Gå til innhold

Matbudsjett enslig uten barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som er alene, hvor mye bruker du på mat i måneden? 

Spiser du mye grønnsaker og fisk eller går det i billigere matvarer? Er du vegetarianer eller andre kostholdsvarianter og handler du mye hos butikker som Asia Food eller vanlige dagligvarekjeder som Kiwi og Rema 1000? Følger du tilbud? 

Anonymkode: 24130...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker 2000 kr i måneden på mat. Dette inkluderer en del unødvendige kjøp som saft, kaffekapsuler, brus, snacks og kjøp i kantina på jobben. 

Jeg spiser lite kjøtt, og det blir bare kjøtt til middag en dag i uken. Ellers er det enkle middager som fiskekaker med poteter, omeletter, havregrøt (ikke pga økonomi, men rett og slett bare ikke kravstor til middag).

Anonymkode: 6e352...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker 2000 kr i måneden på mat. Dette inkluderer en del unødvendige kjøp som saft, kaffekapsuler, brus, snacks og kjøp i kantina på jobben. 

Jeg spiser lite kjøtt, og det blir bare kjøtt til middag en dag i uken. Ellers er det enkle middager som fiskekaker med poteter, omeletter, havregrøt (ikke pga økonomi, men rett og slett bare ikke kravstor til middag).

Anonymkode: 6e352...5c4

Det var imponerende lite penger, men det hørtes litt trist ut i middagene. :) 

Anonymkode: 24130...7f0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 2-3000 i mnd på dagligvarer. En litt for stor andel går til godteri, så kunne klart meg med mye mindre 😛 

Anonymkode: 8e0e6...f01

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rundt 2500-3000,-.

Spiser mest grønnsaker, og rimelig kjøtt. Handler hovedsakelig på obs, men stikker innom rema, kiwi og meny når det er aktuelle tilbud, samt enkelte ting på internasjonale matbutikker. Sjekker tilbudsaviser ukentlig, men lager hovedsaklig av det jeg har i kjøleskap/fryser som er i fare for å bli dårlig. Lager mye større porsjoner og fryser ned.

Anonymkode: c4595...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 4.500 på mat og andre dagligvarer. Spiser en mye kylling, kalkun, fisk og grønnsaker. Noen ferdigretter blir det også i løpet av en måned. Handler mest på Meny og noe på Kiwi. Orker ikke å spare på maten og unner meg mye godt pålegg.

Anonymkode: 76d0c...aea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ca 3000 på mat pr mnd. Dette er ikke bare til meg da. Har ofte datter med sambo på middag. Alene kunne jeg sikkert brukt halvparten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel rundt 2000 på mat og drikke da jeg var singel og barnløs..er snart 10 år siden, så matprisene har jo steget, vet ikke hvilken sum det ville blitt i dag.

Men jeg er vegetarianer og liker å lage mat fra bunnen. Mye linsegryter og denslags, altså rimelig middag. Bor i Oslo og handler mye i utenlandske butikker, der sparer man jo en del. Har ingen ekstravagante vaner, men unnet meg en stor pose smågodt og en bøtte Ben&Jerry's iskrem hver helg, og det var jo relativt dyrt den gangen også😜

Anonymkode: 5dfc5...d3a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (7 minutter siden):

Jeg har litt dårlig med oppbevaringsplass, slik at målet mitt er kun å kjøpe det jeg trenger for den dagen.

Tenker du nå kun på middagsmat? Du har ikke plass til et lager av tørrvarer eller hermetikk? Ikke plass i kjøleskapet til en beholder med suppe/gryterett hvis du lager for flere dager? Ingen dypfryser slik at du kan fylle litt på med varer som er på tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satansopp skrev (4 minutter siden):

Tenker du nå kun på middagsmat? Du har ikke plass til et lager av tørrvarer eller hermetikk? Ikke plass i kjøleskapet til en beholder med suppe/gryterett hvis du lager for flere dager? Ingen dypfryser slik at du kan fylle litt på med varer som er på tilbud?

Dårlig med det. Hybel.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ca 3500 på dagligvarebutikker.

Det er mat, drikke, alkohol, snop, og litt diverse husholdningsartikler. Benytter meg av tilbud og velger gjerne rimeligste variant, men går ikke inn for å spare penger og unner meg det jeg har lyst på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter inn 6000 på mat konto hver mnd, herfra går matvarer, husholdningsartikkler, snus, polvarer, restaurant besøk. 

Noen mnd står det igjen 3000 og andre 0. Tipper gjennomsnittlig bruk ligger på 4500/5000.

Anonymkode: 318bf...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å spise for så lite i mnd? Spiser dere mye frukt å grønnsaker? Hva med take away? 

Anonymkode: ac733...e92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3500-4000 kr i måneden, spiser lite kjøtt og fisk, mye bønner, linser, egg, cottage cheese og "basic" grønnsaker. Ikke medregnet mat som bestilles hjem, eller spising ute. 

Anonymkode: cf8e1...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mat alene bruker jeg rundt 300-400 kroner i uka. Om vi legger til brus og godteri øker summen noe. 
Liker å lage variert mat. Lager mest thai og mexicansk.

Anonymkode: fdbf2...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det mulig å spise for så lite i mnd? Spiser dere mye frukt å grønnsaker? Hva med take away? 

Anonymkode: ac733...e92

Ikke mye frukt, men mye grønnsaker.
Svært sjeldent takeaway.

Anonymkode: c4595...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid så mange snusfornuftige og flinke folk på KG.

Jeg bruker ca 7000 kr i mnd på mat, alkohol (kjøpt i butikk), snacks, enkelte take-awayer). Eller nei, bruker ca 70 kr daglig på lunsj som kjøpes i kantina på jobb også, så nærmere 10k i mnd på mat da.

Anonymkode: 8facb...085

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rask med å sende inn svaret. 10k i mnd inkluderer husholdningsartikler.

Anonymkode: 8facb...085

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...