Gå til innhold

Erfaringer med 4-dagers behandling (B4DT) og angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har prøvd denne modellen mot angst? 

Jeg har hatt problemer med angst så lenge jeg kan huske. Som barn og ungdom visste jeg ikke at det var angst jeg hadde. Men som 5/6-åring var jeg veldig mye på sykehus og utviklet en separasjonsangst fra foreldrene mine. Det førte til at jeg fikk et mønster hvor jeg alltid passet på å ha de (foreldrene mine) eller andre trygge voksne i nærheten. Hadde ellers en helt normal og fin barndom. Som voksen har jeg slitt periodevis med agorafobi og klaustrofobi og tror vel dette er en forlengelse av separasjonsfrykten jeg hadde som barn. Lever ellers et A4 familieliv, men i perioder står altså denne angsten i veien for meg. Og det siste året har den blitt værre og værre føler jeg, og jeg begynner å bli ganske sliten av det.

Har prøvd eksponeringsterapi før, det har hjulpet litt noen ganger men kan også bare gjøre det værre, så tror ikke jeg får det skikkelig til. Har vært på kurs i det også en gang, men det skrapte bare såvidt på overflaten og hadde ingen oppfølging etterpå. Har også prøvd samtaleterapi som på en måte hjelper litt fordi angsten blir mindre når jeg har det bedre, men det tar liksom ikke "angsten ved roten", og jeg er nokså sikker på at det jeg egentlig trenger er å knekke koden for å ikke ha "angst for angsten". 

Puh, beklager langt innlegg 🫣 Det jeg egentlig lurer på er om B4DT hjelper mot angst som har vart såpass lenge som min? De kursene jeg har vært på før tar liksom høyde for "lettere plager" som relativt nyoppstått flyskrekk osv. Mens det jeg sliter med har vært så lenge at jeg er redd for at det ikke finnes noen hjelp? Kan nevne at jeg er VELDIG motivert til å gjøre noe med angsten min og faktisk bare leve det livet jeg ønsker, uten å alltid ha angsten i bakhodet!! Håper noen vet 🙏

Anonymkode: 53326...6f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...