AnonymBruker Skrevet 14. februar #1 Del Skrevet 14. februar Har sett at samboeren og faren gjør dette. Når hunden bjeffer, kniper de hunden i øre til den er stille. Er ikke det gammeldags og dyremishandling?!? Anonymkode: 328ef...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #2 Del Skrevet 14. februar NEI Anonymkode: fc2fd...c14 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #3 Del Skrevet 14. februar Kan jeg knipe deg hver gang du poster et rart innlegg??? Anonymkode: fc2fd...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #4 Del Skrevet 14. februar Det er selvfølgelig ikke greit, men det er også dessverre mange som fortsatt gjør sånt. Anonymkode: be192...8ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 14. februar #5 Del Skrevet 14. februar (endret) Mattilsynet kan kontaktes anonymt. I utgangspunktet har du meldeplikt, så om du føler at dyret er i fare, meld det inn Kan gjøres via hjemmesiden eller pr telefon. Endret 14. februar av Tradegy 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #6 Del Skrevet 14. februar Alle hundeeiere har lært hunden «nei», men ingen vil si hvordan de har lært den det. Anonymkode: 38736...f32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #7 Del Skrevet 14. februar Det er gammeldags og avleggs. Det er også ikke greit og utrolig trist. Da jeg hadde valp for rundt 20 år siden, var slike råd vanlige. Trykke nesen til dyret i urinen om den hadde uhell inne osv. Det klarte jeg aldri å få meg til, men fikk allikevel en hund som var knusktørr inne frem til den ble veldig gammel. Jeg heier i alle fall på positive treningsmetoder, og er glad for at det spres mer og mer. Anonymkode: f3fd3...b74 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #8 Del Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Alle hundeeiere har lært hunden «nei», men ingen vil si hvordan de har lært den det. Anonymkode: 38736...f32 Å trene inn en stopplyd (om det er "nei", "eh" eller annen lyd), kan trenes inn på akkurat samme måte som man trener inn sitt, ligg eller alt annet man belønner for. Anonymkode: be192...8ee 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #9 Del Skrevet 14. februar Jo, det er dyremishandling. Anonymkode: 7bdd5...ccb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #10 Del Skrevet 14. februar Er 48 år og vokst opp med hund. Har ALDRI hørt eller sett at kniping i øret har blitt praktisert ved hundedressur. Så det er ikke gammeldags, det er feil, slemt og uintelligent av den som gjør det. Anonymkode: be236...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 14. februar #11 Del Skrevet 14. februar Jo, det er gammeldags og avleggs. Heldigvis færre og færre som gjør det i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 14. februar #12 Del Skrevet 14. februar https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/hund/trening-av-hund--hva-er-lov#kap-2-voldog-straff-i-hundetrening Det er ikke lov. Det er heller ikke greit og ingen av hundeskolene jeg har vært på anbefaler dette som metode. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #13 Del Skrevet 15. februar Ja, det er fremdeles veldig vanlig. Om det er greit er noe annet. Anonymkode: 1f67e...d29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #14 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er gammeldags og avleggs. Det er også ikke greit og utrolig trist. Da jeg hadde valp for rundt 20 år siden, var slike råd vanlige. Trykke nesen til dyret i urinen om den hadde uhell inne osv. Det klarte jeg aldri å få meg til, men fikk allikevel en hund som var knusktørr inne frem til den ble veldig gammel. Jeg heier i alle fall på positive treningsmetoder, og er glad for at det spres mer og mer. Anonymkode: f3fd3...b74 Det var utdatert for 20 år siden også. Anonymkode: 0126c...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #15 Del Skrevet 15. februar Nei, dette er ikke normalt. Positive treningsmetoder var godt innlært sent på nitti-tallet. Da hadde vi egne ordentlige positive kurs. Hadde samboeren min kløpet hunden, hadde han tidlig måtte flytte. Anonymkode: 0126c...af2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #16 Del Skrevet 15. februar Absolutt ikke vanlig og overhode ikke greit. Man belønner bra adferd, men straffer ikke dårlig med mishandling. Regner med at du sier ifra til de, for du vil vel ikke være med på dyremishandling ved å bare se på uten å gjøre noe? Anonymkode: 52369...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 15. februar #17 Del Skrevet 15. februar Jeg savner litt mer folkeopplysning når det gjelder dette at det ikke bare er ugreit, eller ulike syn på dyrehold vi snakker om her. Slike metoder er faktisk forbudt! I denne saken har en mann blitt dømt i to rettsinstanser for vold mot hunden, fordi han slengte den bakover etter halsbåndet: Hundeeier dømt til fire måneders fengsel – NRK Vestland Saken har flere momenter, men det er verdt å merke seg at både lek og fagdommere i begge rettsinstanser er tydelige på at det å slenge hunden på den måten er ulovlig. Det samme gjelder annen bruk av vold mot hund, som å klype i øret. Håper alle som kommer opp i diskusjoner om dette temaet kan bidra med å spre kunnskapen om at dette faktisk er lovbrudd, for det tror jeg er mange som ikke vet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #18 Del Skrevet 16. februar Aldri i løpet av mine 40 år med hunder har jeg hatt behov for å knipe eller skade hunden. Husker dog at det var vanlig da jeg var liten å ta hunden i nakkeskinnet, men det er avleggs og ikke lov lenger. Vi vet bedre nå. Anonymkode: 15b95...7da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #19 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 20.01): Alle hundeeiere har lært hunden «nei», men ingen vil si hvordan de har lært den det. Anonymkode: 38736...f32 Man trener sånt inn ved stemmebruk. Jeg har to katter, den ene veldig grådig, prøver gjerne å spise opp maten til den andre. Han stopper når jeg sier NEI! eller AH! med bestemt stemme. Jeg har aldri måtte knipe eller gjøre ham noe vondt. Han har skjønt hva det betyr av seg selv, og når en katt klarer å lære det, klarer hunder det også. Anonymkode: be236...5fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. februar #20 Del Skrevet 17. februar Det kan vel beskrives som dyremishandling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå