Gå til innhold

Er det frekt av meg å alltid takke nei til besøk med "svigers"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr siden typ desember. Jeg mener vi fremdeles er i "bli kjent" fasen og vi har absolutt ikke sett alle sider ved hverandre nok enda til at jeg kan si ved helt sikkerhet at vi er en bra match. Jeg føler at ting har gått litt vel fort fram, for jeg har sett og snakket med familien hans i flere tilfeller som ikke har involvert at jeg er på besøk hos de, men på grunn av andre faktorer som jeg ikke kan styre. Hadde det vært helt opp til meg så hadde vi ikke introdusert hverandre til familie enda (min familie vet ikke om han engang), men han ser ut til å synes det er helt innafor og snakket vel om meg til sin familie så snart vi begynte å henge sammen. 

Føler jeg bør nevne at han og hans familie er myeeee mer åpen med hverandre enn det jeg og min familie er, pluss at min familie bor et godt stykke unna mens han er nær nabo med sin. Jeg kan til dels forstå hvordan det kommer naturlig for han. Vil også nevne at det er barn involvert i bildet som han har vært veldig interessert i å introdusere meg til. Han har barn fra et langvarig forhold som tok slutt for under ett år siden. Veldig søte barn og jeg har på ordentlig lyst å ha god kontakt med både de og familien hans, det bare føles forhastet.

Så dilemmaet mitt er at jeg har utrolig godt inntrykk av hans familie, de virkelig utrolig gode og snille og aksepterende, og jeg føler meg på ekte velkommen samtidig som jeg da kjenner skikkelig på presset. Jeg er redd for at de syns det er rart, og at de tar det negativt at jeg ikke vil komme på besøk når jeg allerede har møtt alle tidligere og snakker fint med de. Jeg blir stadig invitert bort på middager for eksempel, men takker fint nei hver gang og sier takk for invitasjonen. Jeg sa for et par-tre uker siden at jeg syns det går fort og at jeg ikke er klar til å henge hos familien enda, men det hindrer ikke invitasjonene. 

Er jeg bare frekk i denne situasjonen?

Anonymkode: 1edf1...68f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, men du kan jo forklare han at du synes det er litt tidlig med besøk til svigers "hver uke" og at du heller vil tilbringe mest mulig tid med han 🙂

Skrevet

Nei, det er respektløst av han å fortsette å presse. Det er helt normalt at man gir det litt tid før man møter familien, spesielt når man har barn. Jeg hadde blitt skeptisk til hva slags motivasjon denne fyren hadde.

Anonymkode: a50b9...4b9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, det er respektløst av han å fortsette å presse. Det er helt normalt at man gir det litt tid før man møter familien, spesielt når man har barn. Jeg hadde blitt skeptisk til hva slags motivasjon denne fyren hadde.

På hvilken måte ville du blitt skeptisk? Hvilken motivasjon tenker du det kan ligge bak? Tar alle råd jeg kan ta❤️

-TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

? Skeptisk til hva slags motivasjon han har? Dette synes jeg var et merkelig svar som setter unødvendige griller i hodet på ts. Han er vel bare veldig forelsket, anser forholdet som seriøst og er derfor utålmodig og gira på å vise fram kjæresten sin. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er i midten av 40-årene, og har ikke fortalt familie om noen forhold for etter minimum 6 måneder.

Ville for min del vært uaktuelt å treffe mulige svigerforeldre for tidligst halvåret etter vi ble i lag. 

Anonymkode: a374b...0aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har datet en fyr siden typ desember. Jeg mener vi fremdeles er i "bli kjent" fasen og vi har absolutt ikke sett alle sider ved hverandre nok enda til at jeg kan si ved helt sikkerhet at vi er en bra match. Jeg føler at ting har gått litt vel fort fram, for jeg har sett og snakket med familien hans i flere tilfeller som ikke har involvert at jeg er på besøk hos de, men på grunn av andre faktorer som jeg ikke kan styre. Hadde det vært helt opp til meg så hadde vi ikke introdusert hverandre til familie enda (min familie vet ikke om han engang), men han ser ut til å synes det er helt innafor og snakket vel om meg til sin familie så snart vi begynte å henge sammen. 

Føler jeg bør nevne at han og hans familie er myeeee mer åpen med hverandre enn det jeg og min familie er, pluss at min familie bor et godt stykke unna mens han er nær nabo med sin. Jeg kan til dels forstå hvordan det kommer naturlig for han. Vil også nevne at det er barn involvert i bildet som han har vært veldig interessert i å introdusere meg til. Han har barn fra et langvarig forhold som tok slutt for under ett år siden. Veldig søte barn og jeg har på ordentlig lyst å ha god kontakt med både de og familien hans, det bare føles forhastet.

Så dilemmaet mitt er at jeg har utrolig godt inntrykk av hans familie, de virkelig utrolig gode og snille og aksepterende, og jeg føler meg på ekte velkommen samtidig som jeg da kjenner skikkelig på presset. Jeg er redd for at de syns det er rart, og at de tar det negativt at jeg ikke vil komme på besøk når jeg allerede har møtt alle tidligere og snakker fint med de. Jeg blir stadig invitert bort på middager for eksempel, men takker fint nei hver gang og sier takk for invitasjonen. Jeg sa for et par-tre uker siden at jeg syns det går fort og at jeg ikke er klar til å henge hos familien enda, men det hindrer ikke invitasjonene. 

Er jeg bare frekk i denne situasjonen?

Nei du reagerer helt normalt.

Når en bygger et hus starter en alltid med grunnmuren først, svigers er takkonstruksjonen og å sette på den før resten av huset er ferdig ender alltid med en haug vrakgods.

Anonymkode: 2d34e...ad9

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

På hvilken måte ville du blitt skeptisk? Hvilken motivasjon tenker du det kan ligge bak? Tar alle råd jeg kan ta❤️

-TS

Jeg ville ikke blitt en millimeter skeptisk men tatt en alvorsprat med han om hvor du er i forholdet.

Anonymkode: 2d34e...ad9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

-TS

Du kjenner han i motsetning til oss, men jeg er generelt skeptisk til mennesker som styrter inn i et forhold. Han kan selvfølgelig bare være veldig forelsket, men en forelsket person er oppmerksom og vil for all del ikke dytte bort den man er forelsket i. Dette at han ikke gir seg når du sier at du vil ta det med ro synes jeg er et dårlig tegn. Jeg ville ha vært fulgt nøye med på om han viser hensyn på andre måter eller om han bare turer frem og skal ha det på sin måte. Motivasjonen det KAN være, jeg sier ikke at det er tilfelle, er at han tok det forrige bruddet tungt og bare vil ha en kjæreste i full fart for sin egen selvfølelse eller som barnevakt. Eller at han er at typen som ikke fikser å være alene.

I tillegg er det dette at han presser på for at du skal møte barna. Stødige voksne ønsker ikke å introdusere noen man har datet i 2 mnd for barna.

Hvis det er sånn at han verken klarer å ta innover seg dine eller barnas interesser, så er vel ikke dette en mann du er interessert i.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan jo fortelle hvordan jeg opplever det fra mitt perspektiv 🙂

Barna mine har alltid tatt med seg venner hjem, her er det åpent hus.

Noen har vært kjærester, noen har blitt kjærester etter en stund, noen forblir venner, og noen "blir borte".  For meg har forholdsstatus ingen betydning, jeg elsker å ha et åpent hus, og det vet barna mine også. 

Så min sønn kunne godt gjort det samme som din "venn".  Han kunne tatt deg med hjem på middag, vært sammen med oss uten at dere hadde definert dere som par, og uten at vi (mannen min og meg) hadde lagt noe mer i det.

Du legger litt mer i det å møte familien enn han gjør fordi dere har ulike "skikker", ikke fordi det ene eller det andre er galt.

Anonymkode: 3b7e8...fc2

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

I tillegg er det dette at han presser på for at du skal møte barna. Stødige voksne ønsker ikke å introdusere noen man har datet i 2 mnd for barna.

Hvis det er sånn at han verken klarer å ta innover seg dine eller barnas interesser, så er vel ikke dette en mann du er interessert i.

Dette. 

Anonymkode: 8c5b5...b53

• Nyttig 2
Skrevet

Siden det er under ett år siden det ble slutt med hans ex og de har barn sammen så ville jeg også blitt veldig skeptisk til å gå for fort frem. Ut med den gamle, inn med den nye? Litt dumt å bli en rebound for både ham og hele familien hans. 

Anonymkode: c866b...21e

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan jo fortelle hvordan jeg opplever det fra mitt perspektiv 🙂

Barna mine har alltid tatt med seg venner hjem, her er det åpent hus.

Noen har vært kjærester, noen har blitt kjærester etter en stund, noen forblir venner, og noen "blir borte".  For meg har forholdsstatus ingen betydning, jeg elsker å ha et åpent hus, og det vet barna mine også. 

Så min sønn kunne godt gjort det samme som din "venn".  Han kunne tatt deg med hjem på middag, vært sammen med oss uten at dere hadde definert dere som par, og uten at vi (mannen min og meg) hadde lagt noe mer i det.

Du legger litt mer i det å møte familien enn han gjør fordi dere har ulike "skikker", ikke fordi det ene eller det andre er galt.

Slik du beskriver det, så kan det være at du har barn i alder 6 til 18 år. 

Anonymkode: 19222...9a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her synes jeg du leter med lys og lykte etter røde flagg. Slik TS beskriver sin (potensielt) kommendesvigerfamilie, så fremstår det som at de har en veldig løs og ledig omgangsform. Når man har det så tenker jeg presset faktisk blir mindre. Lista er lav for hva de kan komme trekkende med inn i familien fordi de er åpne og inkluderende. Selv er jeg nok mer som TS og hadde heller ikke vært så gira på å omgås svigers så tidlig i et forhold. Men i utgangspunktet hadde jeg allikevel tolket det som et positivt trekk mht hva slags mennesketyper de er. Mine eks-svigers var litt tilsvarende, og det var veldig befriende å forholde seg til. Jeg har på ingen måte en uptight familie, men det var nok mer nervepirrende for min eks å bli introdusert for min familien enn omvendt. Nettopp fordi vi er litt mindre åpne, og mer reserverte. 

Anonymkode: fa54c...d74

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik du beskriver det, så kan det være at du har barn i alder 6 til 18 år. 

Anonymkode: 19222...9a8

Nei? De er mellom 25 og 30, bor for seg selv, men stikker ofte innom med venner og "venner" til middag eller bare for en prat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...