Gå til innhold

Lille frk Norge barnefilm fra 2003 - hvilke alder kan barn se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står tillatt for alle. Det var min foralltid favorittfilm som barn! Jeg husker ikke hvor gammel jeg var når jeg så den. Jeg ble overrasket over «tillat for alle», da jeg personlig syntes filmen er driit skummel. Dønn syntes jeg den er skumlere enn dagens grøsserfilmer for voksne. Gutta mine er 5 og 6 år. Vurderer å evt spole over det «verste». Noen som har sett den/husker den? Hvor gamle var dere? Hvilken alder er innafor? 

Skrevet

Vet ikke hvor du har lest at den er tillatt for alle. Om du googler står det aldersgrense 7.

Anonymkode: 88d3a...e95

Skrevet

Jeg så den da den kom, og var 10-11 år, jeg husker jeg syns den var litt skummel.. 😅 

Anonymkode: b0943...f11

Skrevet

Jenta mi har alltid vært en tøffing og tåler "skumle" filmer, men denne filmen så hun som 8-åring og ble redd. Jeg må si at jeg selv synes noen scener er altfor skumle. Spesialeffektene virker mer ekte enn når ting åpenbart er dataanimert, slik filmer er i dag.

Anonymkode: f3493...f5a

Skrevet

Noen barn er mer skvetne enn andre, uavhengig av alder, og de utroligste ting kan skremme dem.

Selv var jeg redd for Jeger Bombom i sangen om Helene Harefrøken.

Aldersgrensene er vel absolutte for kinovisninger (i den grad dette kan kontrolleres av betjeningen), men åpne for vurdering av foreldre på privaten.

Anonymkode: 0afb4...c1f

Skrevet

Jeg så filmen da den kom ut, gikk vel i 2-3 klasse. Syntes filmen var passende. Ikke direkte skummel, men spennende.

Noen barn tåler mer enn andre. Jeg kunne helt fint sett filmen noen år tidligere også. Er generelt lite påvirkelig for «skumle» filmer. Men noen barn er mer sensitive enn andre, så her må foreldrene bruke sunn fornuft.

Anonymkode: 35d1b...747

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...