AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Hvor lenge blødde du etter fødsel? Jeg blødde en del rett etter, og det avtok etter 4-5 dager. Da ble det mer brunt og som slutten av en mensen. Hadde en del etterier og ømhet som gav seg. Nå på dag 8 har det tatt seg opp igjen, det føles ut som en kraftig mensen. Og jeg er øm i magen, spesielt når blæren fyller seg, og har litt mensenvondt. Er det noen som har opplevd det har gått litt frem og tilbake? Eller skal det ikke fortsette å blø? Jeg har kontroll hos helsestasjonen i morgen for babyen, og tenkte spørre da, siden det haster nok ikke, men jeg tenkte høre her i mellomtiden. Vurderer å ringe barsel om det blir mer selvfølgelig siden de kan kontaktes to uker etter fødsel her. Anonymkode: ec4ca...b4b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 Det er sikkert den blødningen som kan komme når skorpen fra der morkaken satt løsner. Hvis du får infeksjonstegn må du nok kontakte føde/barsel👍 Anonymkode: f2971...227
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Det er sikkert den blødningen som kan komme når skorpen fra der morkaken satt løsner. Hvis du får infeksjonstegn må du nok kontakte føde/barsel👍 Anonymkode: f2971...227 Tror du det har rukket å bli skorpe på så kort tid, på en uke? Det er kanskje individuelt, men jeg fikk inntrykk av at den blødningen kommer senere i forløpet. Hvis det kan være det, så er jo det fint å slippe vente på den Anonymkode: ec4ca...b4b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Jeg blødde ganske mye i værtfall 2 uker før det avtokk litt, men jeg fikk bare sånn brunt «utflod» kanskje bare den 4 uken. Anonymkode: 76ba0...359
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg blødde ganske mye i værtfall 2 uker før det avtokk litt, men jeg fikk bare sånn brunt «utflod» kanskje bare den 4 uken. Anonymkode: 76ba0...359 Takk for svar! Anonymkode: ec4ca...b4b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 Med førstemann blødde jeg mye, i 6 uker før det var en pause på 2 uker også blødde jeg 2 uker til før det var ferdig. Med nr 2 blødde jeg lite allerede fra start, men blødde likevel i 8-10 uker. jeg er tydeligvis en som bare blør lenge, det gjør jeg ved menstruasjon også.. Anonymkode: 7fd39...97b 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Med førstemann blødde jeg mye, i 6 uker før det var en pause på 2 uker også blødde jeg 2 uker til før det var ferdig. Med nr 2 blødde jeg lite allerede fra start, men blødde likevel i 8-10 uker. jeg er tydeligvis en som bare blør lenge, det gjør jeg ved menstruasjon også.. Anonymkode: 7fd39...97b Takk for at du deler! Anonymkode: ec4ca...b4b
Agatha Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 Jeg blødde 8 uker med første og nesten 12 med andre. Det var stadig avtakende i mengde,men en god del av og på de første 6 ukene. Tror alt fra nesten ingenting til voldsomme blødninger i flere uker er vanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 4 hours ago, Agatha said: Jeg blødde 8 uker med første og nesten 12 med andre. Det var stadig avtakende i mengde,men en god del av og på de første 6 ukene. Tror alt fra nesten ingenting til voldsomme blødninger i flere uker er vanlig. Takk for beroligende ord. Anonymkode: ec4ca...b4b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #10 Skrevet 15. februar 2024 8 dager er jo ingenting! Blødde mye i fire uker ca. Er 6 uker siden fødsel nå, og har fortsatt spor på papiret. Alt normalt! Sånn var det forrige gang også. Det er mye blod som skal ut. Anonymkode: 37d4f...958
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #11 Skrevet 16. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: 8 dager er jo ingenting! Blødde mye i fire uker ca. Er 6 uker siden fødsel nå, og har fortsatt spor på papiret. Alt normalt! Sånn var det forrige gang også. Det er mye blod som skal ut. Anonymkode: 37d4f...958 Jeg er ikke så bekymret for 8 dager, men at det stoppet og økte på igjen med smerter i magen. Anonymkode: ec4ca...b4b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #12 Skrevet 16. februar 2024 Rundt 10 dager etter fødsel (pluss/minus) er det vanlig å få en større eller friskere blødning. Dette er rett og slett at skorpen fra såret der hvor morkaken lå har løsnet og er helt normalt. Unormale ting du bør være obs på er feber eller veldig vond lukt fra renselsen. Anonymkode: 50b2c...936 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå