Gå til innhold

Vondt etter fall, lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mandag ramlet jeg skikkelig på slalåm. Kjørte i 55 km/t da jeg var litt uoppmerksom og snøen tok tok i den ene skien. Tok flere saltoer og tenkte at det ikke gjorde så vondt som jeg så for meg. Men i den siste saltoen klinte jeg hodet i bakken og fikk sykt vondt i hodet. Var også kvalm og svimmel noen timer. 

Jeg mistet jo ikke bevissthet så tenkte det ikke var noe poeng med lege. Men har fortsatt veldig vondt i hodet og nå også nakken. Har sikkert strukket nakken når jeg slo hodet. Er det noe vite å kontakte lege? Er jo ikke noe å gjøre?

Anonymkode: 2aeb5...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du var kvalm og svimmel, da tenker jeg du kanskje kunne pådratt deg liten hjernerystelse. Det kan være greit sjekke uansett siden det er snakk om hode/nakkeskade. Mest sannsynligvis kanskje bare muskulære skader, men kjekt sjekke! Har du fremdeles hatt hodepine, svimmelhet, kvalme eller andre symptomer som er økt siste dager?

Anonymkode: 40b56...ef9

Skrevet (endret)

Høres ut som en klassisk hjernrystelse, men man bør uansett sjekke med lege etter harde fall og støt mot hodet fordi det potensielt KAN være alvorlig. Hodeskader er ikke noe man skal ta lett på selv om man kanskje ikke har falt så hardt heller. Du sier også at du mistet bevisstheten noen sekunder, desto større grunn til å sjekke det opp og. Ja det er ikke sikkert legen vil konstatere noe annet enn det jeg har sagt her og at det koster egenandelen selvsagt, men det er greit å sjekke uansett. 

Endret av William_S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...