Gå til innhold

Ipad eller penn og papir😣

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å skrive, men har problem med kronisk senebetennelse. Vurderer sterkt å kjøpe en ipad og apple pencil, for å kunne velge mellom å skrive på tastatur eller for hånd. Jeg har sånn 12 kladdebøker rundt om, og tenker det blir mer praktisk på en ipad. 

Er det noen som kan digital tegning og har noen program/apper å anbefale? Har alltid hatt lyst å tegne illustrasjoner til en barnebok, men har ikke gode tegneferdigheter😬

Er det toskete å bruke penger på dette? mine gamle notater er svært så falmete etter hvert; blir jo en sikkerhet å få lagret det jeg skriver😌

Anonymkode: 9ce93...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 23.38):

Hva med remarkable? Det ser veldig greit ut til sånt.

Anonymkode: 50450...946

Den ser interessant ut. Men prisen ligger rundt 6500kr med penn, og ipad er er ca 8200+apple pencil. Kvaliteten på apple er vel bedre, og funksjonalitet(særlug ift tegning). Men jeg har altså overhodet ikke peiling, bare leser litt her og der😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den ser interessant ut. Men prisen ligger rundt 6500kr med penn, og ipad er er ca 8200+apple pencil. Kvaliteten på apple er vel bedre, og funksjonalitet(særlug ift tegning). Men jeg har altså overhodet ikke peiling, bare leser litt her og der😌

Kjøp heller ipad, kan jo brkes til mye mer. Men ville heller hatt samsung brett S serien

Anonymkode: 2f1d8...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er notatene dine? jeg hadde ei dagbok skrevet med blyant fra 90tallet og var helt tydelig selv nå sist da jeg så i den.

Jeg liker "penn og papir", eller fysisk tastatur og PC. Men husk at filer kan også bli borte, skadet, osv.

Man får greie tegnebrett til PC for en god pris. Se etter Wacom sine hos Komplett .no

Hvis du vil tegne til ei ekte bok - digitalt. 

Om du vil lage deg ei unik bok bare til deg - tegn på papir 🥰

Jeg tror både digitalt og papir hisser opp seneproblemer uansett, det er vel mengden arbeid først og fremst. Og med digitalt må man i tillegg lære seg programmer.

Jeg ville forsøkt begge - men med et mye rimeligere alternativ til digitalt først.

Anonymkode: 0f473...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at mengde arbeid skaper smerter, så ønsker å veksle på det. Med vacom må man koble til pc(måtte blitt stasjonær), så det er litt tungvindt. Spesielt når jeg er på reise.

Føler vel egentlig at jeg får mest for pengene i en ipad, men jeg er helt grønn på dette. Har notater som er rundt 20 år, og en del nyere. Har sikkert 15 kladdebøker liggende som blir brukt til jobb, studier og annen skriving. Og et par til tegning. Hadde vært fint å samlet dette. Kan man «konventere» håndskrift til tegn i ipad? sorry dumme spørsmål🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan man «konventere» håndskrift til tegn i ipad? sorry dumme spørsmål🤓

Man kan konvertere håndksrift på engelsk og en del andre språk, så forhåpentligvis kommer det støtte for norsk før eller siden.  Men foreløpig så går det ikke.

Anonymkode: d2012...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv remarkable 2 og ipadPro(siste versjon).

Skal du bare tegne eller skrive anbefaler jeg remarkable 2 og tastatur deksel til det bruket, men du mister all morroa du kan bruke ipaden til.

Jeg hadde remarkable ett år før jeg skulle oppgradere til Ipaden, men kunne likesågodt klart meg uten. Et pluss er jo at den kan brukes til det meste. Hvertfall om du har simkort i den.

Vekten på remarkable samt batteri tiden er flere ganger bedre enn på ipaden. Lyden av å dra stylusen over en remarkable eller onyxbook er magisk.

Er det pen å papir følelsen gå for remarkable 2. Er du ute etter det nest beste er det Ipad med penn og eventuelt skjermbeskyttelse slik at den får papir teksturen.
Skrive rett på glass er ikke særlig å skryte av. 

-Enjoy 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knoyken skrev (51 minutter siden):

Bruker selv remarkable 2 og ipadPro(siste versjon).

Skal du bare tegne eller skrive anbefaler jeg remarkable 2 og tastatur deksel til det bruket, men du mister all morroa du kan bruke ipaden til.

Jeg hadde remarkable ett år før jeg skulle oppgradere til Ipaden, men kunne likesågodt klart meg uten. Et pluss er jo at den kan brukes til det meste. Hvertfall om du har simkort i den.

Vekten på remarkable samt batteri tiden er flere ganger bedre enn på ipaden. Lyden av å dra stylusen over en remarkable eller onyxbook er magisk.

Er det pen å papir følelsen gå for remarkable 2. Er du ute etter det nest beste er det Ipad med penn og eventuelt skjermbeskyttelse slik at den får papir teksturen.
Skrive rett på glass er ikke særlig å skryte av. 

-Enjoy 

Takk for svar🙏Jeg har ikke budsjett til ipad pro, men har lyst på både ipad og remarkable😅Så litt på brukt RM på finn, men synes det er høye priser for brukt. Ipad mini kunne gått, men det er så liten prisdifferanse ved å gå opp til air.

Viktigste ang apple pencil er at den er 2.gen. Men butikkene her har ca ingenting utstilt; feks remarkable. Får ikke prøvd penn. Er kjempeusikker, det er mye penger og jeg takler ikke bomkjøp😬🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for svar🙏Jeg har ikke budsjett til ipad pro, men har lyst på både ipad og remarkable😅Så litt på brukt RM på finn, men synes det er høye priser for brukt. Ipad mini kunne gått, men det er så liten prisdifferanse ved å gå opp til air.

Viktigste ang apple pencil er at den er 2.gen. Men butikkene her har ca ingenting utstilt; feks remarkable. Får ikke prøvd penn. Er kjempeusikker, det er mye penger og jeg takler ikke bomkjøp😬🫣

For min del som student var det veldig greit å ha alle bøker og PDFer på remarkable. 

Du kommer ikke nærmere papir enn på den, samtidig har ikke du fristelsen til å rote med alt mulig slik som på Ipaden. 

Anbefaler at du går å ser på begge deler. Vist vekt er en faktor er svaret allerede gitt. 

Anonymkode: a8ede...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...