Gå til innhold

Å møte veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har opplevd dette, hva var dine første symptom som du da ignorerte? Hvor lenge før du var 100% igjen?

Anonymkode: 0aaf7...1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svimmelhet, smerter i kroppen, trøtthet og kort lunte. 
Tok ca 3 år før jeg var tilnærmet 100 % igjen. 

Anonymkode: f98b9...eaf

Skrevet (endret)

Alle først var det ryggsmerter i korsryggen, og leddsmerter. Muskelsvakhet på trening. Dette holdt på i 6 mnd. Derretter kom søvnproblemer, synsforstyrrelser, null energi, på og av med matlyst,  tiltaksløs, kort lunte, hjernetåke/kortidhukommelse, netsatt yteevne, følte meg like trøtt uansett om jeg hadde sovet godt. Depresjon fikk jeg da jeg var så fortvilt etter å «bli meg selv igjen» sykemelt siden mai i fjor. Gåår saaakte men sikkert, men må bare ta tiden til hjelp og det er vell det som er frustrerende og sårt. 

Endret av Nevaeh
Skrevet

Kvalme, manglende matlyst, vekttap. 

Tilbake i jobb etter rundt 4 år. 

Anonymkode: 4d88e...6f0

Skrevet

Kvalm, manglet matlyst, klarte ikke konsentrere meg om en oppgave, tankene bare fløy. Kjente klumpen i halsen konstant å hadde skikkelig vondt i brystet.

Endte med det værste pannikk anfallet jeg har kjent.

Hadde gått altfor lenge å undertrykt følelsene, var så viktig å være flink pike, og å vise at jeg fint kunne klare alt jeg ville.

Dette er 7 mnd siden nå, jobber litt når jeg kjenner jeg klarer, er superegoistisk å gjør bare det jeg kjenner gir meg noe positivt, ikke alle dager er gode nå heller, å har dager hvor jeg bare sover, men går rette veien.

Anonymkode: 76eec...eb9

Skrevet

Jeg begynte å trekke meg unna folk fordi jeg var for sliten. Kunne også fort grine og ha kort lunte. Trodde det bare var en av mine vanlige perioder jeg var i, selvom jeg studerte 200% prosent på den tiden. Ble ekstremt sliten ganske fort. Og en uro i kroppen jeg ikke helt klarte å sette ord på. Etter jeg leverte eksamen i sommer ble mer sosial igjen og levde mer, men bare noen dager etter så smalt det. Da fikk jeg heftig angst. Dette startet for ett års tid siden snart. Og jeg er enda ikke bra. Jeg er delvis permittert, og jobber med å komme meg mer inn på skolebenken igjen. Nå studerer jeg for lite fordi jeg har tid til å tenke. Så prøver å finne balansen igjen. Nå har det gått mer over i depresjon. Men får heftig angst av å være på campus noe som er ganske uheldig, men jobber med saken

Skrevet

I starten av tjueårene, jobber og tok meg veldig mye sammen, mye eksternt press jeg gjerne skulle ha vært foruten. Gikk rett i bakken, men jeg fikk bygget meg opp en grunnmur. Kjenner jeg på tendenser igjen, stopper jeg opp med en gang. Nå skal det mye til før jeg går i dørken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du som har opplevd dette, hva var dine første symptom som du da ignorerte? Hvor lenge før du var 100% igjen?

Anonymkode: 0aaf7...1a2

Drakk masse alkohol. 

Anonymkode: 0471c...e9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...