AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Del Skrevet 14. februar 2024 Jeg følger et mønster om startet med rundpinne i tykkelsen 5,5 i halsstykket. Skulle bytte til 6 når jeg kom videre til bolen. Det gjorde jeg, og etter er par økninger skall jeg bytte til en lengre rundpinne. Står ikke noe om tykkelsen, men den jeg fikk med fra butikken (jeg bare viste oppskriften og ba dem finne alt jeg ville trenge) som er lang nok, er i tykkelse 5,5. Er det veldig dumt? Må jeg tilbake til butikken og bytte eller kan jeg bare bruke de jeg har? Hilsen amatør som allerede har hatt to «argh!»-innlegg i forbindelse med dette strikkeprosjektet. Anonymkode: 17b23...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 14. februar 2024 #2 Del Skrevet 14. februar 2024 Hvis du skal strikke med pinne 6 på bolen skal du fortsette med pinne 6 når du bytter til en lengre pinne. Selv om det “bare” er 0,5mm forskjell på pinnen vil hele genseren bli mindre i størrelsen. Kjøp liksågodt en ny pinne på 6mm, så har du begge deler liggende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Del Skrevet 14. februar 2024 Bruk pinnen som er oppgitt… har du sjekket strikkefastheten din? Anonymkode: bccae...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå