AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #61 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og derfor er det greit å være frekk mot andre her i tråden? Anonymkode: 81b72...c27 Dere må tåle en diskusjon og jeg er ærlig med at jeg ikke synes 1500,-ikke høres realistisk ut. Enkelt og greit. Godta en beklagelse og la det ligge. Anonymkode: 24130...7f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #62 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere må tåle en diskusjon og jeg er ærlig med at jeg ikke synes 1500,-ikke høres realistisk ut. Enkelt og greit. Godta en beklagelse og la det ligge. Anonymkode: 24130...7f0 Jeg tåler en diskusjon men når voksne mennesker er usaklig og spydig så har det ingenting med diskusjon å gjøre Anonymkode: 81b72...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #63 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tåler en diskusjon men når voksne mennesker er usaklig og spydig så har det ingenting med diskusjon å gjøre Anonymkode: 81b72...c27 Ta det litt rolig og prøv å ikke være så fryktelig krenket. Hvis du ser nøye på de kommentarene er jeg ikke usaklig og spydig men dere kommer ikke utenom at mat og dagligvarer for 1500,- i måneden høres svært merkelig ut. Når dere kaller meg kvalm får dere svar på tiltale. Jeg blir stadig forbauset over hvor dårlig folk tåler det å bli motsagt. Anonymkode: 24130...7f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #64 Del Skrevet 15. februar 2024 Har aldri fulgt så nøye med på hva jeg bruker på mat og husholdningsartikler. Nå har jeg to frysere jeg tenkte spise tomme, så trenger ikke kjøpe noe kjøtt, fisk, pølser osv. Så i januar brukte jeg 1200.- da hamstret jeg også Norvegia på ukens Joker og egg på Mega. Hittil i februar har jeg brukt 230.- men blir en tur på Kiwi senere idag for å kjøpe litt forskjellig på Trippel Trumf. Og så blir det en tur til Sverige til uken. Der kjøper jeg brød, mel, sukker, pålegg, brus, te, egg og litt på apoteket. Så det blir mer denne mnd, men desto mindre neste mnd. Anonymkode: 7d7c2...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #65 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har aldri fulgt så nøye med på hva jeg bruker på mat og husholdningsartikler. Nå har jeg to frysere jeg tenkte spise tomme, så trenger ikke kjøpe noe kjøtt, fisk, pølser osv. Så i januar brukte jeg 1200.- da hamstret jeg også Norvegia på ukens Joker og egg på Mega. Hittil i februar har jeg brukt 230.- men blir en tur på Kiwi senere idag for å kjøpe litt forskjellig på Trippel Trumf. Og så blir det en tur til Sverige til uken. Der kjøper jeg brød, mel, sukker, pålegg, brus, te, egg og litt på apoteket. Så det blir mer denne mnd, men desto mindre neste mnd. Anonymkode: 7d7c2...f77 Ja, frysere er gjevt Det koster litt å fylle dem opp, men så har man mat og det er lettere å være økonomisk. Helt supert. Det er veldig praktisk. Anonymkode: 24130...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #66 Del Skrevet 15. februar 2024 Så lite dere bruker på mat! Jeg bruker rundt 4000 i måneden. Spiser lite kjøtt, men liker ordentlige råvarer. Anonymkode: 0d8ac...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #67 Del Skrevet 15. februar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Beklager om jeg ble litt skarp. Jeg har hatt et par folk i livet mitt som har snyltet mye på meg og jeg er litt sint enda. Det er faktisk ikke helt uvanlig å snylte. Anonymkode: 24130...7f0 Så du har traumer og må derfor anklage folk som lever billig for å enten lyve, snylte eller skryte? Hvorfor ikke heller ta noen tips fra de som lever billig, istedenfor å kritisere folks lave forbruk. Anonymkode: 8e0e6...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #68 Del Skrevet 15. februar 2024 Til nå i år har jeg bruk 2300,- på mat, men prøver å spise ut av frysere så har ikke kjøpt så mye middagsmat. Har kjøpt litt for mye godterier og brus på farten så kunne nok redusert matutgiftene enda en god del. Kjøper en del økologiske produkter. Melka jeg kjøper koster nesten 30,- literen og jeg drikker minst en liter i uka. Mel koster over 25 kr kiloen. Hadde jeg ikke kjøpt mye økologisk kunne jeg redusert budsjettet enda mer. Kjøper en del fersk frukt og litt ferskt grønt. Frosset grønt er ofte mye billigere og kjøper helst det. Brokkoli og aspargesbønner er gode eksempler på noe som er ekstremt mye billigere frosset enn ferskt. Kjøper ikke dyre bær eller for eksempel mandariner når de koster 40 kr kiloen, så tenker absolutt på prisen når jeg handler. Anonymkode: 2b159...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #69 Del Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 10.34): Verken ost eller salami er en nødvendighet. Men ja, om man velger de dyrere påleggstypene, så er det vanskelig leve billig, det er veldig sant. Og flere butikker har fast pris på ost på rundt 80 kr pr kg, og det er tilbud på ost ellers omtrent hver eneste uke... Anonymkode: c4595...609 Når pålegg er blitt en luksus i Norge, da står det dårlig til. Kan være greit om man ikke spiser indrefilet hver uke, men å måtte spare på vanlige kjøtt, fisk, og meieri -produkter er tragisk om det må til for det skal gå rundt Anonymkode: ddea5...adc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå