Gå til innhold

Hvor mange prosent av menn synes du er fysisk attraktive?

AnonymBruker

Hvor mange prosent av menn synes du er fysisk attraktive?  

187 stemmer

1. 1. Hvor mange prosent av menn synes du er fysisk attraktive?

• 1-5%
      88
    • 5-10%
      39
    • 10-20%
      24
    • 20-30%
      11
    • 30-40%
      25

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Disse menneskene er tydeligvis ikke i tråden. Hva som er et bra utseende kommer jo an på hvordan mennesket er som person.

Anonymkode: cf316...d49

Begrepet "fysisk attraktivitet" handler om utseendet og ikke noe annet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isambard skrev (6 minutter siden):

Absolutt, jeg er enig. Men som flertallet i akkurat denne tråden skriver, så er det ganske normalt for kvinner å ikke finne menn fysisk attraktive fram til man blir kjent. Fysisk attraksjon oppstår etter man blir kjent, ikke i forkant.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt, jeg er enig. Men som flertallet i akkurat denne tråden skriver, så er det ganske normalt for kvinner å ikke finne menn fysisk attraktive fram til man blir kjent. Fysisk attraksjon oppstår etter man blir kjent, ikke i forkant.

Ikke på Tinder. Der er det de samme mennene som får alle matchene

Anonymkode: d743e...a5b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke på Tinder. Der er det de samme mennene som får alle matchene

Men Tinder er jo noe helt annet enn det virkelige liv. Om Ts er interessert i dette kan han lage en egen tråd. Slik jeg tolket tråden handler dette om menn generelt, ikke folk på Tinder.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den er jeg med på, og det er en forskjell der.

Jeg synes bare at kvinner flest i utgangspunktet er attraktive å se på. Mer attraktive enn uattraktive i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (16 minutter siden):

Det gjør det. Nå er dette meg, andre må svare for seg, men finner menn fysisk attraktive selv om jeg ikke har følelser for dem eller ønsker intimitet. Kan jo tenke noen er fin på sin måte.

Å ser absolutt menn som er fysisk attraktive hvor jeg inntil videre er åpen for mer uten å ha snøring på hvordan de er. Har alltid vært litt hemmelig gutte gal 😂

Det er sjelden jeg tenker noen er uattraktive, å om jeg tenker det er det for det meste pga personlighet. 

Anonymkode: 14c09...71e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men Tinder er jo noe helt annet enn det virkelige liv. Om Ts er interessert i dette kan han lage en egen tråd. Slik jeg tolket tråden handler dette om menn generelt, ikke folk på Tinder.

Tråden handler om utseende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tråden handler om utseende.

Ok. Så om spørsmålet er om menn mellom 18 og 90 som er fysisk attraktive, vil jeg si at 50% av dem er mer fysisk attraktive enn resten. Om spørsmålet er hvem av dem som er fysisk attraktive på en romantisk måte for meg, vil jeg si at min aldersgruppe er ca 10% - og noen av dem er ikke min visuelle smak, så ca 5-7 % 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overraskende at menn begynner å deppe og bli fornærmet av flertallet av svarene i pollen og tråden. Fordi det er en stor misforståelse, siden menn ikke klarer å forstå kvinner i det hele tatt. De bør heller sette stor pris på hva flertallet av kvinnene svarer her. Fordi det ligger tydeligvis mer i kvinners biologi generelt enn i menns biologi generelt å være trofast mot èn partner, fordi tilknytning er minst like viktig (om ikke mere) som tiltrekning.

Anonymkode: 87544...bbc

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (35 minutter siden):

Slik jeg tolker deg ser du på totalpakka attraktivitet, men om atraktiviteten er der kan utseendet på mange være bra nok?

Ja jeg ser selvfølgelig på totalpakka angående attraktivitet for meg, men jeg synes ofte gutter og menn er veldig flotte uten at det tikker av noe for meg personlig. Også ofte angående menn som jeg vet sliter med å få dame(r). Der dette går på bare at de utstråler usikkerhet tenker jeg ofte "Du er jo en så flott gutt/mann! Hadde du bare hatt litt tro på deg selv, og mot til å flørte...!" 

Ja nå er jeg blitt såpass gammel at jeg faktisk kan tillate meg å si slikt også, bare mannen er såpass betydelig yngre enn meg at han virkelig skjønner at det ikke er ment som noe mer enn et kompliment. 😄 Ovenfor jevnaldrende og eldre menn er det fremdeles tryggere å holde kjeft. 😆

Ofte veldig vanskelig å si hva som faktisk er de trekk som gjør at jeg finner noen menn tilhørende den lille prosenten jeg personlig finner attraktiv. Angående de menn jeg har funnet attraktive er det ikke åpenbart at jeg har en spesiell smak angående menn. "Blonde og blåøyde!" påsto en venninne, etter forhold til tre menn på rad med det, men min første kjæreste hadde brune øyne og brunt hår, og det har også mannen jeg ble gift med. 

Jeg er nysgjerrig av meg og har faktisk lokalisert ett trekk som er gjennomgående for samtlige menn jeg har funnet attraktive, og som  egentlig alltid er tilstede angående menn jeg finner attraktive. Tydelige nasolabial linjer, og helst på en måte doble slike. Pluss på litt smilerynker i passende mengde etter alder, og med det et ansikt som "rynker seg opp" når det smiles, da det er meget mulig å krysse av i min kresne boks. Altså det ene "tullingen" (i mine øyne) prøvet å fjerne/dempe på ene bildet her, og som mann nr 2 har, mens mann nr 3 ikke har. Mann nr 3 kan jeg absolutt se at er en veldig pen mann, men han er ikke sexy/attraktiv for meg. 

Kvinner har helt ulike slike bokser. Hva som tiltaler veldig er ulikt. Veldig små/smale lepper er for eksempel noe jeg ikke synes er sexy, mens det er en nær venninnes wow, i likhet med nasolabiale linjer (med "tvillinglinje") er for meg. Snåle greier! Har ingen ide om hvorfor akkurat dette. Screenshot_20240215_011157_Google.thumb.jpg.1b76de4a5b1b649c4f6f611d8d88ba31.jpgScreenshot_20240215_011538_Google.thumb.jpg.6e6599590117a208f2631cd87bc814eb.jpgScreenshot_20240215_011835_Google.jpg.9361c89c5129c966858e3578b2bc9169.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Fysisk attraksjon kan jo også oppstå eller svinne basert på hvem personen er.

Treffer jeg en helt vanlig mann, men med intelligens og humor kan han plutselig bli utrolig attraktiv, OGSÅ fysisk.

Jeg var nylig på stand-up show med en skotsk komiker. Ikke spesielt fysisk attraktiv, men kombinasjonen av intelligens og humor fikk meg til å se han som ganske attraktiv - også fysisk 😅

Det samme skjer også motsatt; en objektivt svært attraktiv mann som blir frastøtende når han åpner munnen.

Hvor mye dette spiller inn, varierer sikkert fra dame til dame, men for meg personlig er det helt avgjørende. 

Anonymkode: 2ad69...66c

Kjenner igjen den fra min oppfatning av kvinner. Hjelper ikke om jeg syns rumpa hadde fin fasong inntil vedkommende åpnet munnen og kom med noe tanketomt kjendissladder som kanskje ikke engang er logisk sammenhengende, Da blir kroppen forbundet med det som kommer ut av munnen. (noe som i andre tilfeller kan vektes positivt)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (1 time siden):

Ja jeg ser selvfølgelig på totalpakka angående attraktivitet for meg, men jeg synes ofte gutter og menn er veldig flotte uten at det tikker av noe for meg personlig. Også ofte angående menn som jeg vet sliter med å få dame(r). Der dette går på bare at de utstråler usikkerhet tenker jeg ofte "Du er jo en så flott gutt/mann! Hadde du bare hatt litt tro på deg selv, og mot til å flørte...!" 

Ja nå er jeg blitt såpass gammel at jeg faktisk kan tillate meg å si slikt også, bare mannen er såpass betydelig yngre enn meg at han virkelig skjønner at det ikke er ment som noe mer enn et kompliment. 😄 Ovenfor jevnaldrende og eldre menn er det fremdeles tryggere å holde kjeft. 😆

Ofte veldig vanskelig å si hva som faktisk er de trekk som gjør at jeg finner noen menn tilhørende den lille prosenten jeg personlig finner attraktiv. Angående de menn jeg har funnet attraktive er det ikke åpenbart at jeg har en spesiell smak angående menn. "Blonde og blåøyde!" påsto en venninne, etter forhold til tre menn på rad med det, men min første kjæreste hadde brune øyne og brunt hår, og det har også mannen jeg ble gift med. 

Jeg er nysgjerrig av meg og har faktisk lokalisert ett trekk som er gjennomgående for samtlige menn jeg har funnet attraktive, og som  egentlig alltid er tilstede angående menn jeg finner attraktive. Tydelige nasolabial linjer, og helst på en måte doble slike. Pluss på litt smilerynker i passende mengde etter alder, og med det et ansikt som "rynker seg opp" når det smiles, da det er meget mulig å krysse av i min kresne boks. Altså det ene "tullingen" (i mine øyne) prøvet å fjerne/dempe på ene bildet her, og som mann nr 2 har, mens mann nr 3 ikke har. Mann nr 3 kan jeg absolutt se at er en veldig pen mann, men han er ikke sexy/attraktiv for meg. 

Kvinner har helt ulike slike bokser. Hva som tiltaler veldig er ulikt. Veldig små/smale lepper er for eksempel noe jeg ikke synes er sexy, mens det er en nær venninnes wow, i likhet med nasolabiale linjer (med "tvillinglinje") er for meg. Snåle greier! Har ingen ide om hvorfor akkurat dette. Screenshot_20240215_011157_Google.thumb.jpg.1b76de4a5b1b649c4f6f611d8d88ba31.jpgScreenshot_20240215_011538_Google.thumb.jpg.6e6599590117a208f2631cd87bc814eb.jpgScreenshot_20240215_011835_Google.jpg.9361c89c5129c966858e3578b2bc9169.jpg

He, he, det kan kanskje lett bli oppfattet som en invitasjon til flørt. Det minner meg litt om ei som sa jeg burde markedsføre meg bedre, jeg forsøkte det, men hun fant vel ut at jeg hadde lite å markedsføre så det ble med det og jeg skulle nok tatt det som et kompliment.

Takk for innblikket i nasolabiale linjer, det var litt morsomt å se at en sånn detalj skal ha stor betydning. 

Endret av Flintis
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca5% av menn jeg ser er "hotte". Men jeg bryr meg ikke om utseende, det er det så mange menn ikke forstår. Det handler om så mye mer. En som er objektivt mindre kjekk kan bli verdens kjekkeste med litt sjarm og bra personlighet. Eksen min er, unnskyld, ikke kjekk. Jeg ser det nå. Da jeg var sammen med han var han verdens deiligste mann. 

Sjarm, smil, øyer er noe som lett kan vippe skalaen på en mann. Uavhengig om man har objektivt kjekk eller ikke. 

Så jeg kan si det sånn, ca 5% er ved første øyekast kjekke. Men ca 85% er mer enn kjekke nok om personligheten er bra. Veldig få menn er direkte stygge. 

Anonymkode: 0f66a...a1f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (På 14.2.2024 den 8.26):

Du trenger i teorien bare fire damer som synes 25% av mennene er fysisk attraktive for at alle menn vil bli sett på som attraktiv av minst en dame. 😉 

Det hadde vært koselig om den teorien hadde vært sann. Om det fantes «den ene rette» for oss alle.

Ingenting tyder på at det er sånn. Noen har lett for å finne en partner, noen må «ta til takke» med den som få eller ingen andre vil ha.

Dette gjelder uansett om vi definerer «attraktivitet» som et vakkert ytre, eller om vi definerer det litt bredere til å også inkludere vesen, sosiale evner, sosial status etc.

Anonymkode: b027c...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysset av på den øverste.

For av 100 menn er det ikke mer enn maks 1 jeg finner attraktiv.

Men det skal sies at min smak er: rødt hår, ikke så høy, dadbod med kraftig bygning, og langt over gjennomsnittet intelligent.

Så... 😅

Anonymkode: 166f6...e94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av en dag ser jeg kanskje 1 attraktiv mann. Er jeg ute å ferdes en hel dag og kveld i Oslo sentrum så et par flere.

Var i Nice i fjor sommer og der syns jeg det var attraktive menn overalt, altså det flommet over, så tror det går mer på smaken min enn at jeg er kresen. 

Anonymkode: 5a0a0...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men hvorfor skal du svare om du er mann? Innlegget er for damer og du henger på et dameforum...

Anonymkode: c1292...7d6

Denne personen er åpenbart en kvinne. Bare til å lese kommentarene hennes. Jeg personlig pleier å ignorere og hoppe over alle kommentarer denne brukeren lyver om. Anbefales på det sterkeste.

Anonymkode: cb112...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/15/2024 at 1:31 AM, AnonymBruker said:

Ikke overraskende at menn begynner å deppe og bli fornærmet av flertallet av svarene i pollen og tråden. Fordi det er en stor misforståelse, siden menn ikke klarer å forstå kvinner i det hele tatt. De bør heller sette stor pris på hva flertallet av kvinnene svarer her. Fordi det ligger tydeligvis mer i kvinners biologi generelt enn i menns biologi generelt å være trofast mot èn partner, fordi tilknytning er minst like viktig (om ikke mere) som tiltrekning.

Anonymkode: 87544...bbc

Begge kjønn er nesten like mye utro, så den kjøper jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...