Gå til innhold

Menn; hva er vanligst grunn til at du ikke kommer, eller mister ereksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har vært i et forhold med en mann i midten av førtiåra en stund, og opplever ting som jeg ikke har opplevd med andre, og prøver å forstå.

Han mistet ereksjonen ofte i starten og forklarte det med at han var veldig nervøs (det så jeg tydelig på ham).  Jeg har spurt om det er noe jeg gjør som bidrar til nervøsiteten eller noe jeg kan gjøre for han for å hjelpe han med å slappe av, men han synes ikke det er så lett å snakke om. Han sier han ikke pleier å ha disse problemene og at han har veldig lyst til å ligge med meg..

Jeg har ingen grunn til å tro at han ikke er tiltrukket av meg, og vi har fantastisk sex når vi først er i gang.

Nå har det skjedd et par ganger at han sier at han er veldig tent på meg, er hard, men ikke greier å komme.

Selv synes jeg nesten det er vondt å ha sex uten å komme, så jeg får så vondt av han når dette skjer. Er det sannsynlig at det også er nervøsitet? Eller er det noe annet som kan gjøre det vanskelig å komme? 

Noen ganger har vi sex flere ganger på en kveld, da skjønner jeg at det kan bli vanskelig å komme igjen - men når det har gått flere timer? Siden han sier han ikke har hatt disse problemene før begynner jeg å lure på om det er noe ved meg som gjør dette vanskelig for han. Han vet at jeg (nesten) alltid har lyst på sex, mens han har litt lavere frekvens på lysten, men for å ikke legge press på han lar jeg han stort sett ta initiativet til sex. Men kanskje er det press/stress for han at han vet at jeg vil oftere enn han kan gi? 

Jeg lurer også på om det kan være vanskelig for han å holde seg hard om det tar litt tid før han få komme inn i meg?

Jeg liker å starte med en blowjob, og da er han alltid helt hard og det kommer precum, men selv om han nyter det sier han ofte at han vil inn i meg med en gang/er utålmodig. Kan det være at han kommer nær orgasme når jeg gir blowjob som kødder det til for han senere? Eller bare at det tar for lang tid og han må holde seg hard lengre? 🙈 Alle erfaringer og gode tips mottas med stor takk fra en undrende dame!.. 😊

(Jeg kommer hver gang og gir uttrykk for at jeg liker det han gjør, så det bør ikke være en kilde til tvil/nervøsitet..)

Anonymkode: 5f509...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Store mengder øl? Ellers går det som regel relativt greit.

Anonymkode: 7a270...db4

Skrevet

Dama luktet reke nedentil.

Anonymkode: 8adac...996

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: b9268...dff

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei! Jeg har vært i et forhold med en mann i midten av førtiåra en stund, og opplever ting som jeg ikke har opplevd med andre, og prøver å forstå.

Han mistet ereksjonen ofte i starten og forklarte det med at han var veldig nervøs (det så jeg tydelig på ham).  Jeg har spurt om det er noe jeg gjør som bidrar til nervøsiteten eller noe jeg kan gjøre for han for å hjelpe han med å slappe av, men han synes ikke det er så lett å snakke om. Han sier han ikke pleier å ha disse problemene og at han har veldig lyst til å ligge med meg..

Jeg har ingen grunn til å tro at han ikke er tiltrukket av meg, og vi har fantastisk sex når vi først er i gang.

Nå har det skjedd et par ganger at han sier at han er veldig tent på meg, er hard, men ikke greier å komme.

Selv synes jeg nesten det er vondt å ha sex uten å komme, så jeg får så vondt av han når dette skjer. Er det sannsynlig at det også er nervøsitet? Eller er det noe annet som kan gjøre det vanskelig å komme? 

Noen ganger har vi sex flere ganger på en kveld, da skjønner jeg at det kan bli vanskelig å komme igjen - men når det har gått flere timer? Siden han sier han ikke har hatt disse problemene før begynner jeg å lure på om det er noe ved meg som gjør dette vanskelig for han. Han vet at jeg (nesten) alltid har lyst på sex, mens han har litt lavere frekvens på lysten, men for å ikke legge press på han lar jeg han stort sett ta initiativet til sex. Men kanskje er det press/stress for han at han vet at jeg vil oftere enn han kan gi? 

Jeg lurer også på om det kan være vanskelig for han å holde seg hard om det tar litt tid før han få komme inn i meg?

Jeg liker å starte med en blowjob, og da er han alltid helt hard og det kommer precum, men selv om han nyter det sier han ofte at han vil inn i meg med en gang/er utålmodig. Kan det være at han kommer nær orgasme når jeg gir blowjob som kødder det til for han senere? Eller bare at det tar for lang tid og han må holde seg hard lengre? 🙈 Alle erfaringer og gode tips mottas med stor takk fra en undrende dame!.. 😊

(Jeg kommer hver gang og gir uttrykk for at jeg liker det han gjør, så det bør ikke være en kilde til tvil/nervøsitet..)

Mannen blir noen få ganger "ferdig" om har får orgasme før det går for han. Da tenker hodet og kroppen at han er ferdig. Kan det være noe sånt?

Anonymkode: 39c16...2ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen blir noen få ganger "ferdig" om har får orgasme før det går for han. Da tenker hodet og kroppen at han er ferdig. Kan det være noe sånt?

Hva mener du med orgasme før det går for han? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 10.51):

Vanlig gjennom naturlig fødsel? 

Anonymkode: 7a836...fc5

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dama luktet reke nedentil.

Anonymkode: 8adac...996

Ai, skjønner at det gjorde susen ja.🥲 Heldigvis ikke noen sånne greier på gang her.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: b9268...dff

Bare noen måneder. Lenge nok til å ha bygget noe seksuell trygghet tenker jeg, sånn at den nervøsiteten fra starten kanskje burde begynne å avta...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hmm, det kan kanskje være tilfelle ja. Høres noen ganger ut som han kommer, men så har han ikke sprutet likevel. Når jeg tenker meg om sier han jo at det er vanskelig å "sprute", ikke å komme... Jeg har ikke vært borti at menn får orgasme uten at han spruter, så vet liksom ikke helt hvordan det arter seg.

Takk for godt forslag - må googles 🤗

Skrevet

Det høres helt normalt ut det du skriver ts. Du må nok dessverre belage deg på at ereksjonsproblemene og orgasmeproblemene hans ikke endrer seg

Anonymkode: 2dd54...b76

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det høres helt normalt ut det du skriver ts. Du må nok dessverre belage deg på at ereksjonsproblemene og orgasmeproblemene hans ikke endrer seg

Så du tenker dette er bare personlig variasjon, eller alder, sånn at det ikke er noe å gjøre med det..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så du tenker dette er bare personlig variasjon, eller alder, sånn at det ikke er noe å gjøre med det..?

Jeg tenker at det bare er personlig variasjon ja. Jeg har hatt sex med 20 menn. Mange er slik du beskriver, også etter lang tids dating. 

Skrevet

Du sier du har ingen grunn til å tenke at han ikke er tiltrukket av deg? Vel, hvor tiltrukket snakker vi? For en av de mest vanlige grunnene til at jeg ikke kommer eller bruker lang tid er når jeg ryker på en smell og ligger med noen som ikke er spesielt seksuelt attraktiv. Det er også slik at svært få er objektivt sett så seksuelt attraktive at man blir ordentlig seksuelt tent. 

Anonymkode: 166a9...05a

• Nyttig 1
Skrevet

I tillegg til dette med trygghet, lurer jeg på hvordan han har onanert før dere ble sammen - og kanskje mellom at dere har sex. Det er ingen hemmelighet at mange menn er ganske voldsomme med seg selv. Det kan føre til nedsatt følsomhet og problemer med å komme ved samleie. Google "death grip", dødsgrepet, så finner du ut mer om dette. Spør han om dette kan være en del av årsaken. Om det er det, så er det mulig å komme ut av dette om man gjør de rette tingene.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du sier du har ingen grunn til å tenke at han ikke er tiltrukket av deg? Vel, hvor tiltrukket snakker vi? For en av de mest vanlige grunnene til at jeg ikke kommer eller bruker lang tid er når jeg ryker på en smell og ligger med noen som ikke er spesielt seksuelt attraktiv. Det er også slik at svært få er objektivt sett så seksuelt attraktive at man blir ordentlig seksuelt tent. 

Anonymkode: 166a9...05a

Han virker mer tiltrukket av meg enn tidligere partnere. Kan ikke gå forbi meg om jeg er halvnaken uten å stoppe opp for å ta på meg, kysser vi kjenner jeg alltid at han blir hard, og han bruker mye tid på å nyte deler av kroppen min som han liker ekstra godt under sex. Så jeg tror i grunn ikke det er noe ved meg utseendemessig som blir feil for han..

Cor Cubiculum skrev (2 timer siden):

I tillegg til dette med trygghet, lurer jeg på hvordan han har onanert før dere ble sammen - og kanskje mellom at dere har sex. Det er ingen hemmelighet at mange menn er ganske voldsomme med seg selv. Det kan føre til nedsatt følsomhet og problemer med å komme ved samleie. Google "death grip", dødsgrepet, så finner du ut mer om dette. Spør han om dette kan være en del av årsaken. Om det er det, så er det mulig å komme ut av dette om man gjør de rette tingene.

Takk for svar! Jeg har ikke sett han ta på seg selv så jeg vet ikke hvor hardhendt han er med seg selv, men jeg har i alle fall lagt merke til at han trenger å ta meg ekstremt fort for å komme hvis han har en "dårlig" dag.

Jeg skal spørre han om dette!

Skrevet

Når damen ikke er attraktiv nok.

Anonymkode: e556c...3cd

• Liker 2
Skrevet

Psykisk for det nesten. Dagsform, medisiner og alkohol spiller også inn, fungerer best på morgenen.

Anonymkode: 6f386...653

Skrevet

Mannen min sliter med å komme flere ganger på samme dag, selv om det har gått noen timer i mellom. Dersom vi skal ha sex 2-3 ganger samme dag, må det jobbes hardt for han skal komme i mål. Videre viss han avbryter en orgasme underveis så tar det også lang tid for han å komme etterpå. 

Anonymkode: f1798...a33

• Liker 1
Skrevet (endret)
Melus skrev (14 timer siden):

Orgasme og ejakulering er to ulike ting. Som oftes henger det sammen, men ikke alltid. Når jeg har orgasme uten ejakulering kan jeg ha mange orgasmer (som feks ved anal og prostata stimulering. Eller ved bryst stimulering. Jeg kan også da ha «små spruting»). Om jeg ejakulerer under orgasme, bør det gå en viss tid før ny orgasme med ejakulering. 

Endret av Tent
Skrevet

Nærmer meg 40, jeg syns det kan være vanskelig å komme mer enn 1 gang om dagen til tider. Uten stimuli så mister jeg etterhvert ereksjonen. 

Med alderen blir jeg mer påvirket av stress, dårlig søvn og slike ting. Det er heller ingen skam å prøve seg på litt ereksjonspiller. Taldafil i lave doser har egentlig bare fordeler og gjør det mye lettere å både oppnå ereksjon og å holde den. Kan tas daglig eller ved behov. Koster nesten ingenting og eneste man trenger er en tur til legen og tørre det å hente ut på apoteket :) Kan anbefales. 

• Liker 2
Skrevet
Melus skrev (14 timer siden):

Orgasme og ejakulering er to ulike ting. Som oftes henger det sammen, men ikke alltid. Når jeg har orgasme uten ejakulering kan jeg ha mange orgasmer (som feks ved anal og prostata stimulering. Eller ved bryst stimulering. Jeg kan også da ha «små spruting»). Om jeg ejakulerer under orgasme, bør det gå en viss tid før ny orgasme med ejakulering. 

Skrevet

Det er helt normalt at ereksjonen kommer og går under «elskov». Og det kan også være vanskelig å komme (orgasme og ejakulering) om en har holdt tilbake (undertrykt) sin egen orgasme under akten. Mange menn er opptatt av at kvinnen skal ha det godt og få mange orgasmer (mange menn er fasinert av det som skjer med kvinnekroppen), så når det da blir mannens tur til å komme, er det vanskelig å snu om på «settingen» i hode og han kan på lik linje med mange kvinner føle press på å skulle komme. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...