Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #1 Del Skrevet 14. mars 2002 når man leier hus og huseierne krever bankgaranti hva vil det si ? jeg er ikke helt inne i sånne saker jeg så jeg håper dere er det . man kan altså velge mellom bankgaranti og depositum . depositum er greit men hva med bankgaranti? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cath Skrevet 14. mars 2002 #2 Del Skrevet 14. mars 2002 Dine penger blir satt på sperret konto i banken din helt til du flytter. Utleier kan så kreve noen av disse pengene hvis noe er ødelagt e.l. Ville valgt depositum tror jeg... selv om disse to er temmelig like! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 14. mars 2002 #3 Del Skrevet 14. mars 2002 Bank-garanti: Det innvilges på samme måte som en lånesak - dvs. du kredittvurderes. "Saken" blir registrert som et lån - og omkostninger/gebyrer deretter. Depositum: Du setter penger inn på sperret konto (som skal være registrert i leietakers navn) som du OG huseier disponerer i fellesskap. Bankene har standard-formularer som er juridisk korrekte til bruk for dette formålet. I kontrakten står ALLE opplysninger. I noen banker er dette en "gratis-tjeneste", andre tar nok et gebyr (men ikke så stort som ved en garanti). Hilsen bank-ansatt. 1212[ Dette Innlegg er endret av: usikker den 2002-03-15 00:43 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå