AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #21 Del Skrevet 16. februar 2024 Nei. Anonymkode: 4b146...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 16. februar 2024 #22 Del Skrevet 16. februar 2024 Nei, men ønsker selvsagt ikke en langdryg eller uverdig død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maud-1919 Skrevet 17. februar 2024 #23 Del Skrevet 17. februar 2024 Ja. Jeg fikk kreft i ung alder da barna var små. Jeg er livredd for å dø fra dem mens de er avhengig av meg. Jeg gjør hva jeg kan for å leve lengst mulig. Jeg håper på det beste, men planlegger for det værste. Særlig økonomisk. Jeg sier det ikke høyt, men alt jeg gjør handler om at de skal kunne klare seg om jeg faller fra. Av de rare ting jeg gjør er å unngå å kjør bil på krevende forhold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #24 Del Skrevet 17. februar 2024 Er ikke redd for å dø. Mann, singel, ingen barn, minstesats på ufør. Døden blir "walk in the park" når den tid kommer, det som er imellom er det verre med. Anonymkode: be926...1e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #25 Del Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 18.27): Takk for svar. Høres ut som at det ikke er så vanlig være redd.... Jeg er bare hysterisk redd,det må ikke være her mer...bare være ingenting...frysninger. Dessverre. TS Anonymkode: 27063...8fd Jeg er også hysterisk redd. Tanken på å ikke finnes mer gjør meg kvalm og svimmel av skrekk. Jeg kan våkne om natten og hyperventilere. Jeg ser for meg at jeg skal ligge innestengt i en liten boks under jorden i all evighet. Anonymkode: 8b3b1...990 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. februar 2024 #26 Del Skrevet 17. februar 2024 I 2011 gikk min mor bort 58 år gammel 16 Desember 2023 sovnet min far inn han ble 78 år jeg er 36 år ugift og barnløs så svaret på spørsmålet er nei døden skal få oss bort fra sorg og smerte ♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #27 Del Skrevet 17. februar 2024 Nei, ikke døden i seg selv. Er selvsagt nysgjerrig på hva som skjer etter døden, er det noe mer? Vil selvsagt ikke lide, så jeg håper på en fredfull død, når enn det måtte skje. Jeg er mer redd for å miste noen jeg elsker, som mann og barn. Anonymkode: 5bcbe...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17. februar 2024 #28 Del Skrevet 17. februar 2024 Når evt min tid er omme så håper jeg det går sabla fort 😝. Ingen seigpining eller noe sånt..... Jeg er ikke redd for å dø. Har heldigvis ingen uførløste sannheter, og har vært tro mot meg selv hele veien.... Det er det viktigste for meg 👌. Jeg angrer ikke på noe av det jeg har gjort, og jeg hadde gjort det om igjen siden det er det som har gjort meg til den jeg er idag 👌. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 18. februar 2024 #29 Del Skrevet 18. februar 2024 (endret) Både ja og nei. Hvis jeg visste at det var et liv etter døden, hadde det ikke vært så skremmende. Det verste er å ikke se sønnen min vokse opp og eventuelle barnebarn, hvis jeg skulle vandret nå. Håper det skjer fort uten seigpining den dagen det skjer. Endret 18. februar 2024 av Tough cookie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sneips Skrevet 19. februar 2024 #30 Del Skrevet 19. februar 2024 Ikke redd for selve øyeblikket, men ønsker selvfølgelig ikke å pines til døde. Mer redd for de nærme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #31 Del Skrevet 19. februar 2024 Ikke døden i seg selv eller det som evt måtte skje etterpå, om det finnes noe etterpå... Men jeg er redd for selve måten å dø på. Blir jeg liggende i uutholdelige smerter, og nektet smertestillende, for om de gir meg mer kan de ta livet av meg" eller annen uverdighet? Sliter jeg med å puste? Vil jeg seigpines over dager, uker måneder? DET skremmer meg... Anonymkode: 3ad9b...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 19. februar 2024 #32 Del Skrevet 19. februar 2024 Ikke nå lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #33 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke døden i seg selv eller det som evt måtte skje etterpå, om det finnes noe etterpå... Men jeg er redd for selve måten å dø på. Blir jeg liggende i uutholdelige smerter, og nektet smertestillende, for om de gir meg mer kan de ta livet av meg" eller annen uverdighet? Sliter jeg med å puste? Vil jeg seigpines over dager, uker måneder? DET skremmer meg... Anonymkode: 3ad9b...da9 Det verste er ikke smertene men det å ikke få puste. På sykehus/sykehjem får man ikke oksygen når man er i palliativ fase. Anonymkode: aa6e6...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 19. februar 2024 #34 Del Skrevet 19. februar 2024 Dødsøyeblikket er kanskje ikke noe å se frem til avhengig av hvordan man dør, og om man er dopet ned eller ikke. Etter døden er det ingenting. Kan ikke skjønne at folk tror det. Vi er en biologisk skapning og visner og dør som en hvilken som helst blomst. Vi har utviklet oss fra en amøbe i en isklump fra verdensrommet, har intelligens og egen vilje, men i bunn og grunn ikke anderledes enn denne blomsten eller en frosk i jungelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #35 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg er ikke redd for å dø, men er redd for hvordan jeg kommer til dø. Har nylig fulgt et kjært familiemedlem på sin siste reise pga. kreft. Jeg håper virkelig at jeg slipper å dø på den måten. Anonymkode: acddc...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #36 Del Skrevet 19. februar 2024 Ikke i seg selv, men som alenepappa ville det vært svært bekymringsverdig om jeg hadde gå bort. Håper at helsa fortsetter å holde seg god og at trusler fra eksen aldri blir mer enn det. Anonymkode: ffe55...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #37 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det verste er ikke smertene men det å ikke få puste. På sykehus/sykehjem får man ikke oksygen når man er i palliativ fase. Anonymkode: aa6e6...c45 Oi, så grusomt! Enda ett argument i min verden for å tillate aktiv dødshjelp! Men skal være snill å ikke spore av debatten Anonymkode: 3ad9b...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå