Gå til innhold

Hva er det med folk på KG?? Så mye spesielle folk og situasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på andre lignende forum, deriblant diskusjon.no, der det ikke er like mye galskap som her. Det er absurd å lese titler her for alt dreier seg om utroskap, klaging på mannfolk, syke situasjoner folk er i som jeg ikke fatter at de utsetter seg selv for og ofte barn også. Så kommer de het på KG og ber om råd hvor det virker som folk har en kast LG bruk mentalitet på mennesker. De er ofte hobby psykologer og bruker sine traumer til å skremme vedkommende som skriver. Hele KG er en såpeopera 

Anonymkode: 4df14...133

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over 90% av innleggene her er fiksjon.

Anonymkode: f166c...422

• Liker 6
Skrevet

Og over 90% av innbyggerene her er på uføretrygd.

Anonymkode: 83fb4...d44

• Liker 5
Skrevet

På en side hvor samliv er tema, vil utroskap nødvendigvis være en stor del, iom at det skjer så mange. 

Anonymkode: 2e858...0ea

Skrevet

Enig i at KG skiller seg endel ut fra andre forum. Mye av det vil jeg skylde på "Anonym" knappen. Også fordi dette er tross alt et kvinne forum.

Det er mange mannlige som kommer hit,og rett og slett ikke takler at damer har egne tanker og frustrasjoner til menn. Tror mange menn tilter litt,når ikke guttastemningen faller i like god jord her som på flere andre mannsdominerte forum. Man kan klage på krenkesamfunn og alt det der,men tror nok endel menn som leser her inne raskt gjerne føler seg litt truffet av enkelte ting. 

Føler og at enkelte menn her inne tar seg selv og det som skrives litt for seriøst. Gjerne er man heller ikke vandt med litt motstand,spesielt fra kvinner.

• Liker 6
Skrevet

Men kan du ikke bare holde deg på Diskusjon.no om du liker stilen der bedre? 

Vi som foretrekker KG gjør gjerne det fordi det er mer fart, drama og sass her.

Anonymkode: 96cb9...94d

• Liker 1
Skrevet

Det er vel en kombinasjon av trolling på grunn av at folk kjeder seg og muligheten til å være anonym. Det siste gjør jo at man ikke trenger å ha noen hemninger, og man trenger ikke å være redd for å bli identifisert og konfrontert på noe vis.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

For å sitere de fleste andre besserwissere: Har du kilder på dette? Regner med du er uføre selv,siden du klarer å spotte disse 90% Forstår at enkelte skal nevne uføre ved første sjanse man har i hver eneste setting online,for å skape litt splitt og hersk med alt det dramaet det medfører. 

• Liker 3
Skrevet

Det ser ut som at det er en konkuranse om å tørre å være mest frekk og mest ufølsom. Det som er ille er at jeg blir " smitta", jeg er i utgangspunktet empatisk og fornuftig med beina på jorda, men her inne fristes jeg mer og mer til å gi svadasvar. For det finns jo ikke normale folk her likevel, så hvorfor skal jeg gidde å virke normal? 

Anonymkode: e7e1d...b63

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ser ut som at det er en konkuranse om å tørre å være mest frekk og mest ufølsom. Det som er ille er at jeg blir " smitta", jeg er i utgangspunktet empatisk og fornuftig med beina på jorda, men her inne fristes jeg mer og mer til å gi svadasvar. For det finns jo ikke normale folk her likevel, så hvorfor skal jeg gidde å virke normal? 

Opplever det samme. Mange ganger jeg i etterkant får dårlig samvittighet av noe jeg sier og tenker på hva noen jeg kjenner hadde følt om de fikk mitt nå dårlige svar. Tror for min del det er blandingen av mye innhold som virker ment å være provoserende blandet med å ikke se personen bak. Men det trenger ikke være ment å være provoserende og noen ganger tror jeg det er et slags rop om hjelp på noe vis. 

Anonymkode: ec997...428

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er tildels enig med deg om dette. Jeg er også en empatisk og fornuftig fyr og prøver så godt jeg kan å komme med gode, velmente råd når det kommer oppriktige tråder og henvendelser.

Samtidig er det så mye oppgulp som kommer fra både troll og andre ekstremt lite empatiske mennesker at det er vanskelig å la være å være frekk tilbake.

Problemet som tidligere er nevnt er at mennesker kan sitte bak "anonymknappen" og skjule seg. Anonymknappen er fornuftig når man har et problem og/eller spørsmål man ønsker å lufte anonymt, samtidig muliggjør det trolling på et meget høyt nivå.

Skrevet

Disse "spør om råd"-trådene er nesten alltid falske. Når du leser om folk som har havnet i en rar situasjon og trenger råd, så er det mest sannsynlig bare trolling.

Anonymkode: cf9da...7d7

Skrevet

Sikkert litt trolling, men også at det kun er folk med problemer som skriver. 

Jeg lever et helt ok liv med småbarn og et ekteskap som fungerer. Ikke kjempemye spenning, men vi er fornøyd begge to. Stabilt liv. 

Tror neppe mine innlegg ville blitt veldig spennende 

Anonymkode: 78c12...f1a

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært på andre lignende forum, deriblant diskusjon.no, der det ikke er like mye galskap som her. Det er absurd å lese titler her for alt dreier seg om utroskap, klaging på mannfolk, syke situasjoner folk er i som jeg ikke fatter at de utsetter seg selv for og ofte barn også. Så kommer de het på KG og ber om råd hvor det virker som folk har en kast LG bruk mentalitet på mennesker. De er ofte hobby psykologer og bruker sine traumer til å skremme vedkommende som skriver. Hele KG er en d

De fleste her går på trygd

Anonymkode: 28459...f32

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har faktisk aldri mottatt trygd, bortsett fra barnetrygd da, men den går til ungenes sparekonto.

Anonymkode: 2e858...0ea

Skrevet

Det er litt utrolig å rare spm det er her. 

Underholdning.

Anonymkode: a9c7d...608

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jobber 100% jeg. Alltid jobbet

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke et diskusjonsforum men et underholdningsforum. Anonymfunksjonen gjør at du kan starte en masse tråder med absurde scenarier og så sitte tilbake og spise popcorn når en blanding av seriøse svar og tullesvar kommer inn. Det er, meg bekjent, ingen andre forum som har en sånn anonymfunksjon så derfor er alle de rare greiene her. 

Det nevnes at det er mange trygdede her, det er jo ganske uvesentlig. Men det som er vesentlig er at det er mange med tildels store mentale helseutfordringer her. Personlighetsforstyrrelser, bipolar, maaaaaasse angstlidelser osv. Forståelig nok er de heller her enn på forum hvor de lettere kan bli gjenkjent. Men det gjør at det blir en veldig høy andel tråder om bare fjas. 

Anonymkode: c1a6e...6e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trenger ikke være empatiløs, dum eller ha et behov for å provosere andre som underholdning av å gå på trygd. Å det er kategoriene jeg tror skaper mest ustemning.

Anonymkode: ec997...428

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Over 90% av innleggene her er fiksjon.

Anonymkode: f166c...422

Nei, jeg tror heller at mange endrer på innlegg for å anonymisere. Noe kan være fiksjon selvsagt, men det meste er nok ekte. Men på et forum hvor relasjoner, samliv, kjærlighet og vennskap står i høysetet så er det jo klart at det kommer mange rare historier. Verden er jo ikke så veldig A4, folk gjør dumme ting, folk gjør dumme ting mot andre.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og dere to da, mobberne, som er med her, som klager på andre men som faktisk er de som oppfører seg fint selv. Dere har en slags oppfatning av at når man sliter med skader etter en bilulykke, eller får en kronisk sykdom, så endrer man personlighet på dagen og blir sprø? 

Det må være så uendelig trist å tenke som dere, så overfladisk. Men dere får vel kjenne på det i løpet av livet, det er også mange som snur ryggen til slike holdninger. 

Og til TS, det er kanskje absurd at det er så mye utroskap rundt om i Norges land, og andre rare greier på gang, men..slik er det. Relasjoner kan være vanskelige.

På Diskusjon.no har ikke dette noen stor plass på forumet, mens her er det motsatt. Det mange av de samme menneskene som har kontoer begge steder, det finnes andre også som ikke har det. Poenget er at mange kommer hit for å snakke om akkurat det med relasjoner, vonde følelser, stress i livet -og mer om andre ting på andre forum.

Personlig liker jeg flere utenlandske forum, og er med i noen som er spesifikke for ting jeg liker å snakke om. Vi velger jo selv hvor vi ønsker å tilbringe tiden vår på nett, jeg er lite på sosiale medier som Instagram, Facebook osv. Snapchat og Twitter har jeg aldri hatt. 

Det jeg synes er trist på dette forumet, så vel som endel andre plasser -er hvor brutale og kjipe folk kan være. For meg er det et tegn på at jeg skal være forsiktig også i den virkelige verden, for det er jammen meg mange som sliter med å ha empati for, og sympati med, andre. Men 2024 har så langt føltes litt bedre på KG enn året i fjor, og det har alltid gått i bølger. Så vi får se da, det kommer jo helt an på hvem som er aktive i denne perioden. 

Anonymkode: 93bb5...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...