Gå til innhold

Hvor mange prosent av menn synes du er fysisk attraktive?

AnonymBruker

Hvor mange prosent av menn synes du er fysisk attraktive?  

187 stemmer

1. 1. Hvor mange prosent av menn synes du er fysisk attraktive?

• 1-5%
      88
    • 5-10%
      39
    • 10-20%
      24
    • 20-30%
      11
    • 30-40%
      25

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 0.26):

Den gir et lite anslag. Jeg tror de fleste utelukker smågutter og 108 åringer i beregningen sin.

Anonymkode: d743e...a5b

Kommer an på hornet han henger på veggen i🤓

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

:klo:

De fleste synes ikke mennesker som er veldig mye yngre eller eldre enn seg er pene i det hele. Så la oss si vedkommende som svarer er 23. Hun synes menn er fysisk attraktive typisk til de er 26-28, maks. (Selv om menn opp til 68 tror ungen kvinner finner dem fysisk attraktive. ;) ). Så er, helt åpenbart, en god del menn under 26-28 også ikke attraktive. Vi kan tenke oss at hun typisk synes menn under 20 ser ut som småunger, og dermed ikke er attraktive. 

Målgruppen «sexy menn» er dermed 20-26 år, med de fysiske attributter hun foretrekker. Kanskje hater hun skjegg, vom, høye menn, store muskler, blondt hår, etc, etc?

Jeg vil heller si at om du finner MER enn 1% av den aktuelle befolkningen når vi snakker om sexy (fra 16 til 126 år!) så er du ekstremt ukritisk på utseende. Eller, som de fleste i tråden her: man er bare dårlig på generell logisk tenking.

Anonymkode: 32723...296

"Dårlig på logisk tenking". Ja den var god.

Logisk tenkning sier at 50% er over snittet og at 15% har klart bedre utseende enn enn snittet.

Det er ikke noe problem for meg å se at jenter på 17 eller kvinner på 60 har attraktivt utseende selv om de ikke er aktuelle for meg

Jeg trenger ikke å stoppe der. Jeg vil beskrive Ylvis-brødrene som attraktive selv om jeg ikke er homo. Jeg er ikke blind. Hvis jeg skulle beskrevet Klæbo for politiet ville jeg sagt at han så bra ut.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Trodde du dette handlet om "random fyrer"? 

Nei, det var ikke spørsmålet.

Tror du millioner av jentene som hylte og skrek og ville dø for Elvis på 60-tallet var mest opptatt av den gode personligheten hans? Som de hadde brukt god tid på etter å ha blitt kjent med han?

Nei, det er jo selvsagt ikke sånn. De aller fleste kvinner sorterer først og fremst etter utseende. Helt sikkert du også.

Anonymkode: 91aa5...dad

Jeg synes ikke det er vanskelig å se hvilken fyr som er mest attraktiv utseendemessig i et rom, ofte er det lett. Sjeldent faller jeg for denne typen. Det beste eksemplet jeg har på dette er årets Mesternes Mester, hvor jeg med én gang så hvem som hadde det mest attraktive utseendet av mennene. Veldig sånn topptrent alfatype som har en holdning som oser selvtillit. Likevel "falt" jeg allerede i første episode for en helt annen mann, en ganske rolig og introvert (?) fyr. For meg er han da den desidert mest attraktive, selvom han utseendemessig ikke er like attraktiv som alfahannen. 

Sett at jeg skulle ha sex med én av dem og giftet meg med den andre, hadde det sannsynligvis vært lurest å ha sex med alfahannen. Han ser ut som typen til å ha knullet en god del damer, for å si det sånn. Han andre ville jeg giftet meg og fått barn med, for han oser trygghet og omsorg. Jeg velger trygghet foran sex any day.

Anonymkode: f3a00...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 0.44):

Hadde kvinner vært like naturlige som menn hadde nok vært flere prosent attraktive menn enn kvinner. Kvinner som er attraktive uten sminke, hårfarge og nappede bryn finnes det nok ikke mange av. 

Anonymkode: 43bb8...e54

For noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke en mann pga utseende men personlighet, alle disse smørost lignende pretty boys ser jeg på som kvalme og feminine. Ikke noe tennende ved disse.

Anonymkode: da03a...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollen handler fortsatt om hvor mange prosent menn DU syns er FYSISK attraktive. Ikke hvem du faller for, ikke hvem du vil inngå et forhold med, ikke hvem du vil ha barn med.

Bare noe så enkelt som av de menn du kjenner eller ser, hvor stor andel ser du som fysisk attraktive.

I skrivende stund sier nesten halvparten at mindre enn 1 av 20 menn er fysisk attraktive. Spennende! Men ikke overraskende?

Anonymkode: 91aa5...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Helene1982 said:

De fleste jentene som skrek etter Elvis giftet seg og levde sammen med en helt vanlig mann. Utseende er en del av ligningen for de fleste mennesker, men hva vi liker kortsiktig, som Elvis, som er kjekk og kan synge fint, vil ikke være et godt valg langsiktig, da han var både rusa og ikke hjemme med familien. Alderen har noe å si på hvordan vi sorterer, og utseende betyr mer når man er ung, enn som voksen. Og trikset er å ikke prøve å være Elvis, men strategisk og selektert.

Elvis var vel bare den varianten for kvinner som Samantha Fox var for menn litt senere (kanskje Marilyn Monroe var den kvinnelige "Elvis" for menn den gangen). Kjendis-crush har man vel hatt så lenge populærkulturen eksisterer. Mye av det handler jo også om at folk som er eksponert mye fort gjør at folk får et inntrykk av hvem de er, også, slik at man ikke bare baserer seg på utseendet lenger. Selv om man ikke faktisk kjenner vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Adrenalina1 said:

For noe tull.

Enig. Men det handler om å bruke riktig mengde. Det er de som stapper ting i leppene og skal "overpynte" seg. Gjerne med meterlange øyenvipper og what not, som (i mine øyne) handler om usikkerhet. Litt lett pynting som indikerer at man bryr seg om utseendet er bare fint. Det kunne også menn vært flinkere til. Ikke er det min styrke, heller - men jeg innrømmer gjerne at det er en liten svakhet.

Menn sminkes jo når de er på TV, så det er fullt mulig å bruke sminke til å pynte på menn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (8 minutter siden):

Elvis var vel bare den varianten for kvinner som Samantha Fox var for menn litt senere (kanskje Marilyn Monroe var den kvinnelige "Elvis" for menn den gangen). Kjendis-crush har man vel hatt så lenge populærkulturen eksisterer. Mye av det handler jo også om at folk som er eksponert mye fort gjør at folk får et inntrykk av hvem de er, også, slik at man ikke bare baserer seg på utseendet lenger. Selv om man ikke faktisk kjenner vedkommende.

Jeg tror også at sosiale medier har forstyrret grensene mange har mellom "idoler" og seg selv. Og forskjellen mellom å være betatt på en konsert og kjærlighet synes jeg det er rart at ikke er åpenbar for alle. . Om man har ambisjoner om å bli Elvis, er det mange steg før man når dit – om man gjør det. Jeg tror at sosiale medier også har forstyrret vår evne til å tenke langsiktig og strategisk, da vi underholdes og er tilgjengelige 24/7. Og vi forventer raske resultater. Jeg tror at fokuset på utseende daler med alderen. Og det er ikke fordi man blir styggere selv, men man må finne en partner som ikke bare leker deilig, men som er kompatibel intellektuelt og i livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 23.51):

Jeg skulle lagt til rette for LGBTQ brukere 

Anonymkode: d743e...a5b

Hvorfor? LDBMKMSTKKKI utgjør promille av befolkningen. Hadde du sagt homofile, er det mer nærliggende; de har alltid utgjort noen få prosent av befolkningen, og er således en liten, men markant minoritet, og naturlig at man også inkluderer. Mennesker som er så ekstremt sjedne at de utgjør kun små promiller av befolkningen, som de som hører til i annet kjønn, mennesker som er over 2,15 m høye, mennesker som lever til over hundre og ti år, kvinner med langt skjegg, mennesker med IQ over 200 osv, er det urimelig å alltid ta hensyn til i generelle sammenhenger. De skal selv følgelig ha samme rettigheter som alle andre, men det er noe annet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, litt vanskelig å svare. Kjendiser eller modeller kan være pene å se på estetisk. Men der reagerer jeg helt likt på vakre kvinner og vakre menn. En estetisk nytelse, men ingenting seksuelt. Jeg er en heterofil kvinne. 

I virkeligheten så er jeg sjelden slått av seksuell attraksjon til ukjente menn jeg ser. Kan nyte synet av dem, men kan også nyte synet av en vakker kvinne jeg ser på gaten. 

Noe skjer når man blir kjent. Om han har de egenskapene jeg ser etter; er empatisk og trygg, selvsikker uten å være cocky, snakker ikke ned kvinner eller andre (et tegn på usikkerhet) ikke opptatt av å flekse maskuliniteten, men bare utstråler trygg maskulinitet - først DA oppstår attraksjonen, og umiddelbar vurdering av utseendet blir mindre viktig. 

Anonymkode: 96632...2e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 8.30):

Menn vil ikke godta at utseendet betyr noe. Menn de må ta vare på seg selv de også. Jada, mange får seg kjærester likevel, men det er på tross av. Og så sitter man igjen ti år etter med ei som mister lysten og ikke tenner på en lenger som resultat. 

Som single har jeg vært på flere nettsteder, datingsider og forum etter at jeg ble lei av tinder. Det er helt latterlig hvordan tykke menn, som ser ut som grå mus i sine kaki-bukser og fleece gensere tror de kan klare å få meg som er pen, relativt slank og 10-20 år yngre. De sender villig bilde av seg selv, når de får se meg forventer de likevel at de har en sjangs. De må jo se at det er en enorm forskjell på oss. Vet virkelig ikke menn at utseendet spiller en rolle? Det hender en og annen pen mann i samme aldersgruppe henvender seg - og de er ikke uaktuelle. Men disse andre som tror de kan få noen unge, flotte når de selv er tykke, totalt utdaterte i klesstilen, ikke har klippet seg eller stelt seg og på ingen måte tatt vare på seg selv det skjønner jeg virkelig ikke. Jeg føler meg slem hver gang det skjer, for tankene jeg da får. Samtidig så irriterer det meg at de ikke ser det selv. 

Anonymkode: d2ea3...44c

Helt enig, det er uforståelig og det virker å være noe fundamentalt forskjellig i oppfattelsen av seg selv og egen attraktivitet mellom kjønnene. 

Anonymkode: de2ba...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig, det er uforståelig og det virker å være noe fundamentalt forskjellig i oppfattelsen av seg selv og egen attraktivitet mellom kjønnene. 

Anonymkode: de2ba...56f

Jeg tror mer at det handler om fundamentale forskjeller i attraksjon mellom kvinner og menn. Kvinner MÅ bli kjent med fyren først, eller i hvert fall oppleve han i 3D før den seksuelle attraksjonen oppstår. Da kan gjerne han i fleecegenser fra Tinder være drømmemannen om man møter han. 

Menn kan få ståpikk av et bilde på Tinder. Attraksjonen er umiddelbar. 

Anonymkode: 96632...2e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (På 24.2.2024 den 18.36):

For noe tull.

Har du sett den gjennomsnittlige damen uten sminke, farget hår, lakkede negler, hudkremer og styling? 

Det er jo som å se to forskjellige personer..

Anonymkode: e9921...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har ikke jeg en vanlig smak når det gjelder menn heller… jo større og høyere jo bedre. Og gjerne litt mage. Skjegg. Gjerne rødt. Og helst en svær pikk. Så må han være snill og glad i dyr. De vokser ikke på trær. Jeg finner de iallefall ikke🥲

Anonymkode: 66057...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...