Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge blødde du etter fødsel?

Jeg blødde en del rett etter, og det avtok etter 4-5 dager. Da ble det mer brunt og som slutten av en mensen. Hadde en del etterier og ømhet som gav seg. Nå på dag 8 har det tatt seg opp igjen, det føles ut som en kraftig mensen. Og jeg er øm i magen, spesielt når blæren fyller seg, og har litt mensenvondt. Er det noen som har opplevd det har gått litt frem og tilbake? Eller skal det ikke fortsette å blø? 

Jeg har kontroll hos helsestasjonen i morgen for babyen, og tenkte spørre da, siden det haster nok ikke, men jeg tenkte høre her i mellomtiden. Vurderer å ringe barsel om det blir mer selvfølgelig siden de kan kontaktes to uker etter fødsel her. 

Anonymkode: ec4ca...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert den blødningen som kan komme når skorpen fra der morkaken satt løsner. Hvis du får infeksjonstegn må du nok kontakte føde/barsel👍

Anonymkode: f2971...227

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er sikkert den blødningen som kan komme når skorpen fra der morkaken satt løsner. Hvis du får infeksjonstegn må du nok kontakte føde/barsel👍

Anonymkode: f2971...227

Tror du det har rukket å bli skorpe på så kort tid, på en uke? Det er kanskje individuelt, men jeg fikk inntrykk av at den blødningen kommer senere i forløpet. Hvis det kan være det, så er jo det fint å slippe vente på den :) 

Skrevet

Jeg blødde ganske mye i værtfall 2 uker før det avtokk litt, men jeg fikk bare sånn brunt «utflod» kanskje bare den 4 uken. 

Anonymkode: 76ba0...359

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blødde ganske mye i værtfall 2 uker før det avtokk litt, men jeg fikk bare sånn brunt «utflod» kanskje bare den 4 uken. 

Anonymkode: 76ba0...359

Takk for svar! 

Skrevet

Med førstemann blødde jeg mye, i 6 uker før det var en pause på 2  uker også blødde jeg 2 uker til før det var ferdig.

Med nr 2 blødde jeg lite allerede fra start, men blødde likevel i 8-10 uker.

jeg er tydeligvis en som bare blør lenge, det gjør jeg ved menstruasjon også..

Anonymkode: 7fd39...97b

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Med førstemann blødde jeg mye, i 6 uker før det var en pause på 2  uker også blødde jeg 2 uker til før det var ferdig.

Med nr 2 blødde jeg lite allerede fra start, men blødde likevel i 8-10 uker.

jeg er tydeligvis en som bare blør lenge, det gjør jeg ved menstruasjon også..

Anonymkode: 7fd39...97b

Takk for at du deler!

Skrevet

Jeg blødde 8 uker med første og nesten 12 med andre. Det var stadig avtakende i mengde,men en god del av og på de første 6 ukene. Tror alt fra nesten  ingenting til voldsomme blødninger i flere uker er vanlig. 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, Agatha said:

Jeg blødde 8 uker med første og nesten 12 med andre. Det var stadig avtakende i mengde,men en god del av og på de første 6 ukene. Tror alt fra nesten  ingenting til voldsomme blødninger i flere uker er vanlig. 

Takk for beroligende ord. 

Skrevet

8 dager er jo ingenting! Blødde mye i fire uker ca. Er 6 uker siden fødsel nå, og har fortsatt spor på papiret. Alt normalt! Sånn var det forrige gang også. Det er mye blod som skal ut.

Anonymkode: 37d4f...958

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

8 dager er jo ingenting! Blødde mye i fire uker ca. Er 6 uker siden fødsel nå, og har fortsatt spor på papiret. Alt normalt! Sånn var det forrige gang også. Det er mye blod som skal ut.

Anonymkode: 37d4f...958

Jeg er ikke så bekymret for 8 dager, men at det stoppet og økte på igjen med smerter i magen. 

Skrevet

Rundt 10 dager etter fødsel (pluss/minus) er det vanlig å få en større eller friskere blødning. Dette er rett og slett at skorpen fra såret der hvor morkaken lå har løsnet og er helt normalt. :) 

Unormale ting du bør være obs på er feber eller veldig vond lukt fra renselsen. 

Anonymkode: 50b2c...936

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...