Gå til innhold

6 åring følger ikke beskjeder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 6 år gammel og vi ber henne kle på seg om morningen,men nekter også tannpuss. Hvordan få dette til å bli enklere,har truet med at det får konsekvenser at hun får ipad forbud og andre ting,men da starter hun å diskutere. Kaller seg for dum selvom vi aldri sier slikt til henne. Vi blir så klart sinte og irriterte når vi har bedt henne kle på seg 20 ganger og hun nekter å høre etter. Hjelp noen

Anonymkode: 540a3...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at hun må kle seg ellers gjør dere det. Samme med tannpuss. Gjør det samme med min på 5,5 år. Ikke gi for mange beskjeder om det samme, da går det inn det ene øret og ut det andre. 

Anonymkode: 6db3a...f97

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Si at hun må kle seg ellers gjør dere det. Samme med tannpuss. Gjør det samme med min på 5,5 år. Ikke gi for mange beskjeder om det samme, da går det inn det ene øret og ut det andre. 

Anonymkode: 6db3a...f97

Hun vil vi skal kle på henne da slipper hun. Det er ikke løsningen.

Skrevet

Dere truer med ipad forbud og andre ting, men gjennomfører dere truslene, eller lar dere det skure og gå?

Anonymkode: e145d...140

• Liker 1
Skrevet

Har hun tilfeldigvis (nylig?) fått småsøsken? Kanskje det er like greit å kle på henne en stund til, hvis hun er så tydelig om at hun ønsker seg det? Når jeg ser tilbake på den tida da barna var små, ser jeg at jeg hadde det travelt med at særlig de eldste skulle bli store og klare seg selv, men det skjer jo uansett. Virkelig. Det haster ikke.

Anonymkode: 12c8d...331

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere truer med ipad forbud og andre ting, men gjennomfører dere truslene, eller lar dere det skure og gå?

Anonymkode: e145d...140

Kommer til å gjennmføre etter å ha snakket med henne idag. Hun vil få en advarsel idag og om hun ikke hører etter imorgen setter vi i gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hun tilfeldigvis (nylig?) fått småsøsken? Kanskje det er like greit å kle på henne en stund til, hvis hun er så tydelig om at hun ønsker seg det? Når jeg ser tilbake på den tida da barna var små, ser jeg at jeg hadde det travelt med at særlig de eldste skulle bli store og klare seg selv, men det skjer jo uansett. Virkelig. Det haster ikke.

Anonymkode: 12c8d...331

Nei. Har en bror på 5. Vet ikke om du har rett,men jeg er redd hun blir da lat og ber meg gjøre alt for det hender jeg kler på henne når vi har det travelt.

Skrevet (endret)

Jeg har levert ungen i barnehagen i bare trusa. Med klær i sekken. Det tok de med godt humør. Aldri noe problem etter det. 

Endret av Stor pike
Skrevet
Stor pike skrev (2 timer siden):

Jeg har levert ungen i barnehagen i bare trusa. Med klær i sekken. Det tok de med godt humør. Aldri noe problem etter det. 

Det er bare merkelig. Kunne gått for 20 år siden ikke i 2024. Barnevernet neste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...