AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Har hatt en rar form for svimmelhet i ett par års tid. Blir svimmel om jeg reiser meg fra sittende til stående stilling. Blir svimmel i bil og noen ganger kan jeg bli det tilsynelatende uten grunn. Begynte for noen år siden med plutselig innsettende intens svimmelhet. Såpass at jeg bare måtte sette meg ned eller legge meg ned. Blitt litt mildere nå over siste året. Sliter fortsatt med det. Ser at dette kanskje blir litt diffust, men har noen andre hatt noe lignende? Anonymkode: c2ed1...f34
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 Er svimmelheten som å være på sjøen? At gulv og stoler gynger? Jeg har det, og ekspertene finner ikke ut av det. Hatt det i 20 år. Men du kan ha krystallsyke f.eks. kommer det når du beveger på hodet? Eller du kan ha blodtrykksfall. Anonymkode: f637c...244 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 Krystallsyken? Anonymkode: 28eb3...bb5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er svimmelheten som å være på sjøen? At gulv og stoler gynger? Jeg har det, og ekspertene finner ikke ut av det. Hatt det i 20 år. Men du kan ha krystallsyke f.eks. kommer det når du beveger på hodet? Eller du kan ha blodtrykksfall. Anonymkode: f637c...244 Litt vanskelig å beskrive akkurat hvordan det føles. Men kan kjenne at "nå går det rundt for meg" eller nå mister jeg balansen. Har tidligere hatt blostrykkfall som har resultert i besvimelser. Men det artet seg litt annerledes. Kanskje verdt å nevne at det kom ganske tett på min første covid infekson. Ts Anonymkode: c2ed1...f34
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 Synes egentlig ikke det høres ut som krystallsyke, da man helst vil merke det når man snur seg i liggende stilling, når man reiser seg fra liggende til sittende, eller at svimmelheten varer f.eks. i en dag eller flere dager. Ville tenkt blodtrykksfall i utgangspunktet, men nå skriver du jo TS at du tror det ikke er det heller. Jeg har en venn som er plaget med svimmelhet i perioder med høyt stress, kan det være noe sånt da? Anonymkode: 608a5...3c4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Litt vanskelig å beskrive akkurat hvordan det føles. Men kan kjenne at "nå går det rundt for meg" eller nå mister jeg balansen. Har tidligere hatt blostrykkfall som har resultert i besvimelser. Men det artet seg litt annerledes. Kanskje verdt å nevne at det kom ganske tett på min første covid infekson. Ts Anonymkode: c2ed1...f34 Har du gjort det helt åpenbare: oppsøkt lege? Det finnes lidelser som har «svimmel» som symptom og som ved på ist diagnose gir tap av førerkort. At du risikerer din helse er en ting (så lenge du ikke har omsorg for små barn som kan finne deg død/uten bevissthet og påregnelig få traumer) men ikke vær hen som velger å med vilje risikere fremmede folk sitt liv. Få det utredet. I mellomtiden? Ta buss. Anonymkode: 6ffa2...58f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes egentlig ikke det høres ut som krystallsyke, da man helst vil merke det når man snur seg i liggende stilling, når man reiser seg fra liggende til sittende, eller at svimmelheten varer f.eks. i en dag eller flere dager. Ville tenkt blodtrykksfall i utgangspunktet, men nå skriver du jo TS at du tror det ikke er det heller. Jeg har en venn som er plaget med svimmelhet i perioder med høyt stress, kan det være noe sånt da? Anonymkode: 608a5...3c4 Det KAN være stress. Jeg har generellt altfor høyt stressnivå, så det er absolutt mulig. Ts Anonymkode: c2ed1...f34
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du gjort det helt åpenbare: oppsøkt lege? Det finnes lidelser som har «svimmel» som symptom og som ved på ist diagnose gir tap av førerkort. At du risikerer din helse er en ting (så lenge du ikke har omsorg for små barn som kan finne deg død/uten bevissthet og påregnelig få traumer) men ikke vær hen som velger å med vilje risikere fremmede folk sitt liv. Få det utredet. I mellomtiden? Ta buss. Anonymkode: 6ffa2...58f Mange ganger og fått kontant beskjed om at man utreder ikke svimmelhet. Hvilke sykdommer tenker du på? Anonymkode: c2ed1...f34
Maskinfører Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 Opplevd det samme ene gangen måtte jeg gå ut av bilen og holde meg fast det gikk rundt og rundt dette er 3 år siden i Januar opplevde jeg det samme da skulle jeg fylle bensin på bilen det var på samme område som for 3 år siden bare lenger nedenfor Kilen i Tønsberg
Memorangen Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har dette, det kommer og går. Legene tror det er noe som heter Menieres. Jeg har også krystallsyke i perioder, og det er annerledes.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 Memorangen skrev (3 minutter siden): Jeg har dette, det kommer og går. Legene tror det er noe som heter Menieres. Jeg har også krystallsyke i perioder, og det er annerledes. Hm.. symptomene kan høres gjenkjennelig ut Anonymkode: c2ed1...f34
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 Overgangsalder? Anonymkode: be954...080
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt vanskelig å beskrive akkurat hvordan det føles. Men kan kjenne at "nå går det rundt for meg" eller nå mister jeg balansen. Har tidligere hatt blostrykkfall som har resultert i besvimelser. Men det artet seg litt annerledes. Kanskje verdt å nevne at det kom ganske tett på min første covid infekson. Ts Anonymkode: c2ed1...f34 Tilfeller av krystallsyken økte kraftig etter covid. Jeg fikk den en mnd etter covid. Anonymkode: f637c...244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå