Gå til innhold

Når samboer ikke gjør noe på valentinesdagen enda jeg ba om det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei asså, ingen blomster, ingen kyss og klem. Du får ta en klassisk dame- utpressing. Være snurt, kjøpe deg selv blomster og kommenter hvor flott andre menn er. Han skulle fått angret seg før jeg var ferdig med han. 

Ikke sutre ...bare kle deg pent, og overse han og angre sine synder.

Anonymkode: 84474...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du på samme måte om jul? 

Anonymkode: 566bc...eff

Jul har noe lengre tradisjon enn valentinsdagen. Må man ha enda en dag man «skal» kjøpe presanger fordi VG skriver om det? Eller kan man gjøre det når man selv føler for det i stedet?

Anonymkode: 1cc5d...38c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til han du ønsker deg roser til neste år, så kan du lage middag til dere på Valentines day❣️ Si du vil bli veldig glad hvis han husker det ❣️😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere må jo oppdra mennene deres. 

Hva betyr det? At jeg må få mannen min til å kjøpe ting til meg 14. februar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fylke?

Anonymkode: 359ec...8bc

Hvorfor spør du om det? Det er jo ganske irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må få mannen din til å forstå hvordan han oppvarter og husker deg på slike dager som bla i dag!! 

Anonymkode: 5c071...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må få mannen din til å forstå hvordan han oppvarter og husker deg på slike dager som bla i dag!! 

Jeg har intet behov for å bli oppvartet akkurat 14. februar.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det er viktig for deg ja. Her er det vel et ønske om en oppmerksomhet og litt snop. 

For meg er det ikke viktig. Mannen min sa: Jeg må vel ned og kjøpe blomster. (Riktig så romantisk- not) Men jeg ba han ventet noen dager siden jeg har mange blomster fra morsdag. Mao- det er ikke så viktig for meg. MEN; Det er andre ting som er viktig. Og da må den som er glad i deg faktisk gjøre en liten innsats. Akkurat som jeg gjør en innsats på det som e viktig for mannen min. 

Vi lå jo vise hverandre at vi bryr oss! TS er lei seg fordi hun er skuffet og det er jo en forventning som ikke er innfridd. Kanskje hun vil ha en kosestund med samboer..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så må mennene «oppdra» kvinner til å gi oppvartning 14. mars?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lå jo vise hverandre at vi bryr oss!

Det finnes ganske mange dager i året å vise dette på. Jeg synes det er ganske stusselig å få oppmerksomhet ut fra en konstruert «plikt» én dag i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jul har noe lengre tradisjon enn valentinsdagen. Må man ha enda en dag man «skal» kjøpe presanger fordi VG skriver om det? Eller kan man gjøre det når man selv føler for det i stedet?

Tror du virkelig så lite på folks egen dømmekraft? Joda alle påvirkes av kommersialisme, både til jul, og andre "dager". Men det er ingen forskjell på gavepresset til jul og til valentinsdag. 

Jeg kjenner INGEN som ser på valentinsdag som en dag man skal noe som helst. Men som en gylden anledning til å spre noe glede. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stelte du ikke i stand noe hyggelig for dere begge hvis du syns det hadde vært fint? 

Anonymkode: 3a1a3...0a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du virkelig så lite på folks egen dømmekraft? Joda alle påvirkes av kommersialisme, både til jul, og andre "dager". Men det er ingen forskjell på gavepresset til jul og til valentinsdag. 

Jeg kjenner INGEN som ser på valentinsdag som en dag man skal noe som helst. Men som en gylden anledning til å spre noe glede. 

For 30 år siden var det ingen i Norge som brydde seg om denne datoen. Det sprer ikke glede når folk tydeligvis blir skuffet og lei seg hvis ikke andre ser grunn til å ta notis av denne dagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere må jo oppdra mennene deres. 

Akkurat som at menn må oppdra kvinnene til å gi de en sugetur og en medium stekt biff 14 mars tenker du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (1 minutt siden):

Akkurat som at menn må oppdra kvinnene til å gi de en sugetur og en medium stekt biff 14 mars tenker du?

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til. 

Det var hele poenget mitt. Man skal ikke oppdra noen til å gjøre noe som ikke faller de naturlig og som de ikke har lyst til.

Hvis det ikke faller mannen naturlig å kjøpe blomster, sjokolade, et kort og lage en romantisk dag for kjæresten sin på "alle kommersielle dagers dag" så kan man heller ikke oppdra vedkommende til det. På lik linje så kan man ikke oppdra kvinnen til å steke biff og varte opp med en bj på "alle dongers dag".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spurte om han kunne gjøre noe for denne dagen, at det hadde vært så hyggelig. Kjøpt inn noe smågodt, ordnet noe. Jaja sa han.

I dag er dagen og han har ikke gjort en drit. Kjenner jeg er dritskuffa.

Det skal virkelig ikke så mye til, også når dama ber om det! 

Anonymkode: 90933...55d

Men da vet du det. Så når det er noe han ønsker seg, som betyr noe for han - så kan du glatt ignorere det. Du trenger ikke gjøre en innsats for å glede han på noen felter, har du ikke superlyst selv, og helst kom på det selv - la være. 

Anonymkode: 6622f...f6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg... det handler nok ikke om akkurat valentines konkret, men det å føle seg verdsatt og at partner gjør en innsats.

Sikker på kjæresten min tar kaka. Vært sammen i ett år, han har aldri sagt han liker meg, setter pris på meg, elsker meg eller at jeg er en fin person. Har sagt 1 gang at jeg er fin, det var i november 2023 etter jeg etterspurte det. Jeg fikk ikke noen gratulasjon på morsdag. Aldri fått blomster eller slikt. 

Han har sagt han aldri har hatt sånne følelser for noen før (2 ganger). Og at han synes det er vanskelig å si slike klissete ting.

Jaja.... hva skal man gjøre da.. leve med det? Gå videre? Ta det opp, igjen??

Sukk... felte noen tårer i kveld da jeg kom hjem...

Anonymkode: 7da57...c80

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann bommet på hvilken dag som er valentinsdagen, så jeg fikk sushi og øl i går 😅 men det var koselig for det om

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...