AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Hei! Fikk mitt første barn for noen uker siden og er så heldig at amming har gått veldig fint! Jeg har alltid hørt om denne ulvehungeren, hvor man nærmest er desperat etter mat og sjokolade🤭 men jeg har ikke opplevd det selv enda, så av ren nysgjerrighet; opplevde du ekstremt søtsug/sult? når oppstod det? Hvor gammel var babyen? hvordan opplevde du det? Typ, måtte du opp om natta for å spise? Anonymkode: 9273f...9ba
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Fikk mitt første barn for noen uker siden og er så heldig at amming har gått veldig fint! Jeg har alltid hørt om denne ulvehungeren, hvor man nærmest er desperat etter mat og sjokolade🤭 men jeg har ikke opplevd det selv enda, så av ren nysgjerrighet; opplevde du ekstremt søtsug/sult? når oppstod det? Hvor gammel var babyen? hvordan opplevde du det? Typ, måtte du opp om natta for å spise? Anonymkode: 9273f...9ba Hadde ulvehunger ja. Spesielt med eldste. Hadde ofte med matpakke i senga og kunne gjerne spise 3-4 brødskiver på natten. Tror jeg var sulten helt fra start av, men husker ikke helt. Spiste mye, både mat og søtsaker. Var godt under startvekt to uker etter fødsel så ulvehungeren var kanskje kroppens måte å unngå for stor vektnedgang 🧐 Anonymkode: b11ac...d2f
ValarMorghulis Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 Ulvehunger fra fødsel av, vedvarte hele ammeperioden (1,5 år) til jeg ble gravid på nytt. Spiste ikke om natta, men veldig mye i løpet av dagen. For første gang i mitt liv forsto jeg hva andre folk mener når de snakker om søtsug, jeg klarte ikke å holde meg unna godteri. Spiste også gigantiske porsjoner til middag, og x-antall brødskiver til frokost/kvelds/lunsj. Kunne kjennes ut som om jeg var døden nær av sult en times tid etter å ha spist 4 brødskiver. For min del har jeg ikke samme erfaring som AB over ang. vektnedgang, her sa det bom stopp 8 kg over startvekt. Gikk ikke ned noe som helst etter de første 3 ukene. Var på grensen til undervektig før svangerskapet, BMI stabiliserte seg rundt 21 etter fødsel. Gikk verken opp eller ned.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Jeg spiste mye mat den første tiden/månedene. Hadde sjokolade på nattbordet for å ikke gå hele natten uten næring. Gikk likevel raskt ned til startvekt (og under startvekt), så det viste seg jo at jeg gjorde rett i å lytte til kroppen. Ikke at det føltes som at det var noe alternativ til å spise mye. Anonymkode: 038db...aab
Lorieen Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg spiste mye mat den første tiden/månedene. Hadde sjokolade på nattbordet for å ikke gå hele natten uten næring. Gikk likevel raskt ned til startvekt (og under startvekt), så det viste seg jo at jeg gjorde rett i å lytte til kroppen. Ikke at det føltes som at det var noe alternativ til å spise mye. Anonymkode: 038db...aab Samme her.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 Helt enormt nå med nummer to. Gikk ned all fødselsvekt innen dag 9, aner ikke hvordan vekta har vært etterpå da. Men spiste helt enormt, og heeele tiden. Fødte i februar, så påska tok helt overhånd med godteriet. 😅 Anonymkode: 5b2f5...84a
Bendit Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Jeg tok med meg knekkebrød på nattbordet fordi jeg våknet om natten og var syyyykt sulten!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Fikk mitt første barn for noen uker siden og er så heldig at amming har gått veldig fint! Jeg har alltid hørt om denne ulvehungeren, hvor man nærmest er desperat etter mat og sjokolade🤭 men jeg har ikke opplevd det selv enda, så av ren nysgjerrighet; opplevde du ekstremt søtsug/sult? når oppstod det? Hvor gammel var babyen? hvordan opplevde du det? Typ, måtte du opp om natta for å spise? Anonymkode: 9273f...9ba Levde på søtsaker og hvetebakst i lang tid etter fødsel (muligens litt fordi jeg hadde svangerskapsdiabetes og ikke hadde rørt sukker og karbohydrater skikkelig på mange mnd) 😅 Om natten sov jeg som en stein, men på dagtid var det litt krise.. Startet rett etter fødsel , muligens fordi jeg hadde med meg sjokolade, lakris og cola i fødebagen 😂 Anonymkode: 2458f...212
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 Jeg er kjempesulten, spiser veldig hyppig! Startet med en gang etter fødsel. Dvs det bare strakk seg videre fra svangerskapet da.. Hadde ekstremt mye søtsug på slutten av svangerskapet og det ga seg heldigvis idet babyen kom ut! Skal sies at jeg aldri har vært noe særlig opptatt av mat og hva mat smaker, men i 3. trimester hadde jeg en vanvittig matglede. Det var egentlig ganske fint 😂 Nå er jeg tilbake på at det ikke er noe som er ekstremt godt og jeg kan like gjerne spise et tørt knekkebrød som noe annet. Må bare spise noe liksom! Spiser ca annenhver natt fordi jeg ikke får sove pga sulten. Heldigvis lett å spise sunt nå som jeg ikke craver noe spesielt. Anonymkode: a4346...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå