Gå til innhold

DU som ikke har noen form for kontakt med DIN mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener brutt all kontakt. Ses aldri i noen familieselskap eller skrives/ringes aldri. 

1. Hvorfor er det slik?

2. Hvor gammel var du når du/hun brøtt kontakt?

3. Om du har barn. Ser de din mormor noen gang?

4. Kommer du til å gå i din mors begavelse om den tid kommer ?

Anonymkode: bc485...b24

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barnet ditt brutt kontakten? Av erfaring er det nesten alltid forelderen sin skyld.

Anonymkode: fd4fa...637

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har barnet ditt brutt kontakten? Av erfaring er det nesten alltid forelderen sin skyld.

Anonymkode: fd4fa...637

Hæ? Ville bare ha svar på det jeg spør om. Jeg har ikke barn som har brutt kontakt med meg 

Ts

Skrevet

1. Mange grunner, men hovedgrunnen er at jeg ikke kjenner på noe behov for kontakt. Hun etablerte aldri noe følelsesmessig bånd til meg og for meg er hun omtrent som en fremmed nå.

2. Var nesten 30 da jeg sluttet å dra på besøk.

3. Har ikke barn.

4. Det har jeg faktisk ikke tatt stilling til, men hvis det blir dyrt eller tidkrevende å dra dit så lar jeg det nok være. 

Anonymkode: 0789a...b01

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Mange grunner, men hovedgrunnen er at jeg ikke kjenner på noe behov for kontakt. Hun etablerte aldri noe følelsesmessig bånd til meg og for meg er hun omtrent som en fremmed nå.

2. Var nesten 30 da jeg sluttet å dra på besøk.

3. Har ikke barn.

4. Det har jeg faktisk ikke tatt stilling til, men hvis det blir dyrt eller tidkrevende å dra dit så lar jeg det nok være. 

Anonymkode: 0789a...b01

Tusen takk for svar🙂

Ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Da mener brutt all kontakt. Ses aldri i noen familieselskap eller skrives/ringes aldri. 

1. Hvorfor er det slik?

1. Fordi min mor klarer ikke å legge enkelte diskusjoner/temaer vi er uenig på, bak seg. Ett av det er økonomi. Hun er ufør. Hun takler ikke at folk ikke er enige, hun gnager frem og tilbake på ting i mange år, tar opp fortid, og om andre gjør det i samme diskusjon med henne får man beskjed om at det må man legge bak seg.

2. Jeg var 27 år.

3. Jeg har ingen barn, og ingen ønsker om barn. Noe er grunnet den vanskelige familie dynamikken som jeg er vokst opp med.

4. Det er ett spørsmål jeg har stilt meg. Ja, jeg må jo det, da jeg er den eldste av barna hennes, og som da trolig må ta tak, den dagen det skjer. Det er vanskeligere når det gjelder andre familiemedlemmer, som trolig vil gå bort før min mor.

Anonymkode: 2263f...0eb

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

1. Hvorfor er det slik?

1. Psykisk ustabil. Tåler ikke bli motsagt.

2. Jeg brøt kontakten når jeg var 30 år.

3. Nei, barna ser ikke mormoren sin. Tre av de har aldri møtt henne.

4. Nei

Anonymkode: 02f94...ff8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Psykisk ustabil. Tåler ikke bli motsagt.

2. Jeg brøt kontakten når jeg var 30 år.

3. Nei, barna ser ikke mormoren sin. Tre av de har aldri møtt henne.

4. Nei

Anonymkode: 02f94...ff8

Kjenner meg igjen i det svaret. Dessverre var jeg 40 før jeg bare sluttet å besøke henne. Det vil noen få måneder siden. Min mor er halvveis sosiopat med null forståelse for andre. Alt er andres feil og klikker om hun blir sagt i mot... Men jeg torde aldri si til henne jeg bryter kontakt,bare blokkerte og sluttet ta kontakt med henne... Følelsesmessig har hun bare påført meg skal og følelsen av at jeg aldri var god nok.... Jeg er allikevel følelsesmessig "redd"henne så håper aldri se henne igjen.... Hvordan kuttet du ut henne? Sa du det direkte til henne? Torde aldri jeg🙈

Uansett er fantastisk å bli kvitt henne. Har ikke lyst gå i en begravelse,men usikker på om jeg tør annet...

Har du kontakt med søsken/har de brutt med din mor og?

Hilsen TS

• Hjerte 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Hvorfor er det slik?

Jeg svarer selv om det er min far jeg har brutt kontakt med. Vi snakkes aldri og sees aldri.

1) Han er narkoman og psykisk ustabil

2) Jeg var 36

3) Jeg har barn og de ser aldri sin bestefar. Han er ikke sperret fra å ringe dem, men det gjør han aldri. Han er imidlertid sperret fra å kontakte dem eller poste ting på deres Facebook og Instagram, da han kan skrive mye rart og oppleves skremmende. Når de blir 18 år får de bestemme selv, men de har jo ikke noe forhold til han.

4) Det har jeg ikke tatt stilling til ennå. Det er mulig jeg kommer til å gå fordi han tross alt betydde noe for meg en gang i tiden. Han var min far før han "døde", og det kan være jeg føler behov for å ta farvel med den han var før han ble narkoman og psykisk syk. 

Anonymkode: 15c1f...4bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

1. Hvorfor er det slik?

1. Er ikke helt sikker, men tror det skyldes at jeg er ufør. Det har alltid vært viktig for henne å være suksessfull, og hun kuttet kontaktet kort tid etter at jeg ble uføretrygdet. Så jeg antar at hun skammer seg over meg. 

2. Jeg var 27 år gammel da hun brøt kontakten. Det er over 20 år siden nå.

3. Barna mine har ingen kontakt med mormor. Men vi har mye annen slekt som vi har god kontakt med. 

4. Jeg regner med at det blir mitt ansvar å arrangere begravelsen når den tid kommer, så det kommer jeg til å gjøre. 

Anonymkode: 87f3a...981

• Hjerte 1
Skrevet

Som tilskuer.

Datter brøt med mor da hun var 14. Mor brøt kontakt med sønn da han ble 18. Datter tok kontakt igjen da hun ble 15. Men da hun ble 18 var det mor som brøt.

Var mye frem og tilbake gjennom 30 år. 

Men mor var ikke enkel å ha med  å gjøre. Gift og skilt 6 ganger i løpet av 13 år.

Hadde ikke kontakt med sønn siden 1994.

Datter var det kontakt 6 Mnd.på 6 Mnd.av. gjennom 28 år.

Mor døde 69 år gammel i 21.

Oser borderline . 

Anonymkode: c9734...ba9

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

1. Er ikke helt sikker, men tror det skyldes at jeg er ufør. Det har alltid vært viktig for henne å være suksessfull, og hun kuttet kontaktet kort tid etter at jeg ble uføretrygdet. Så jeg antar at hun skammer seg over meg. 

2. Jeg var 27 år gammel da hun brøt kontakten. Det er over 20 år siden nå.

3. Barna mine har ingen kontakt med mormor. Men vi har mye annen slekt som vi har god kontakt med. 

4. Jeg regner med at det blir mitt ansvar å arrangere begravelsen når den tid kommer, så det kommer jeg til å gjøre. 

Anonymkode: 87f3a...981

Utrolig stygt av en mor å avvise sitt barn grunnet et handikap. Veldig stygt gjort!!  Kvinnen er rett og slett ond! 

Anonymkode: c9734...ba9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Hvorfor er det slik?

Fordi hun egentlig ikke ønsket flere barn, og visste dette over-tydelig når jeg vokste opp. 

Flyttet hjemmefra når jeg skulle begynne på videregående. Hovedsakelig fordi jeg så på dette som en mulighet til å ikke bo hjemme lenger. Etter dette var jeg bare hjemme på sommerferie i ett par år. 

Har ikke barn selv enda. Men ville ikke ønsket noen kontakt mellom mine barn, og min mor, uansett. 

Tviler på at jeg kommer til å gå i begravelsen. Men vet ikke.      

Anonymkode: 83c9d...94c

Skrevet

Hun overlot meg til alkoholisert overgriper da jeg var  liten.(Under 5 år) På toppen av alt forlanger hun at jeg skal late som ingenting og hun snakker pent om personen og lager seg et falskt narrativ. Fasade og la være å vise følelser. Meget skadelig barndom. På den annen side kan hun overdramatisere at man hoster eller kremter en gang før å trekke fokus fra det viktigste. Da er hun der med en gang nebbhønen"Er du forkjølet? ???"Og ikke tåler hun å bli motsagt i noe som helst da blir hun mørk i blikket og stram og truende. Psyk farlig person

Anonymkode: 4d119...0f5

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1. Hvorfor er det slik?

1. Pga grov omsorsvikt

2. 18

3. Nei, hun bryr seg kun om menn og seg selv.

4. Nei

Anonymkode: 1cedf...34e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun overlot meg til alkoholisert overgriper da jeg var  liten.(Under 5 år) På toppen av alt forlanger hun at jeg skal late som ingenting og hun snakker pent om personen og lager seg et falskt narrativ. Fasade og la være å vise følelser. Meget skadelig barndom. På den annen side kan hun overdramatisere at man hoster eller kremter en gang før å trekke fokus fra det viktigste. Da er hun der med en gang nebbhønen"Er du forkjølet? ???"Og ikke tåler hun å bli motsagt i noe som helst da blir hun mørk i blikket og stram og truende. Psyk farlig person

Anonymkode: 4d119...0f5

Bare tragisk. Håper du har det greit i dag💖

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

1. Hvorfor er det slik?

Svarer på vegne av min søster som har meldt seg ut:

1. Fordi min søster mener seg urettferdig behandlet pga mor valgte å gå fra min søsters voldelige far. Hun mener mor er skyld i hennes psykiske plager som voksen.

2. Midten av 20-årene.

3. Ytterst sjelden og kun via f.eks besøk hos andre familiemedlemmer.

4. Det kommer hun til å gjøre.

Anonymkode: 9f6f2...bab

Skrevet

Har kuttet ut søster pg far. Ikke mor, hun var best. Men er desverre død. Hadde kontakt en fang i uken med far siste to årene han levde. Det ble ikke to bra år. Søstern min konmer jeg aldri til å gjenopta kontakt med. Møtte henne på butikken, jeg følte ikke for noe annet enn å gå rett forbi uten hei, som om hun var luft.

Anonymkode: 7a1cc...8bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

1. Hvorfor er det slik?

1. for at hun var voldelig fysisk og psykisk, samt narkoman og alkoholiker

2. jeg var vel rundt 18-19 år

3. aldri. eller,vi har møtt på henne på bussen med barnet mitt vet ikke hvem kreket er og ikke skal hun vite det heller

4. nei. har ingen behov for det. ikke fortjener hun de heller

Skrevet

1. Hun var sammen med voldelige alkoholikere, pedofile, narkomane, og valgte alltid dem over meg. Ble utsatt for vold og et ustabilt hjem hele oppveksten, til jeg endelig flyttet hjemmefra i en alder av 15.

2. Sluttet ikke kontakten før jeg ble 26, hadde vel et lite håp om at hun en dag skulle se meg og prioritere meg. Jeg kunne ikke fortsette å se på at hun ble banket opp og dårlig behandlet. Hun skjelte meg ut når jeg ringte politiet etter typen hennes tok kveler tak og truet henne på livet. 

3. Har ikke barn, kommer nok pga traumer heller aldri til å få barn.

4. Kanskje, det vet jeg ikke før jeg er i situasjonen.

Anonymkode: fbade...db6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...