AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har ofte sett at folk legger ut på kjøp/salgsider på FB lignende: "Sofa selges hbo 1500. Sofaen blir kastet om den ikke blir solgt!!" Er det ikke bedre å gi den bort enn å kaste den? Skjønner liksom ikke vitsen med å "true" med å kaste noe om de ikke får det de vil ha.. Er det noe jeg ikke skjønner eller er folk rett og slett litt teite? Anonymkode: 1edda...4bc 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 Kanskje prøver de å unngå at folk ber om å få den gratis? Teit formulert, uansett. Anonymkode: f3cd1...de4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ofte sett at folk legger ut på kjøp/salgsider på FB lignende: "Sofa selges hbo 1500. Sofaen blir kastet om den ikke blir solgt!!" Er det ikke bedre å gi den bort enn å kaste den? Skjønner liksom ikke vitsen med å "true" med å kaste noe om de ikke får det de vil ha.. Er det noe jeg ikke skjønner eller er folk rett og slett litt teite? Anonymkode: 1edda...4bc Fordi folk ikke er interessert i å gi det bort gratis og det skjønner jeg godt. Makan til gjeng med snyltere på den appen. Anonymkode: 70103...c15 1
Taluno Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi folk ikke er interessert i å gi det bort gratis og det skjønner jeg godt. Makan til gjeng med snyltere på den appen. Anonymkode: 70103...c15 Jeg skjønner at folk ikke er gira på å gi bort ting gratis, men å si at sofa eller annen gjenstand vil bli kastet er ikke nødvendig. Jeg tviler sterkt på at noen tenker "åh nei, stakkars sofa, den må vi redde!" ... Hvis jeg ikke er interessert i å gi bort, så skriver jeg bare "selges hbo" og hvis det ikke blir solgt så fjerner jeg annonsen, og så kaster jeg gjenstanden uten å annonsere dens skjebnen... 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 Har veldig dårlig erfaring med å gi bort gratis. Rare folk kommer på døra, har opplevd både rusede og sinte mennesker. Folk møter ikke opp til avtalt tidspunkt, eller kommer 1 stk. på døren og krever bærehjelp og plassering i bil/tilhenger. For så å se at de forsøker å selge sofaen igjen etterpå… Anonymkode: 84b1a...e63 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 Taluno skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner at folk ikke er gira på å gi bort ting gratis, men å si at sofa eller annen gjenstand vil bli kastet er ikke nødvendig. Jeg tviler sterkt på at noen tenker "åh nei, stakkars sofa, den må vi redde!" ... Hvis jeg ikke er interessert i å gi bort, så skriver jeg bare "selges hbo" og hvis det ikke blir solgt så fjerner jeg annonsen, og så kaster jeg gjenstanden uten å annonsere dens skjebnen... Kan garantere deg at det er noen MDG' ere som vil ofre seg for kloden og sofaenes rettigheter der ute. Uansett hvor herpa den sofaen er haha. Anonymkode: 7998f...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Jeg syntes ikke dette er det spor rart, da der ofte er mange smårare henvendelser man må håndtere dersom man gir noe bort. For selger kan det nok være enklere å bare kjøre sofaen på dynga enn å ende opp med å ha en sofa i hagen i 2 uker i påvente av at noen som liksom skal ha den gratis skal gidde å hente… Anonymkode: 7c8b5...e8d
Knirke Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Har veldig dårlig erfaring med å gi bort gratis. Rare folk kommer på døra, har opplevd både rusede og sinte mennesker. Folk møter ikke opp til avtalt tidspunkt, eller kommer 1 stk. på døren og krever bærehjelp og plassering i bil/tilhenger. For så å se at de forsøker å selge sofaen igjen etterpå… Anonymkode: 84b1a...e63 Samme her… Var en illsint fyr som skjelte meg ut fordi jeg gav møbelet til noen andre, fordi han ikke møtte opp til avtalt tid og gav ikke beskjed. Neste møbel gikk rett på dynga.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 Jeg gir bort usolgte varer til lokal gjenbruk. Synes det er bedre enn å kaste helt ok ting. Anonymkode: 1a649...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 Jeg tenker ; haha, jeg vil ikke ha den sofaen selv om det trues med å kaste. Forstår ikke at folk vil dumme seg så ut. Liksom folk tenker " jaja, jeg får kjøpe den da, så den ikke blir kasta!" Anonymkode: f4ecd...10b 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg tenker ; haha, jeg vil ikke ha den sofaen selv om det trues med å kaste. Forstår ikke at folk vil dumme seg så ut. Liksom folk tenker " jaja, jeg får kjøpe den da, så den ikke blir kasta!" Anonymkode: f4ecd...10b Det er vel neppe tanken, målet er vel heller å få folk til å få ut finger’n i steden for å «tenke på det» i en halv evighet. 🤷♀️ Anonymkode: 7c8b5...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 Ga bort noe greier gratis på finn og det var sykt irriterende. Snålingen spaserte rundt i hagen og spurte om det var flere ting jeg ga bort. Anonymkode: 902aa...bec 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 Jeg "destruerer" og kaster, er drit lei av at ting som er gitt bort eller solgt billig etter pruting blir lagt ut til en høyere pris noen dager senere. Anonymkode: f2f04...add 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #14 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er vel neppe tanken, målet er vel heller å få folk til å få ut finger’n i steden for å «tenke på det» i en halv evighet. 🤷♀️ Anonymkode: 7c8b5...e8d Normale folk vet vel at hvis det er viktig for dem å kjøpe noe, må de bestemme seg i rimelig tid. Det finnes jo andre kjøpere også, det er ikke sånn at det eneste alternativet er at det blir kastet. Anonymkode: 8d6a8...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå