et senere tidspunkt. Jeg betaler gjerne ekstra for at de blander for meg, og kan gjerne skaffe egne flasker til farge og utviklingskrem, eller til og med kjøpe utviklingskrem et annet sted. Da blir det ikke noe særlig annerledes enn når de sender med noen klikk semipermanent farge for å vedlikeholde rosa stripe i håret. Jeg hadde liksom sett for meg at dette var litt mer vanlig, med tanke på f.eks kvinner med grått hår som må farge oftere enn vanlig fordi etterveksten blir langt mer synlig. Anonymkode: ecc2a...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 15. februar 2024 #6 Del Skrevet 15. februar 2024 Du vet at dette kommer til å koste mye dette å? Eller tror du det koster 500 for farge og 1500 for jobben frisøren gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Del Skrevet 15. februar 2024 Just now, Sofakona said: Du vet at dette kommer til å koste mye dette å? Eller tror du det koster 500 for farge og 1500 for jobben frisøren gjør? Jeg bryr meg ikke om prisen, jeg har bare ikke tid til å dra til frisøren så ofte Anonymkode: ecc2a...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 15. februar 2024 #8 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bryr meg ikke om prisen, jeg har bare ikke tid til å dra til frisøren så ofte Anonymkode: ecc2a...e4e Men om du har tid å reise ned til frisøren.. vente på at hun skal fikse farge..dra hjem og sette farge på det selv..sp har du faktisk tid å sette deg i stolen og få farge i håret . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Del Skrevet 15. februar 2024 1 minutt siden, Sofakona said: Men om du har tid å reise ned til frisøren.. vente på at hun skal fikse farge..dra hjem og sette farge på det selv..sp har du faktisk tid å sette deg i stolen og få farge i håret . Nei, nå misforstår du. Jeg drar til frisøren 2 ganger i året for farge og klipp, og det er ved disse besøkene (når hun uansett blander opp fargene som skal i håret mitt) jeg ønsker at hun blander opp ekstra mengde riktig nyanse av bunnfargen som jeg da kan ha med hjem og bruke på etterveksten mellom disse frisørbesøkene. Anonymkode: ecc2a...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #10 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, nå misforstår du. Jeg drar til frisøren 2 ganger i året for farge og klipp, og det er ved disse besøkene (når hun uansett blander opp fargene som skal i håret mitt) jeg ønsker at hun blander opp ekstra mengde riktig nyanse av bunnfargen som jeg da kan ha med hjem og bruke på etterveksten mellom disse frisørbesøkene. Anonymkode: ecc2a...e4e Da får du nesten bare spørre henne da. Ingen her kan svare på dette. Men jeg tviler, produktene frisørene bruker selges kun til frisører av en grunn. Anonymkode: 33e26...d7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #11 Del Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 13.53): Nei, nå misforstår du. Jeg drar til frisøren 2 ganger i året for farge og klipp, og det er ved disse besøkene (når hun uansett blander opp fargene som skal i håret mitt) jeg ønsker at hun blander opp ekstra mengde riktig nyanse av bunnfargen som jeg da kan ha med hjem og bruke på etterveksten mellom disse frisørbesøkene. Anonymkode: ecc2a...e4e Ferdigblandet hårfarge må brukes med en gang, mener jeg. Men skader jo ikke å spørre, om ikke det funker så har hun kanskje noen forslag til alternativer. Anonymkode: 99263...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #12 Del Skrevet 17. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ferdigblandet hårfarge må brukes med en gang, mener jeg. Men skader jo ikke å spørre, om ikke det funker så har hun kanskje noen forslag til alternativer. Anonymkode: 99263...d35 Ja, det vet jeg, men jeg tenker på to separate flasker/lufttette bokser. En med blandingen av fargekremene og en med developer, som jeg da blander sammen selv rett før bruk. Jeg skal spørre henne neste gang jeg er der, ville bare høre om dette var noe andre hadde gjort eller hørt om før 😊 Anonymkode: ecc2a...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Del Skrevet 18. februar 2024 De mister jo kunder hvis de skal begynne å sende med hårfarge hjem istedet😆 Akdri hørt om noen som gjør det... Anonymkode: 3e239...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå