Gå til innhold

Har bestilt vare fra møbelbutikk som en måned senere viser seg å være på vei til konkurs…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Jeg vil jo ikke betale for en vare jeg ikke får. Bestilte i beg av januar. Fikk ny leveringstid i medio mars. 

Men jeg kommer vel ikke til å få varen om de blir konkurs? Hva skjer da?

Anonymkode: 1e629...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du betalt? Isåfall må du sende krav til bobestyrer. 

Anonymkode: 1a6f4...c07

Skrevet

Har du allerede betalt? Da er du ved en konkurs kreditor med krav i boet. Problemet er at det sannsynligvis ikke er verdier nok i boet til å dekke noe særlig og pengene er da tapt. 

Anonymkode: 68058...5ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gjør jeg? Jeg vil jo ikke betale for en vare jeg ikke får. Bestilte i beg av januar. Fikk ny leveringstid i medio mars. 

Går de konkurs er det konkursboet som overtar og styrer avvikling.

Som kunde kan dere melde kravet deres inn der men dere står langt ned på lista av de som skal ha penger. Om så skjer ville jeg reklamert til kortselskapet for å kanskje få pengene igjen.

Har dere betalt hele beløpet i forkant eller kun deler av kjøpesummen?

• Nyttig 2
Skrevet

Hvis du har forhåndsbetalt så håper jeg du har brukt kredittkort. I så fall vil du få pengene tilbake fra kredittkortselskapet.

• Nyttig 1
Skrevet

Nei jeg kjøpte gjennom klarna og skal betale første del om noen dager. Jeg har forsøkt å avbestille men det ble et nei? 

forbrukeombudet neste? En vare til 10 000kr og jeg har virkelig ikke råd til å tape det og skulle hatt møbelet allerede, ikke flere måneder etter heller…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ring firma og hør hva de sier.

Skrevet

Da må du kontakte Klarna 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei jeg kjøpte gjennom klarna og skal betale første del om noen dager. Jeg har forsøkt å avbestille men det ble et nei? 

forbrukeombudet neste? En vare til 10 000kr og jeg har virkelig ikke råd til å tape det og skulle hatt møbelet allerede, ikke flere måneder etter heller…

Men du har da ikke fått møbelet. Da kan klarna bidra at kjøpet ikke blir realitet. Du kan ikke starte en kreditt avtale med klarna uten at du har fått varen. 

Endret av Egenskap
  • Liker 8
Skrevet
Egenskap skrev (4 timer siden):

Men du har da ikke fått møbelet. Da kan klarna bidra at kjøpet ikke blir realitet. Du kan ikke starte en kreditt avtale med klarna uten at du har fått varen. 

Klarna kan ikke gjøre det? Syns de skulle ha opplyst om at de er på konkurs, dette har de visst selv i over ett år, likevel driver de og selger varer de ikke har, og later som ingenting…

Skrevet

Kontakt seff Klarna og forklar saken 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klarna kan ikke gjøre det? Syns de skulle ha opplyst om at de er på konkurs, dette har de visst selv i over ett år, likevel driver de og selger varer de ikke har, og later som ingenting…

Det handler ikke om konkurs, det handler om at en vare som ikke har ankommet deg. Dermed har du heller ikke betalt for varen. Du har benyttet om en betalingsløsning via klarna, og Klarna kan selvfølgelig trekke tilbake betalingen til forretningen når de ikke har innfridd salget. 

Skrevet

Kontakt Klarna. De har alltid ordnet opp når butikker har vært uærlige/gjort feil hos meg. Hva du enn gjør, IKKE BETAL.

Anonymkode: 89883...cd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...