Gå til innhold

Hva er din topp/best sunn mat/oppskrift?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En av mine favoritter er å ha ratatoille tilgjengelig. Squash, Aubergine, Paprika, Løk, hvitløk. Det kan man ha med potet i ulike former, med egg, på pasta, på en rugbrødskive. 

Er jeg skrubbsulten til lunsj er avokadotoast en favoritt. Da blir man veldig mett og fornøyd. Men føler seg fortsatt lett i kroppen.

Og supper. Bruker slow cooker og mye grønnsaker. Kan gjøres mer mettende med hjemmelagde krutonger, eller egg. 

Anonymkode: 1708c...ad9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En av mine favoritter er å ha ratatoille tilgjengelig. Squash, Aubergine, Paprika, Løk, hvitløk. Det kan man ha med potet i ulike former, med egg, på pasta, på en rugbrødskive. 

Er jeg skrubbsulten til lunsj er avokadotoast en favoritt. Da blir man veldig mett og fornøyd. Men føler seg fortsatt lett i kroppen.

Og supper. Bruker slow cooker og mye grønnsaker. Kan gjøres mer mettende med hjemmelagde krutonger, eller egg. 

hvordan bruker du slowcooker?

Anonymkode: 30d22...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koreansk kimchi er en storfavoritt, super sunt og enkelt å lage (jukse-versjonen iallefall som er vel så god)

Er også veldig glad i indisk daal (linsegryte) men ikke helt sikker på om den er like sunn

Anonymkode: 5f4e5...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagspasta med saus laget av 1pk frossen spinat og 1/2 pk erter som får koke i en skvett matfløte og litt av kokevannet fra pastaen, kjøres glatt med stavmikser og smakes til med hvitløkspulver, salt, pepper og noen dråper sitronsaft. Steker en laksefilet pr person og har fullkornspasta til

enda kjappere er det å steke en purre i små ringer og biter av laks (eller torsk) ha over en raus klunk soyasaus og 1/2 pk lett creme fraîche. Pepre (salt nok fra soyasausen) serveres med pasta eller ris og kokt brokkoli

ellers er det en vinner å lage myyye av noe fra bunnen av og fryse ned i porsjoner. Jeg prøver å ha et par-tre gryteretter på lur. Og har laget pulled pork selv og fryst ned i flate porsjonspakker. Bare å ta opp, frese løk og paprika, ha i kjøttet, en pakke bønner og et glass salsa, rulle inn i tortillas og gratinere i ovnen. Superdigg! (Og gjør klar dobbelt så mange som vi spiser til middag, og legger over i matbokser i kjøleskapet. Perfekt som lunsj eller middag på farten før en trening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er også veldig glad i indisk daal (linsegryte) men ikke helt sikker på om den er like sunn

Anonymkode: 5f4e5...e79

Elsker daal! Det er veldig sunt, lager en variant med søtpotet og gulrot i tillegg til røde linser. Koker det sammen med krydderpaste, ingefær, hvitløk, løk, kokosmelk og matfløte leeeenge. Fryser ned i ferdige lunsjporsjoner og har med som lunsj på jobb. Billig, mettende, masse næring og proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puffet ris med helmelk å litt sukker. Enkelt å godt. Å litt sunt😀

Anonymkode: 038cb...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

hvordan bruker du slowcooker?

Anonymkode: 30d22...19d

Hiver opp i alt som skal i retten, og så står den på i 4-8 timer avhengig av hva det er. Lager jeg suppe kjører jeg det til pure til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indisk daal

Chana masala

Gulrot, linse og ingefærsuppe med byggryn

Grønnsakswok med belgfrukt fettuccine og tofu.

Anonymkode: 711e1...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapskaus!

Elgkjøtt, poteter, gulrøtter, søtpotet, kålrot, elgkraft, margarin til steking og bruning av mel. 

Blir omtrent 90 kcal pr 100 gram når jeg lager den som jeg pleier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget spinatsuppe. Litt fløte om tenker næring og ikke kalorier. Kokt egg. Evt grove rundstykker til. 

Grønnsakssuppe med med knoke 

Wok med kylling i karrisaus 

Anonymkode: 7ff85...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...