AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Må man være i risikogruppen for å få tatt boostervaksinen? Får jeg tatt det på apotek også? Anonymkode: 83b59...09e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Må man være i risikogruppen for å få tatt boostervaksinen? Får jeg tatt det på apotek også? Anonymkode: 83b59...09e Det er avhengig av bosted. I min kommune er det satt opp eget sted for vaksinering. En bestiller time på kommunens egen hjemmeside ved å følge lenke. Hvem som helst kan bestille time og det er gratis. Jeg er i ingen risikogruppe, men har senvirkninger etter tidligere covid infeksjon. Jeg tok oppfriskningsdose i Desember. Anonymkode: 14665...3ba
Gjest jegerrinne Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er avhengig av bosted. I min kommune er det satt opp eget sted for vaksinering. En bestiller time på kommunens egen hjemmeside ved å følge lenke. Hvem som helst kan bestille time og det er gratis. Jeg er i ingen risikogruppe, men har senvirkninger etter tidligere covid infeksjon. Jeg tok oppfriskningsdose i Desember. Anonymkode: 14665...3ba Er ikke gratis lenger
MzMe Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 jegerrinne skrev (2 minutter siden): Er ikke gratis lenger Her er det gratis fordi som er i prioritert gruppe/risikogruppe 😊
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er avhengig av bosted. I min kommune er det satt opp eget sted for vaksinering. En bestiller time på kommunens egen hjemmeside ved å følge lenke. Hvem som helst kan bestille time og det er gratis. Jeg er i ingen risikogruppe, men har senvirkninger etter tidligere covid infeksjon. Jeg tok oppfriskningsdose i Desember. Anonymkode: 14665...3ba Hvilken kommune bor du i? Jeg bor i Bergen Ts Anonymkode: 83b59...09e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er avhengig av bosted. I min kommune er det satt opp eget sted for vaksinering. En bestiller time på kommunens egen hjemmeside ved å følge lenke. Hvem som helst kan bestille time og det er gratis. Jeg er i ingen risikogruppe, men har senvirkninger etter tidligere covid infeksjon. Jeg tok oppfriskningsdose i Desember. Anonymkode: 14665...3ba Ble du bedre av dine senvirkninger når du tok vaksinen? Ts Anonymkode: 83b59...09e 2
Gjest jegerrinne Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken kommune bor du i? Jeg bor i Bergen Ts Anonymkode: 83b59...09e Søndre land. Her fikk vi beskjed at nå måtte en betale selv hvis en skulle ha, på lik linje som en betaler for andre vaksiner. Var kun helsepersonell og de som bode på sykehjem osv som vil få dekt
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble du bedre av dine senvirkninger når du tok vaksinen? Ts Anonymkode: 83b59...09e Nei, jeg har tatt tre vaksiner totalt. Jeg fikk covid med senvirkninger, som uvaksinert. Ingen av dosene har endret på mine symptomer. Jeg har ikke hatt bivirknger av vaksinene, foruten ømhet på innstikksstedet et par dager. Anonymkode: 14665...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 jegerrinne skrev (10 minutter siden): Er ikke gratis lenger Vet ikke om det er ulik praksis, jeg betalte ingenting? Mulig de vurderer noe individuelt og jeg slapp grunnet jeg har senvirkninger etter tidligere infeksjon? Anonymkode: 14665...3ba
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg har tatt tre vaksiner totalt. Jeg fikk covid med senvirkninger, som uvaksinert. Ingen av dosene har endret på mine symptomer. Jeg har ikke hatt bivirknger av vaksinene, foruten ømhet på innstikksstedet et par dager. Anonymkode: 14665...3ba Jeg har fått fatigue etter covid og er desperat etter å bli bedre, og har hørt at noen faktisk blir bedre, og håper det kan bli meg. Hadde litt bivirkninger av vaksinene men kun hodepine en dag eller to, vondt i stikkstedet noen dager og litt blødninger daglig i seks uker, men det gav seg. Ts Anonymkode: 83b59...09e 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått fatigue etter covid og er desperat etter å bli bedre, og har hørt at noen faktisk blir bedre, og håper det kan bli meg. Hadde litt bivirkninger av vaksinene men kun hodepine en dag eller to, vondt i stikkstedet noen dager og litt blødninger daglig i seks uker, men det gav seg. Ts Anonymkode: 83b59...09e Ja, det er noen som blir langt bedre. Men har inntrykk av at de fleste ikke opplever endring. Men, du kan være en av de heldige. Har hørt om flere som har blitt nesten helt bra. Jeg ønsker selv ingen ny smitte, som «ubeskyttet». Så derfor har jeg valgt oppfrisknings dose. Mange opplever forverring av eksisterende symptomer etter ny smitte og en del forskning peker på at gjentatte infeksjoner ikke er bra. Jeg sliter med fatigue, som deg og har mye plager fra hode. Kronisk hodepine, konsentrasjon problemer, lav mental utholdenhet, lydsensitiv med mere. Anonymkode: 14665...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er noen som blir langt bedre. Men har inntrykk av at de fleste ikke opplever endring. Men, du kan være en av de heldige. Har hørt om flere som har blitt nesten helt bra. Jeg ønsker selv ingen ny smitte, som «ubeskyttet». Så derfor har jeg valgt oppfrisknings dose. Mange opplever forverring av eksisterende symptomer etter ny smitte og en del forskning peker på at gjentatte infeksjoner ikke er bra. Jeg sliter med fatigue, som deg og har mye plager fra hode. Kronisk hodepine, konsentrasjon problemer, lav mental utholdenhet, lydsensitiv med mere. Anonymkode: 14665...3ba Jeg har en kronisk skade i hodet/nakken etter kollisjon og er helt avhengig av å trene styrke for ikke å bli krøpling, så jeg føler at styrketrening gjør meg mer utmattet. Må ofte ligge i både en og to dager for å klare å få energi til å trene igjen. Er ufør pga denne skaden så har ikke jobb men treningen er jobben min for å fungere noenlunde. Ts Anonymkode: 83b59...09e 2
Kittykat Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 Enkelte apotek setter vaksinen og det koster 399 kr (tror jeg). Jeg tror ikke man må være i risikogruppen lenger. Jeg tok både influensa og koronavaksine i november i fjor og betalte kun for influensavaksinen (rundt 250 kr). Jeg gikk til fastlegen. Men jeg er i risikogruppen da, så per definisjon betalte jeg ikke for koronavaksinen. I Januar 2022 tok jeg også koronavaksinen og betalte 50 kr. Hos fastlegen det også. 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #14 Skrevet 14. februar 2024 Nordstjernen apotek på Bergen storsenter setter coronavaksinen. Anonymkode: 91b32...016 2
_popcorn_ Skrevet 14. februar 2024 #15 Skrevet 14. februar 2024 Ryddet for spekulasjon og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #16 Skrevet 14. februar 2024 TS, det har ikke falt deg inn at det kanskje er en grunn til at den ikke blir tilrådet for andre enn risikogruppen lengre? Anonymkode: 057dc...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #17 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS, det har ikke falt deg inn at det kanskje er en grunn til at den ikke blir tilrådet for andre enn risikogruppen lengre? Anonymkode: 057dc...0fe Nei. Hvorfor egentlig? Jeg har kun to vaksiner fra 2021 og de virker ikke nå Ts Anonymkode: 83b59...09e 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #18 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 14.15): Jeg har en kronisk skade i hodet/nakken etter kollisjon og er helt avhengig av å trene styrke for ikke å bli krøpling, så jeg føler at styrketrening gjør meg mer utmattet. Må ofte ligge i både en og to dager for å klare å få energi til å trene igjen. Er ufør pga denne skaden så har ikke jobb men treningen er jobben min for å fungere noenlunde. Ts Anonymkode: 83b59...09e Så kjedelig🥲 Jeg har også en nakkeskade etter trafikkulykke for mange år siden, og er helt avhengig av å trene for å ikke få sterke smerter. Har også hatt fatigue i perioder pga annen sykdom. Har god erfaring med yoga. Jeg har abonnement hos yogamatta.no. Synes timene med Julia Rippel er best, spesielt yinyoga og somatisk yoga. Yinyoga orker jeg stort sett, til tross for at jeg er sliten. Selv om det er tiltak hvis jeg er veldig sliten, da. Håper du blir bedre❤️ Anonymkode: 570f4...2b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå