AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Jeg tror jeg har merket at angsten min blir verre etter mine tre kopper med kaffe om morgenen. Lurer på å slutte, og skal prøve det altså. Kvir meg litt, for jeg elsker kaffe. Noen som har merket effekt? Var det forferdelig å slutte? Anonymkode: fa467...fe3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har. Men usikker på effekten for meg da. Og gått veldig gradvis fra to kopper til null. Men tror du det kan ha en sammenheng, så er det verdt det å prøve! Hvis du drikker tre, kutt den ene. Og erstatt gjerne med en koffeinfri kopp isteden! Jeg synes faktisk koffeinfri smaker helt ok, med litt melk oppi! Da føler jeg at jeg får litt «kaffesmak». Ville nok venta ei uke for å se om du får « abstinenser» før neste kopp kuttes! Lykke til Anonymkode: a8eee...cea 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 Ja det var 100% verdt å slutte. Merket stor forskjell. Litt hodepine i starten. Drikker kun koffeinfri kaffe nå, og det går helt fint med 1-2 små kopper om dagen. Er veldig glad for å ha kuttet ut koffein. Før drakk jeg energidrikke ofte i tillegg og lurte på hvorfor jeg hele tiden skalv og var urolig🙈 Angsten har gitt seg kraftig! Anonymkode: cc17f...127 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Merket stor forskjell. Drakk bare en kopp om morgenen, men det var ikke tvil om at den trigget angsten noe voldsomt. Anonymkode: 1e134...d25 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 Ja, faktisk ! skuttet jeg det ut noen mnd. Kjøpte heller kaffeinfri Anonymkode: b6a4d...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 Oi, så mange positive effekter! Takk for svar! Jeg begynner nedtrapping i morgen Anonymkode: fa467...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har nylig sluttet å drikke kaffe for å se om angstnivået mitt senket seg. Jeg har drukket 2-3 kopper kaffe hver dag, en på morgenen, en etter lunsj og en på ettermiddagen(ofte droppet den). Jeg har ikke merket NOEN bedring av angsten. Nada. Niks. Fremdeles like mye angst - det viser seg at problemene mine ikke forsvant med å slutte å drikke kaffe. Jeg drikker te istedenfor, en kopp sort te på morgenen og resten grønn te. Vurderer begynne med kaffe igjen, jeg savner det… Anonymkode: 74e49...2b5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 Min ble faktisk verre. Anonymkode: ca281...fef 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har nylig sluttet å drikke kaffe for å se om angstnivået mitt senket seg. Jeg har drukket 2-3 kopper kaffe hver dag, en på morgenen, en etter lunsj og en på ettermiddagen(ofte droppet den). Jeg har ikke merket NOEN bedring av angsten. Nada. Niks. Fremdeles like mye angst - det viser seg at problemene mine ikke forsvant med å slutte å drikke kaffe. Jeg drikker te istedenfor, en kopp sort te på morgenen og resten grønn te. Vurderer begynne med kaffe igjen, jeg savner det… Anonymkode: 74e49...2b5 Det er faktisk ganske høyt koffein innhold i svart og grønn te. Prøv koffeinfri. Anonymkode: cc17f...127 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ganske høyt koffein innhold i svart og grønn te. Prøv koffeinfri. Anonymkode: cc17f...127 Det er atskillig lavere koffeinnivå i én kopp sort te vs en kopp kaffe. Den grønne teen jeg drikker er koffeinfri. Jeg har altså kuttet koffeinnivået et sted mellom 75-80%. Det er som sagt IKKE koffeinen som skaper min angst. Anonymkode: 74e49...2b5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 Jeg sluttet å drikke kaffe til vanlig og det hjalp mye på min angst. (Det betyr ikke at jeg ikke har noe angst lenger, men jeg slipper å ha mer enn jeg "må".) Det var litt tøft å slutte, fikk humørsvingninger i en ukes tid, men det var verdt det. Det hender jeg tar en kopp kaffe nå og da hvis noen tilbyr meg, for jeg elsker det jo egentlig. Det er helt typisk at jeg da etter et par timer plutselig merker at jeg har uro og ubehag i kroppen. Rekker akkurat å spørre meg selv hva det er jeg gruer meg til før jeg husker at jeg har drukket kaffe. 😅 Anonymkode: 7e0b9...c2d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 Jeg kuttet kaffe og te fordi jeg har panikkangst som trigges veldig av særlig kaffe. Panikkangsten har ikke magisk forsvunnet av den grunn men jeg slipper i alle fall utløse ekstra anfall. Jeg trigges også av nikotin. Anonymkode: 3819d...3fa
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har ikke merket noe etter jeg reduserte kaffeinntaket. Anonymkode: 63c91...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #14 Skrevet 14. februar 2024 Virker som det er litt ulike erfaringer her da, tenker at jeg gir det et forsøk likevel, siden jeg føler at jeg våkner helt fin, og lager meg noen deilige kopper for deretter å kort tid etter kjenne meg urolig.. Anonymkode: fa467...fe3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #15 Skrevet 14. februar 2024 Nei, men hadde FÅTT angst om jeg måtte droppe kaffen, det eneste som får meg opp om morgenen. Anonymkode: 95b67...c61 1
Stoltskeiv Skrevet 14. februar 2024 #16 Skrevet 14. februar 2024 Nei. Jeg har bestemt meg for at angsten ikke skal få bestemme om jeg kan drikke kaffe eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #17 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har droppet alkohol helt da jeg merker en ekstrem forskjell på det. Men kaffe har jeg ikke merket noe forskjell. Jeg holdt meg riktignok bare unna kaffe en måned men det var lenge nok for meg. Jeg elsker kaffe, men ville likevel gjøre et forsøk men jeg merket at kaffe bare er posetivt for meg. Men forskning viser at kaffe faktisk kan hjelpe mot både angst og stress: https://kaffegeek.no/2022/10/06/angst-stress/ Så her drikkes det kaffe Anonymkode: c5d3f...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #18 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har prøvd både færre kopper, ingen kopper, ingen energidrikk osv osv.. jeg merker ingen forskjell! Min konklusjon for egen del: Kaffe gjør ikke min angst verre, men ikke bedre heller 🤷♀️ Anonymkode: c21cf...c5b 1
smileyX Skrevet 15. februar 2024 #19 Skrevet 15. februar 2024 Ja, kjempestor effekt! Den ble omtrent helt borte, før hadde jeg daglige bølger av angst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå