Gå til innhold

Når samboer ikke gjør noe på valentinesdagen enda jeg ba om det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Poenget er at man gjerne gjøre noe for den man elsker i et forhold. Kjøpe litt sjokolade på Valentine, god mat på kampdag, hente bil på verksted, måke av bilen for den andre, kjøpe blomster, kjøre til togstasjonen hvis du skal noe, hente deg hos venner, tenke ut en fin oppmerksomhet til mor/farsdagen, henge opp klær, høre på masse prat om jobben til partner, overraske med konsertbilletter, blowjob, gaver til anledninger fordi du vet partner elsker sånt. Omtanke rett og slett. 

Anonymkode: 37f59...bc4

Omtanke er fint og selvfølgelig. Men jeg ser ikke poenget med å i det hele tatt ønske seg at partner skal engasjere seg i noe de absolutt ikke bryr seg om, og i tillegg framstille det som det viktigste med et forhold. 

Anonymkode: f8777...8f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja man er veldig kravstor om man forventer å vise at man er litt verdsatt når man gjør så mye her i huset, både å være den eneste som er i jobb og gjør mest.

Anonymkode: 90933...55d

Da ville jeg vel heller fokusert på at han må gjøre mer av jobben, ikke kjøpe teite ting. Ville mye heller ha mottatt kjærlighet i form av lettelser i alt arbeidet, enn blomsterbuketter og sjokolade.

Anonymkode: 79469...8b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar2 skrev (Akkurat nå):

For mange av oss er det en helt vanlig onsdag, straks klare for helg.

Ja bare en helt vanlig helg.

Anonymkode: 83405...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke vanlig å markere Valentine’s Day i Norge, selv om man kan få et annet inntrykk av å lese aviser og ukeblader.

Anonymkode: ced90...6e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skikkelig romantisk å kreve ting på valentine.. Men regner med du levde opp til ditt ord og kjøpte noe til han da 

Anonymkode: be0fa...2b8

Dere er umulige, altså. Sier ikke kvinnen noe, "vi er ikke tankelesere". Sier hun noe, "du er kravstor". Hvorfor har dere damer?

Anonymkode: 0b92e...179

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg ikke skjønner detre med valentinsdagen her i Norge. Jeg er lei av at handelsstanden hyper opp dager slik at folk skal bruke penger.

1 dag i året på å være romantisk? Hvordan holder dere ut? I mine forhold(få og lenge siden) overrasket vi hverandre med gaver, blomster, spise ute totalt uavhengig av hvilken dato det var.

Er det ikke mer romantisk å få en blomst eller gullkjede når man minst venter det? Eller den dagen "alle" "forlanger" det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja bare en helt vanlig helg.

Anonymkode: 83405...522

Greit det da med en vanlig helg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er dårlig gjort jeg, du ga han til og med instruks om hva han kunne gjøre, og enda det gadd han ikke å legge innsats i. Og dere andre her som sier at hun kan gjøre noe selv og menn bare er sånn?...  The bar is in hell.... 

Anonymkode: 5818d...c5c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (4 minutter siden):

Ga du han noe 14. mars i fjor?

"Biff og blowjob" er for menn, Valentines skal jo gjerne være for feiring av begge to. Den ble litt tynn 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Synes faktisk det er dårlig gjort jeg, du ga han til og med instruks om hva han kunne gjøre, og enda det gadd han ikke å legge innsats i. Og dere andre her som sier at hun kan gjøre noe selv og menn bare er sånn?...  The bar is in hell.... 

Hvis det egentlige problemet er at han hverken jobber eller bidrar særlig hjemme, kan jeg ikke fatte og begripe at en gave/gest man har tigget seg til på 14. februar hjelper noe som helst på følelsen av å ikke være verdsatt.

Jeg ville mye heller hatt hjelp alle de andre dagene i året enn smågodt og blomster på valentinsdagen.

Anonymkode: 1cc5d...38c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjerp deg, rett og slett bare skjerp deg. Stakkars mann, for en kravstor baby du er, må være skikkelig slitsomt. Det er jo verdens mest tullete dag, hadde aldri følt meg inn å skulle som et voksent menneske skreve noe av min samboer på dette fjortis tullet. 

Anonymkode: b0087...7bb

Kravstor? For litt smågodt og litt oppmerksomhet? Standarden er ikke så høy her inne :S 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Romilo skrev (2 minutter siden):

"Biff og blowjob" er for menn, Valentines skal jo gjerne være for feiring av begge to. Den ble litt tynn 

Man kan gjerne si det, men hvis man sitter der uten å ha ordnet noe får mannen sin og klager på at han heller ikke har gjort noe, så er det vel strengt tatt ikke det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det egentlige problemet er at han hverken jobber eller bidrar særlig hjemme, kan jeg ikke fatte og begripe at en gave/gest man har tigget seg til på 14. februar hjelper noe som helst på følelsen av å ikke være verdsatt.

Jeg ville mye heller hatt hjelp alle de andre dagene i året enn smågodt og blomster på valentinsdagen.

Anonymkode: 1cc5d...38c

DU ja. Men TS ville akkurat DENNE dagen, så hva har det å si hva du vil? Det er så klart dødskjipt at han ikke bidrar hjemme, men det er et helt annet problem 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 minutt siden):

Man kan gjerne si det, men hvis man sitter der uten å ha ordnet noe får mannen sin og klager på at han heller ikke har gjort noe, så er det vel strengt tatt ikke det?

Vedder på at hun har ordnet alle ganger før og han gir faen, da skjønner jeg at det ikke er så fett å gjøre det igjen for å si det sånn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om et tilfelle ikke har ordnet noe til mannen sin så er det jo faktisk det, jo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vedder på at hun har ordnet alle ganger før og han gir faen, da skjønner jeg at det ikke er så fett å gjøre det igjen for å si det sånn 

Da skulle man tro det var kvinner som gir faen i denne dagen? Forventningen er i stor grad at menn skal gjøre noe.

Romilo skrev (1 minutt siden):

Selv om et tilfelle ikke har ordnet noe til mannen sin så er det jo faktisk det, jo 

I teorien, ja. I praksis, nei.

Biff- og blowjobdagen er jo også noe man i teorien feirer sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle man tro det var kvinner som gir faen i denne dagen? Forventningen er i stor grad at menn skal gjøre noe.

I teorien, ja. I praksis, nei.

Biff- og blowjobdagen er jo også noe man i teorien feirer sammen.

Ha, ha. En dag det er noe "in it" for the boys, svært lite for jentene. Det er jo laget som et motsvar til Valentine, det er jo helt på jordet når Valentine skal feire kjærlighet mellom to personer :) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romilo skrev (2 minutter siden):

Ha, ha. En dag det er noe "in it" for the boys, svært lite for jentene. Det er jo laget som et motsvar til Valentine, det er jo helt på jordet når Valentine skal feire kjærlighet mellom to personer :) 

Og likevel:

Sitat

Men plan to spend more this holiday than women on gifts for their significant other. Majority of women, 60 percent, said they plan to spend $50 or less, while the majority of men said they plan to spend more than $50.

Like it or love it?

Many holidays can seem retail driven, so we wanted to learn who loves Valentine's Day and who doesn’t. Our research found that 40 percent of women and 40 percent of men agreed that it’s just a retail holiday, but choose to celebrate it anyway. It was also revealed that 50 percent of women stated that they “love it” versus 30 percent of men. Finally, 10 percent of women and 30 percent of men admitted they only celebrate it to make their partner happy.

https://www.businesswire.com/news/home/20210210005309/en/Men-More-Romantic-Than-Women-This-Valentine’s-Day

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...