AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Er vi blitt for kravstore? Ser flere aviser skriver om dette i dag på valentine. Sitat "Nordmenn forteller om en datingkultur preget av høye krav, forventninger om sex og fraværet av den perfekte partner." kke-saerlig-en-arsak-gar-igjen/16444820/ Anonymkode: 7437a...da8 1
imagineme Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 (endret) Ja, jeg mener at vi er blitt for kravstore og at man ikke tar seg god nok tid til å gi "matchen" en sjanse. Da snakker jeg ikke om de matchene som sender deg bilde av musa eller kukken uanmeldt. Det er søppel uansett. Folk har altfor dårlig tid i dagens samfunn og man er på stadighet på leting etter noe bedre. Når man finner det, leter man fortsatt etter noe bedre. Før tok man seg tid til å bli kjent og det er noe jeg savner før alt det maset om å møtes før man i det hele tatt har rukket å lese hva vedkommende har skrevet. Endret 14. februar 2024 av imagineme 8 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 Jeg meldte meg ut av datinggamet for ti år siden når some/datingapper tok over. Hater så intenst å chatte via tekst at jeg gidder ikke. Foretrekker en god samtale i det virkelige liv over alt. Jeg er sikkert ikke alene. 😅 Anonymkode: 0afd1...98d 15 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg meldte meg ut av datinggamet for ti år siden når some/datingapper tok over. Hater så intenst å chatte via tekst at jeg gidder ikke. Foretrekker en god samtale i det virkelige liv over alt. Jeg er sikkert ikke alene. 😅 Anonymkode: 0afd1...98d Jeg har aldri hatt Tinder og de greiene der. Skjønner ikke problemet. Det er jo ikke noe hokus pokus å møte mange interessante og flotte damer her i det virkelige liv. Dating funker like bra her som det alltid har gjort. Virker som om noen tror man må på en eller annen app/nett. Anonymkode: f9065...e63 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 Som norsk mann er det mest påfallende at etnisk norske kvinner ikke er interesserte i meg det hele tatt. Jeg vet ikke helt hva de ser etter, men f.eks. på Tinder er det kun kvinner med litt annen bakgrunn jeg får kontakt med. Jeg har kun vært på date med en eneste etnisk norsk kvinne tidligere, og jeg er godt opp i 30-årene. Merker det samme i helt andre sammenhenger også, at det er vanskeligst å få kontakt med andre norske foreldre i barnehagen. Det minner om magneter, der like poler frastøter hverandre. Anonymkode: d9e66...d7c 3
William_S Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 Hele Tinder greia er jo fullstendig overfladisk. Sveip høyre til venstre basert på et par bilder og en kort introtekst. Også er det jo sånn når man først får en match så blir man unmatchet nærmest med en gang. Iallefall opplever jeg dette veldig ofte som mann. Men ja det er en del som tror at gresset stadig blir grønnere på den andre siden. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Jeg tror det med å hele tiden kunne sveipe videre for å se om det dukker opp noe bedre, er det største problemet. Man kan finne en interessant og fin person, men sjansen for at det finnes en enda mer interessant og enda finere person rundt neste sveip blir for fristende for oss. Og så sitter vi bare der og sveiper og sveiper og finner ingenting. Er som når man sitter med Netflix, det er så mye valg. Selv om man finner en film man kunne sett, kan det hende det finnes en enda bedre film om man fortsetter å lete. Filmen kan man alltids finne igjen når man ser at øvrig utvalg ikke er noe bedre, med mennesker på en app er det verre. Tror ikke nødvendigvis vi er kravstore, men når vi hele tiden tror vi kan finne noe bedre blir det ødeleggende. Anonymkode: ceafe...602 4 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har aldri hatt Tinder og de greiene der. Skjønner ikke problemet. Det er jo ikke noe hokus pokus å møte mange interessante og flotte damer her i det virkelige liv. Dating funker like bra her som det alltid har gjort. Virker som om noen tror man må på en eller annen app/nett. Anonymkode: f9065...e63 Det kan man, men utfordringen kan være at mange av de man møter ikke er single, særlig etter en viss alder. Anonymkode: aca6c...a24 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Som norsk mann er det mest påfallende at etnisk norske kvinner ikke er interesserte i meg det hele tatt. Jeg vet ikke helt hva de ser etter, men f.eks. på Tinder er det kun kvinner med litt annen bakgrunn jeg får kontakt med. Jeg har kun vært på date med en eneste etnisk norsk kvinne tidligere, og jeg er godt opp i 30-årene. Merker det samme i helt andre sammenhenger også, at det er vanskeligst å få kontakt med andre norske foreldre i barnehagen. Det minner om magneter, der like poler frastøter hverandre. Anonymkode: d9e66...d7c Enig, når jeg var i gamet selv fikk jeg alltid møtt utenlandske. De har kanskje en litt annen mentalitet, de ønsker noe mer langvarig. Kan være kulturelle årsaker så klart. Men matchet som oftest med de Anonymkode: 7437a...da8 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Som norsk mann er det mest påfallende at etnisk norske kvinner ikke er interesserte i meg det hele tatt. Jeg vet ikke helt hva de ser etter, men f.eks. på Tinder er det kun kvinner med litt annen bakgrunn jeg får kontakt med. Jeg har kun vært på date med en eneste etnisk norsk kvinne tidligere, og jeg er godt opp i 30-årene. Merker det samme i helt andre sammenhenger også, at det er vanskeligst å få kontakt med andre norske foreldre i barnehagen. Det minner om magneter, der like poler frastøter hverandre. Anonymkode: d9e66...d7c Prøvd å heve alderen på potensielle partnere? Norske ungjenter på 20 er ikke interessert i menn godt opp i 30-årene. Anonymkode: 002ea...9b4 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 «Jeg synes norsk datingkultur har blitt veldig toxic», sier mann (18). En unge på 18, forteller oss hvordan det har "blitt" 😂 Anonymkode: 4ff85...db7 9 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 39 minutter siden, AnonymBruker said: «Jeg synes norsk datingkultur har blitt veldig toxic», sier mann (18). En unge på 18, forteller oss hvordan det har "blitt" 😂 Anonymkode: 4ff85...db7 Han tar ikke akkurat feil. Hilsen dobbelt så gammel mann! Vi får finne en 72åring også, sjekke om han har samme statistikk. Anonymkode: 0afd1...98d 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Som norsk mann er det mest påfallende at etnisk norske kvinner ikke er interesserte i meg det hele tatt. Dette. Etnisk norske kvinner virker å alle gå etter noen få menn som er veldig høye, kjekke og store. Mens andre kvinner tydeligvis søker normale menn. Dette har jeg hørt fra mange menn. Anonymkode: 76817...93b 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #14 Skrevet 14. februar 2024 47 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvd å heve alderen på potensielle partnere? Norske ungjenter på 20 er ikke interessert i menn godt opp i 30-årene. Anonymkode: 002ea...9b4 Hvorfor starter du med å anta at han kun vurderer 20-åringer? Anonymkode: 9b4bb...1a4 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #15 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig, når jeg var i gamet selv fikk jeg alltid møtt utenlandske. De har kanskje en litt annen mentalitet, de ønsker noe mer langvarig. Kan være kulturelle årsaker så klart. Men matchet som oftest med de Anonymkode: 7437a...da8 Samme her, jeg er dame. Når jeg har hatt tinder gold er det minimalt med nordmenn som sveiper på meg. Anonymkode: 196d3...f96
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #16 Skrevet 14. februar 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvd å heve alderen på potensielle partnere? Norske ungjenter på 20 er ikke interessert i menn godt opp i 30-årene. Anonymkode: 002ea...9b4 Jeg har alltid sett noen få år opp og ned. Jeg har ingenting til felles med 20-åringer. Har aldri ligget med noen under 30, faktisk. Måtte nok gått upassende langt opp eller ned for å tiltrekke meg etnisk norske kvinner, for i voksen alder har stort sett bare kvinner med en viss innvandrerbakgrunn vist interesse såfremt de har vært i passende alder. Har opplevd ti år yngre norske kvinner som flørtende noen få ganger, men det er ikke noe for meg. Anonymkode: d9e66...d7c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #17 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han tar ikke akkurat feil. Hilsen dobbelt så gammel mann! Vi får finne en 72åring også, sjekke om han har samme statistikk. Anonymkode: 0afd1...98d Jeg er 18x3, og datet en stund før jeg fant kjæresten. Men toxic?, nei. Det var minst like ille i unge år. Anonymkode: 4ff85...db7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #18 Skrevet 14. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Samme her, jeg er dame. Når jeg har hatt tinder gold er det minimalt med nordmenn som sveiper på meg. Anonymkode: 196d3...f96 Yeah right, menn sveiper ikke damer på tinder til høyre liksom... Anonymkode: 76817...93b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #19 Skrevet 14. februar 2024 Jeg 👩🏼 har tidligere vært sammen med etnisk norske menn. Det funket ikke. Mitt nåværende langtidsforhold er med en som har to etnisiteter i seg, den ene norsk. Det er et bra forhold. MEN. Det merkes godt når vi er ute- kun andre norske etniske kvinner GLOR på ham og GLOR nedlatende på meg. Vi blir blant annet snakket til på engelsk. Det finnes ørten etnisiteter i Norge som snakker norsk. Hvorfor er nordmenn så etnosentriske og/eller rasistiske? Anonymkode: d5af0...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #20 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her, jeg er dame. Når jeg har hatt tinder gold er det minimalt med nordmenn som sveiper på meg. Anonymkode: 196d3...f96 Her og, ni av ti av menn som sveiper høyre på meg er utenlandske. Dette har økt noe voldsomt det siste året. Anonymkode: ceafe...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå