AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #41 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg bestiller endel takeaway (ca 1 gang i uken), spiser 2 ganger på resturant måneden. Men jeg bestiller feks stor pizza til 120kr, så blir ikke mye hver gang og det metter 2 dager. Ellers spiser jeg mat med animalske proteiner for metthet. Bruker rundt 2000kr i mnd i mat totalt inkludert takeaway og resturant. Synes det er rart når folk bruker 4000kr+ i løpet av en mnd, da tror jeg de kjøper inn svært mye ræl til nye retter hver dag. Anonymkode: c3397...eea Jeg er en av de som snitter på rundt 4/5000 alt ink. Men jeg er ikke en av dem som kalle en pizza til 120 kr et restaurant besøk. Det er vell i beste fall takeaway ala peppez. For meg er sjeldent et restaurant besøk under 1000 kr, og da av typen 3 retters med vin parret, dessert og gjernen en eller to drinker. Nei det er ikke ræl selv om andre lever andre liv en deg. For eksempel ville jeg mye heller laget den pizzan du betaler 120 kr for ute, hjemme. Anonymkode: 318bf...1e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #42 Del Skrevet 15. februar 2024 Jeg kunne klart meg på 1500,- i mat og dagligvarer i måneden hvis jeg ofte inviterte meg selv på middag hos andre og snyltet på dem, eller hadde en spiseforstyrrelse. Anonymkode: 24130...7f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #43 Del Skrevet 15. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kunne klart meg på 1500,- i mat og dagligvarer i måneden hvis jeg ofte inviterte meg selv på middag hos andre og snyltet på dem, eller hadde en spiseforstyrrelse. Anonymkode: 24130...7f0 Eller null kroner hvis du lå på sykehus, eller inviterte deg selv på besøk hver dag. Hva er egentlig hensikten med tråden, være spydig mot de som klarer seg fint på lite og hylle de som har dyrere matvaner? Anonymkode: 8e0e6...f01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #44 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Eller null kroner hvis du lå på sykehus, eller inviterte deg selv på besøk hver dag. Hva er egentlig hensikten med tråden, være spydig mot de som klarer seg fint på lite og hylle de som har dyrere matvaner? Anonymkode: 8e0e6...f01 Nei jeg bare spekulerer i hvordan det i det hele tatt er mulig med dagens priser. En mulighet er at man bor i et område hvor To good to go-appen har gode tilbud. Er man student og reiser hjem ofte får man gjerne mat med seg fra foreldre. Jeg mangler en uke med mat i et budsjett på 1500,- i måneden. Det blir mye suppe kanskje? Anonymkode: 24130...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #45 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Eller null kroner hvis du lå på sykehus, eller inviterte deg selv på besøk hver dag. Hva er egentlig hensikten med tråden, være spydig mot de som klarer seg fint på lite og hylle de som har dyrere matvaner? Anonymkode: 8e0e6...f01 Beklager om jeg ble litt skarp. Jeg har hatt et par folk i livet mitt som har snyltet mye på meg og jeg er litt sint enda. Det er faktisk ikke helt uvanlig å snylte. Anonymkode: 24130...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #46 Del Skrevet 15. februar 2024 Jeg bruker 2700kr i mnd, 3000kr hvis jeg kjøper et brett med monster også😅 men jeg bor rett ved svenskegrensen å sparer en del på det😊 hadde vært nærmere 5000kr om jeg hadde handlet det samme i Norge Anonymkode: bcbed...57c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #47 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker 2700kr i mnd, 3000kr hvis jeg kjøper et brett med monster også😅 men jeg bor rett ved svenskegrensen å sparer en del på det😊 hadde vært nærmere 5000kr om jeg hadde handlet det samme i Norge Anonymkode: bcbed...57c Pris deg lykkelig Du er kjempeheldig som bor nært svenskegrensen for der er kiloprisen utrolig mye bedre. Skulle virkelig ønske jeg hadde mulighet til å Harry-handle. Anonymkode: 24130...7f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #48 Del Skrevet 15. februar 2024 Jeg er alene, og bruker ca. 2500,- i måneden på "mat". Dette inkl. ting som brus, toalettpapir, vaskemidler, tannkrem osv. Anonymkode: 917eb...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #49 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan er det mulig å spise for så lite i mnd? Spiser dere mye frukt å grønnsaker? Hva med take away? Anonymkode: ac733...e92 Take away har jeg faktisk aldri bestilt ,så der bruker jeg 0 kroner. Her er det vel rundt 2500-3000 kroner jeg bruker,det kommer an på om det er skoleferie eller ikke. Er vi to,går det mer mat. Her drikker jeg ikke alkohol eller snuser/røyker. Anonymkode: 645c8...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #50 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er alene, og bruker ca. 2500,- i måneden på "mat". Dette inkl. ting som brus, toalettpapir, vaskemidler, tannkrem osv. Anonymkode: 917eb...ac0 Ja, det høres godt mulig ut. Jeg fikk ned mat/dagligvarebudsjettet til 2800,- da jeg senket kravene og planla utrolig godt. Dere er flinke å være økonomiske. Anonymkode: 24130...7f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #51 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Pris deg lykkelig Du er kjempeheldig som bor nært svenskegrensen for der er kiloprisen utrolig mye bedre. Skulle virkelig ønske jeg hadde mulighet til å Harry-handle. Anonymkode: 24130...7f0 Det er det eneste jeg savner etter å ha flyttet til Vestlandet. Kjappe turer over til Sverige( nordbysenteret❤️) Anonymkode: 3a680...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #52 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det var imponerende lite penger, men det hørtes litt trist ut i middagene. Anonymkode: 24130...7f0 For en merkelig kommentar Anonymkode: ef49a...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #53 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det eneste jeg savner etter å ha flyttet til Vestlandet. Kjappe turer over til Sverige( nordbysenteret❤️) Anonymkode: 3a680...fa7 Ja, jeg bor i nord med fantastiske ferskvare-fiskeforhandlere og det koster, og når jeg i tillegg langer innpå med salater, grønt og nøtter og en del glutenfritt koster det jo. Vil være litt sunn. Jeg liker også gode og modne oster, så alt i alt er det min egen feil at matbudsjettet ligger en tusenlapp over nødvendig nivå. Jeg savner også Harry-handel, og kunne sikkert spist mer frossengrønnsaker og kapteinens fylte og fiskepinner. TS Anonymkode: 24130...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #54 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Alltid så mange snusfornuftige og flinke folk på KG. Jeg bruker ca 7000 kr i mnd på mat, alkohol (kjøpt i butikk), snacks, enkelte take-awayer). Eller nei, bruker ca 70 kr daglig på lunsj som kjøpes i kantina på jobb også, så nærmere 10k i mnd på mat da. Anonymkode: 8facb...085 Kun på deg selv😱 Anonymkode: ef49a...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #55 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg synes dere bruker lite på mat unntatt en. Lever på en del fersk fisk som koster en del og mye grønt men også andre ting og er med husholdningsartikler oppe i rundt 4500,- i måneden. Så bruker jeg rundt 800,- på nikotintyggis og nesten ingenting på alkohol. De 4500,- inkluderer litt take away enkelte late søndager. Plusser vi på noen hundrelapper til dekker det snop og brus og andre ting jeg også byr gjester. Andre måneder er jeg oppe i 500,- til om jeg har vært på polet eller på pub. Om jeg vil får jeg matbudsjettet ned i 3000,- men det blir trist mat. Hilsen TS Anonymkode: 24130...7f0 Hva er poenget mef å lage en tråd for s. Kritisere de som svarer! Anonymkode: ef49a...0e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #56 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er poenget mef å lage en tråd for s. Kritisere de som svarer! Anonymkode: ef49a...0e7 Ååå så lyst du har å krangle nå Anonymkode: 24130...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #57 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gidder ikke krangle når matprisene har økt 10% hvert år i 2 år. 1500,- høres ikke næringsrikt ut og jeg spiser selvfølgelig ikke 5000 kalorier per dag. Som sagt spiser jeg en del fersk fisk og det koster litt pluss at grønnforet har en god pris. Men for all del. Ris og fiskepinner er sikkert innafor. Anonymkode: 24130...7f0 🤦🏻♀️ Anonymkode: ef49a...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #58 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kunne klart meg på 1500,- i mat og dagligvarer i måneden hvis jeg ofte inviterte meg selv på middag hos andre og snyltet på dem, eller hadde en spiseforstyrrelse. Anonymkode: 24130...7f0 Så kvalm du er Anonymkode: ef49a...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #59 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så kvalm du er Anonymkode: ef49a...0e7 Forsøker å provosere med stadig sterkere virkemidler he he Anonymkode: 24130...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #60 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Beklager om jeg ble litt skarp. Jeg har hatt et par folk i livet mitt som har snyltet mye på meg og jeg er litt sint enda. Det er faktisk ikke helt uvanlig å snylte. Anonymkode: 24130...7f0 Og derfor er det greit å være frekk mot andre her i tråden? Anonymkode: 81b72...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå