Gå til innhold

Trenger man stamtavle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått registreringsnummer og stamtavle ligger jo på dogweb. Trenger vi de fysiske papirene for noe?

Anonymkode: 352b0...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er registreringsbeviset ditt. Jeg har flere ganger måtte ha med originalbeviset når jeg har deltatt på prøver og konkurranser. Du må også ha det dersom du skal delta på noe arrangert av kennelklubber i utlandet. 

Anonymkode: 210a4...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er registreringsbeviset ditt. Jeg har flere ganger måtte ha med originalbeviset når jeg har deltatt på prøver og konkurranser. Du må også ha det dersom du skal delta på noe arrangert av kennelklubber i utlandet. 

Hva gjør man om oppdretter ikke svarer da? Kan man få kopi på en annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva gjør man om oppdretter ikke svarer da? Kan man få kopi på en annen måte?

Ta kontakt med NKK.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ta kontakt med NKK.

Ok, men det er mulig å få ut selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har en renraset hund, har aldri sett stamtavla, hatt de papirene eller trengt dem til noe som helst. 

Men, skal man delta på utstilling eller annet i regi av NKK, er det selvsagt noe annet. 

Anonymkode: 26df5...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, trenger ikke. Om du skal på utstiling kan du vare velge av at de skal lese av chipnr, det har jo nkk. 

Anonymkode: 1c8ff...311

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har katt fra oppdretter . stamtavle mista vi under flytting, men finner den enkelt igjen på nett. Jeg har aldri hatt behov for stamtavlen, men nå har jeg heller aldri hatt katten i utstilling eller avl eller annet der den skulle være nødvendig . så om kjæledyret ditt kun er ment for kos og selskap så tror jeg ikke den er så viktig å ha liggende 

Anonymkode: 0ed3b...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, men det er mulig å få ut selv?

Hvis den er registrert på deg er det mulig ja, jeg fikk i hvert fall nytt da jeg mistet ett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, trenger ikke. Om du skal på utstiling kan du vare velge av at de skal lese av chipnr, det har jo nkk. 

Anonymkode: 1c8ff...311

På enkelte prøver hender det faktisk at de ikke har chipleser og man må ha med originalen. Og som sagt ved arrangementer i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke de fysiske papirene fordi de ble borte ved flytting. Men alt står registrert på dogweb under hundene mine der. Også har jeg hundene mine over forsikringspapirer på forsikringa.

Når jeg melder på til utstilling melder jeg bare på dogweb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste stedet jeg har trengt original stamtavle, er på mentalbeskrivelse. Det finnes det foreløpig ingen digital løsning. Likevel kommer også resultater på i Dogweb, så det er rimelig spesielt. 

Anonymkode: f648c...89f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt stamtavle i papirversjon, bortsett fra på en hund som ble importert fra utlandet. Har aldri blitt spurt om dette på verken prøver eller utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...