AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #21 Del Skrevet 16. februar 2024 Har nylig vært på intervju som varte i 30 min! Korteste intervju jeg har vært med på. De jobbene jeg har fått, har vart 1t eller litt lenger. Blir neppe 2.intervju på meg:( Anonymkode: 945de...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #22 Del Skrevet 16. februar 2024 Kan jeg spørre de av dere som har vært på korte intervjuer, 10-20 min., hvilke jobb eller bransje er det snakk om? Jeg har aldri vært på så korte intervjuer før, de fleste varer rundt 45 min. Dette var stillinger i akademia og helserelaterte stillinger i kommunen. Anonymkode: 945de...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #23 Del Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg spørre de av dere som har vært på korte intervjuer, 10-20 min., hvilke jobb eller bransje er det snakk om? Jeg har aldri vært på så korte intervjuer før, de fleste varer rundt 45 min. Dette var stillinger i akademia og helserelaterte stillinger i kommunen. Anonymkode: 945de...ba4 Universitet- og høyskolesektoren. Anonymkode: acbf3...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #24 Del Skrevet 16. februar 2024 Har vært på såkalt "speed-intervju". Statlig sektor. Synes slikt er rimelig useriøst. Da er det trynefaktor og "kjemi" som avgjør. Hvor godt kan man vurdere en person på 10 min? Som du skjønner, jeg fikk ikke jobben. Anonymkode: f76f1...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #25 Del Skrevet 17. februar 2024 Hoia skrev (På 14.2.2024 den 12.41): Det er vel ikke sånn i statlig sektor. Der er papirer helt sentralt. Og så kommer intervjuet på toppen. Det er svært sjelden intervjuet fortrenger intervjuet. Altså, hæ? Anonymkode: 5388c...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #26 Del Skrevet 17. februar 2024 Kommer helt an på bransje og dine kvalifikasjoner. Er du feks sykepleier og eneste søker og de kan sjekke referanser, da tar det gjerne kort tid. Ellers er det generelt et dårlig tegn. Jeg prøver å holde intervju, som raskt viser seg å være helt uaktuelle, veldig kort. Spør bare om litt ulikt, som nåværende jobb og andre enkle ting. Ikke vits å kaste bort tiden Anonymkode: 02292...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #27 Del Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan jeg spørre de av dere som har vært på korte intervjuer, 10-20 min., hvilke jobb eller bransje er det snakk om? Jeg har aldri vært på så korte intervjuer før, de fleste varer rundt 45 min. Dette var stillinger i akademia og helserelaterte stillinger i kommunen. Anonymkode: 945de...ba4 Ts her. Helsesektor. Mange søkere. Anonymkode: 69f1c...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #28 Del Skrevet 17. februar 2024 Veldig merkelig med så korte intervju, spesielt i undervisningssektoren! Hva snakker man (ikke) om da? Jeg har hatt mange korte intervju til jobber jeg hadde som student, feks resepsjon/sentralbord osv. Men etter jeg var ferdigutdannet har alle intervju vart i minst en time. Anonymkode: 12a92...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #29 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 0.17): Universitet- og høyskolesektoren. Anonymkode: acbf3...2a8 Jeg har vært på 3 jobbintervjuer i UH-sektoren og alle varte i ca 1t. Noen steder er mer effektiv enn andre:) Anonymkode: 945de...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 18. februar 2024 #30 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg stusser alltid når intervjuene minner om opptaksprøver, tester som ikke treffer for jobben, der man skal prestere noe, i ordinære jobber. Det hører ikke hjemme utenfor akademia i statlig sektor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå