AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Hva tenker dere om denne kombinasjonen i et forhold? Ærlig Anonymkode: 8e13c...90e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 Huff, det har jeg prøvd, og aldri igjen for å være ærlig. Jeg fikk nøyaktig den erfaringen som venninner som hadde vært i samme situasjon tidligere advarte meg mot: Menn har et veldig konkurranseinstinkt og tåler dårlig å føle på at kvinnen er sterkere/bedre enn ham, så i slik situasjon begynner etterhvert mannen å rakke ned på/psyke ned/undergrave kvinnen. "Nei, han er et så godt menneske, så det kommer aldri til å skje" sa jeg. De fikk rett. Etter en stund ble det akkurat slik. Anonymkode: cbcd2...a0b 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huff, det har jeg prøvd, og aldri igjen for å være ærlig. Jeg fikk nøyaktig den erfaringen som venninner som hadde vært i samme situasjon tidligere advarte meg mot: Menn har et veldig konkurranseinstinkt og tåler dårlig å føle på at kvinnen er sterkere/bedre enn ham, så i slik situasjon begynner etterhvert mannen å rakke ned på/psyke ned/undergrave kvinnen. "Nei, han er et så godt menneske, så det kommer aldri til å skje" sa jeg. De fikk rett. Etter en stund ble det akkurat slik. Anonymkode: cbcd2...a0b Vil det ikke da være naturlig for han å tenke at kvinnen vil forlate forholdet om han behandler henne dårlig? Ser ikke hvordan det kan øke hans selvtillit. Virker mot sin hensikt? Er da målet å få hun ned på «hans nivå»? Synes dette er en interessant diskusjon. Anonymkode: 8e13c...90e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Mannen min kan sakke ned seg selv, men da sier jeg: Ikke snakk slik om kjæresten min, han er det fineste jeg vet om. Han er heldigvis ikke usikker på oss, men har ikke den beste selvtilliten selv. Hvordan usikker er han da? Anonymkode: dfa86...bb9 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vil det ikke da være naturlig for han å tenke at kvinnen vil forlate forholdet om han behandler henne dårlig? Ser ikke hvordan det kan øke hans selvtillit. Virker mot sin hensikt? Er da målet å få hun ned på «hans nivå»? Synes dette er en interessant diskusjon. Anonymkode: 8e13c...90e Jeg tror det handler om irrasjonelt følelsestyrt behov for å heve seg selv, på grunn av at det føles vondt å være underlegen. Så tråkker man på den andre for å "vokse" i makt selv. Da blir man den sterke i øyeblikket, fordi den andre blir usikker/såret, og dermed svakere. Jeg tror ikke dette er bevisst strategi. Mannen som endte med å gjøre slikt mot meg var og er ingen slem mann, men det er nok noe i det med at menn sliter litt med å føle seg underlegen kvinnen. Når noe er vondt og vanskelig å takle handler man ikke nødvendigvis på sitt klokeste. Følelsene tar overhånd vil jeg tro, og så blir man sitt verste jeg. Ja menn burde jo tenke det, at da kommer hun til å forlate ham, for det er nok hva som oftest skjer. Dette var hvorfor jeg forlot ham. I noen rekasjoner blir imidlertid kvinnen, og lar seg kue av at mannen er ufin og nedbrytende mot henne, fordi hun elsker ham, forstår ham på en måte, og synes kanskje litt synd på ham. Uansett blir ikke det et godt forhold selvfølgelig, så ødelagt blir jo forholdet uansett om ene begynner med å psyke ned den andre. Man får ingen lykkelig partner da, og dermed heller ikke et godt og lykkelig forhold. Anonymkode: cbcd2...a0b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 Løp! Var sammen med en sånn mann. Helt sjukt. Han har modenhetsnivået til en tiåring. Og selvinnsiktsnivået til en 5-åring. Forferdelige greier. Jeg måtte ta alt ansvar, mens han skulle bare være fysisk tilstedet, og han tenkte det var nok. I tillegg til 3 barn. Er så glad jeg kom meg kjappest mulig unna. Anonymkode: 0f33b...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Nei det kommer aldri til å funke i lengden. Du vil aldri få den støtte og backing du trenger for å leve ut deg selv. Du vil alltid slite med å forsøke å «løfte» han, men det er et umulig prosjekt. Dere kommer begge til å forsterke de rollene dere har med tiden, så dette blir bare verre. Anonymkode: b2260...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 Oi her var det mye negativt. Enig i at dette kan være utfordrende om mannen skulle begynne å angripe bedre halvdel. Nå tror jeg ikke at man skal sette alle usikre mannfolk i samme båt, for slik er ikke virkeligheten. Når det er sagt så skal du selvsikre kvinne aldri endre deg på bekostning av mannen som er usikker. Har en kompis av meg som var veldig usikker, dårlig selvtillit og ellers har slitt en del sosialt. Han er totalt endret etter han fant en jente som rett og slet gav han bein i nesen. De har nå vært gift i 12-14 år og har det helt kanon sammen. Anonymkode: e8313...2c6 1 2
Flintis Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oi her var det mye negativt. Enig i at dette kan være utfordrende om mannen skulle begynne å angripe bedre halvdel. Nå tror jeg ikke at man skal sette alle usikre mannfolk i samme båt, for slik er ikke virkeligheten. Når det er sagt så skal du selvsikre kvinne aldri endre deg på bekostning av mannen som er usikker. Har en kompis av meg som var veldig usikker, dårlig selvtillit og ellers har slitt en del sosialt. Han er totalt endret etter han fant en jente som rett og slet gav han bein i nesen. De har nå vært gift i 12-14 år og har det helt kanon sammen. Anonymkode: e8313...2c6 Hvordan gikk hun fram for å gi han bein i nesen, og hvordan arter det seg?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Oi her var det mye negativt. Enig i at dette kan være utfordrende om mannen skulle begynne å angripe bedre halvdel. Nå tror jeg ikke at man skal sette alle usikre mannfolk i samme båt, for slik er ikke virkeligheten. Når det er sagt så skal du selvsikre kvinne aldri endre deg på bekostning av mannen som er usikker. Har en kompis av meg som var veldig usikker, dårlig selvtillit og ellers har slitt en del sosialt. Han er totalt endret etter han fant en jente som rett og slet gav han bein i nesen. De har nå vært gift i 12-14 år og har det helt kanon sammen. Anonymkode: e8313...2c6 Når det gjelder mennesker finnes det ingen absolutte fasiter, men jeg er iallefall glad for at jeg ble advart mot dette før det begynte, for da kunne jeg identifisere dette med en gang det begynte, og vite psykologien bak det. Uten slik advarsel i forkant hadde jeg nok blitt mye mer forvirret og usikker over at han plutselig begynte slik da det skjedde. Selv med advarsel om dette ble det til at jeg de første svært ufine stikkene han kom med tenkte "Det kom sikkert feil ut." og "Nå misforstår jeg sikkert det han sier." Da det fortsatte hjalp advarselen veldig til å skjønne hva som skjedde, og hvorfor. Det gjorde meg i betydelig bedre stand til å ikke ta det personlig, ta det saklig opp, og ta en nødvendig avgjørelse når han tydeligvis ikke var i stand til å takle situasjonen bedre enn å jevnlig komme med slike stikk. Anonymkode: cbcd2...a0b 1
Flintis Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere om denne kombinasjonen i et forhold? Ærlig Anonymkode: 8e13c...90e Jeg tenker at det må kommuniseres ordentlig, slik at hans sanne mening kommer frem og blir hensyntatt . 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 Dårlig kombinasjon. Jeg datet/var sammen med en veldig usikker mann en gang, i starten merket jeg ikke at han var så usikker, kanskje litt fordi han var amerikaner, og de er bare så naturlig gode sosialt og er blottet for sceneskrekk og sånn, at det er lett å misoppfatte det som selvsikkerhet. Som er en viktig egenskap for meg. Men han var jo grunnleggende usikker. For oss ble det litt sånn at begge ble litt selvutslettende, han som var usikker ville jo bare gjøre alt jeg ville og mene det samme som meg og aldri velge en film på kino engang, mens jeg gikk rundt på eggeskall for det skulle ingenting til før han ble usikker av noe. Da mumlet han et eller annet litt selvdestruktivt eller mistenksomt mot meg. Jeg følte meg generelt ganske ofte betvilt og mistrodd. Og han ble faktisk ganske ufin mot meg på slutten, han brukte usikkerheten som pressmiddel og det dro meg veldig ned, han presset meg til sex når jeg egentlig ikke ville gjennom å bli lei seg og mutt og begynne med sånn "du synes jeg er for tynn"-opplegg, som ikke var sant. Alle har sine usikkerheter, men jeg skal aldri bli sammen med en som er grunnleggende usikker igjen. Anonymkode: 49177...089 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 Hvis usikkerheten er så stor at det går utover selvfølelsen og forholdet burde ikke vedkommende være i et forhold Anonymkode: f38ba...f7b 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. februar 2024 #14 Skrevet 14. februar 2024 Ikke funket for meg. Nå har jeg møtt en med bein i nesa. Og dynamikken er mye bedre. Vi er begge selvsikre og har null sjalusi eller usikkerhet oss i mellom. Blir selvsagt noen opphetede diskusjoner innimellom med to sterke personligheter, men det er bare en fin ting🤭
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #15 Skrevet 14. februar 2024 Så å si en umulig oppgave å trygge en usikker mann. Jeg måtte gi opp to sånne menn i sin tid. Kjemien er også skikkelig mismatch mellom sikker personlighet kontra usikker personlighet. Man kan være tålmodig en stund med sånne menn, men det er dømt til å rakne etter en viss tid. Anonymkode: 498b2...087 1
Gjest CUSHION Skrevet 14. februar 2024 #16 Skrevet 14. februar 2024 Det er generelt dårlig ide å være sammen med en partner som er usikker. Vedkommende kommer alltid til å søke bekreftelse for å føle seg selv bra og etter en stund holder det ikke at det er DU som gir den bekreftelsen. De kommer til å søke det fra andre personer av det motsatte kjønn og det er nesten en garanti for utroskap😭
Blåtrå Skrevet 14. februar 2024 #17 Skrevet 14. februar 2024 Har prøvd, aldri mer! Finn deg en likesinna.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #18 Skrevet 14. februar 2024 Kommer jo an på hva man trives med, selv. Noen liker å bestemme og noen liker at andre bestemmer. Så det kan sikkert gå. Personlig orker jeg ikke være motoren i ett forhold, og vil bli det med en usikker mann. Anonymkode: 9d6e8...581
Gjest ufiltrert Skrevet 14. februar 2024 #19 Skrevet 14. februar 2024 Usikker mann leder til sjalusi, kontrollbehov, gaslighting og dårlig stemning.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #20 Skrevet 14. februar 2024 Blåtrå skrev (1 time siden): Har prøvd, aldri mer! Finn deg en likesinna. Hvordan utartet det seg? Anonymkode: 8e13c...90e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå