Gå til innhold

Spiser 1300 kalorier, men går ikke ned i vekt. Hva gjør jeg feil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du spiser for ofte. Begynn med fasting. Da vil du se vekta går ned, dag for dag. Fast fra klokken 19 om kvelden til kl 15 neste dag. 

Anonymkode: 44ad4...9cd

Det har vel ikke noe å se hvor ofte man spiser så lenge du forbrenner flere kalorier enn du spiser? I tillegg er det umulig for en som går på skole å ikke spise før 15, så det kommer ikke til å gå

Anonymkode: 49467...74d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det dessverre helt likt, TS. Har tatt blodprøver og funnet ut at stoffskiftet og hormonene mine er helt ute og kjøre. Fastlegene innehar minimalt av kunnskap om hvordan jeg skal fikse det, så er langt inne i research via utenlandske spesialister på emnet... HelseNorge ass ♥️

Anonymkode: 04d09...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har vel ikke noe å se hvor ofte man spiser så lenge du forbrenner flere kalorier enn du spiser? I tillegg er det umulig for en som går på skole å ikke spise før 15, så det kommer ikke til å gå

Bytt tidspunkt. Ikke spis etter middag. Ellers kan du spise. Selvsagt ikke på natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser for lite, så kroppen går i sparemodus. Det er bedre med sakte slanking og endring av livsstil. Du må tenke at du skal leve etterpå også, med den kosten du spiser for å gå ned i vekt. Ellers vil du bare gå opp igjen når du er ferdig å slanke deg. 

Jeg hadde nok kombinert livsstilsendringen med styrketrening, og intervaller/crossfit/annen intensiv trening for å få opp forbrenningen. 

Var jeg deg, hadde jeg nok ikke lagt meg lavere enn 1600 kcal per dag. Kanskje startet med 1700 kcal, om det er 1800 som er normalt. 

Anonymkode: a99c3...ad5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du spiser for lite, så kroppen går i sparemodus. Det er bedre med sakte slanking og endring av livsstil. Du må tenke at du skal leve etterpå også, med den kosten du spiser for å gå ned i vekt. Ellers vil du bare gå opp igjen når du er ferdig å slanke deg. 

Jeg hadde nok kombinert livsstilsendringen med styrketrening, og intervaller/crossfit/annen intensiv trening for å få opp forbrenningen. 

Var jeg deg, hadde jeg nok ikke lagt meg lavere enn 1600 kcal per dag. Kanskje startet med 1700 kcal, om det er 1800 som er normalt. 

Anonymkode: a99c3...ad5

For noe tull. Spiser man for lite, da går man ned i vekt. Man holder ikke vekten over måneder! Ærlig talt. Går man ikke ned må man rett og slett spise enda mindre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sparemodus" er en myte. Kan hende du er insulinresistent, har du sjekket det?

Anonymkode: d1a3d...1fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som lykkes er den som har evnen til å stå i det kjedelige... (husker ikke akkurat hvem som sa det, men en trener i NBA noen år tilbake).

Ref vektplatå. Alle er så utålmodige, det gir sjeldent gode resultater.

Anonymkode: 5d5f2...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dere kan fungere på 1300 kcal om dagen! Hvordan klarer dere jobb? Aktiviteter? Trening? Jeg har en superaktiv jobb, og jeg tror ikke jeg kunne prestert med så lavt kaloriinntak pr døgn. Og trening? Kunne jeg bare glemt. Hadde ikke klart å gjennomføre en økt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanja2345 skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at dere kan fungere på 1300 kcal om dagen! Hvordan klarer dere jobb? Aktiviteter? Trening? Jeg har en superaktiv jobb, og jeg tror ikke jeg kunne prestert med så lavt kaloriinntak pr døgn. Og trening? Kunne jeg bare glemt. Hadde ikke klart å gjennomføre en økt. 

Å hvilken BMI har du? 

en person på 90kg trenger mye mer mat enn en på 50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du går ikke ned i vekt når du ikke er ærlig om hvor mye kalorier du drikker daglig. 

I helt sikkert femten år har svigerinna fortalt hvor vanskelig det er for henne å gå ned i vekt. Hun legger visstnok på seg av luft, for hun teller hver eneste kalori.. 

Forrige uke var det et familieselskap og hun tilbudte seg å kjøre. I baksetet telte jeg ikke mindre enn 5 tomme starbucks iskaffe karamell bokser og 2 tomme shell bakevareposer.. Hvem hun prøver å lure må gudene vite.. 

Anonymkode: 70437...2ea

Høres kjent ut! 😅

Anonymkode: 95ccc...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvilken BMI har du? 

Som en person på 50 kilo er 1300 kalorier minimalt og relativt skadelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å hvilken BMI har du? 

Jeg har en normal bmi. Rundt 21-22. Veier rundt 65 kg. Skjønner at vi er forskjellige, men jeg har prøvd dager med 1500-1800 kcal og blir så slapp av det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 11.11):

Nei, men det kan da umulig være det du praktiserer når du ligger på 1300 kcal om dagen. Ville heller bevegd meg mer OG spist mer. 1300 er jo på grensen til anorektisk kost med mindre du veier 130 kg fra før. 

Anonymkode: 29193...f86

Det du skriver er tull! Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om. 1300 kalorier er ikke sulting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det du skriver er tull! Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om. 1300 kalorier er ikke sulting! 

Det kommer helt an på personen! Personlig spiste jeg 1300 kalorier om dagen bestående av mye proteiner og kun sunn mat. Det endte med hårtap, mistet mensen og flere andre plager. 1300 kalorier er rett og slett alt for lite for noen, og kanskje passelig for andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 23.11):

Med nesten aldri mener jeg egentlig aldri. Og jeg er ganske sikker på at jeg teller riktig for jeg veier og skriver ned alt sammen, så skjønner ikke helt. Hva skjer når kroppen går i nødmodus? Det virker nesten som at jeg har fått mer fett rundt magen enn før jeg begynte...

Det er ikke mulig hvis du spiser KUN 1300 kalorier per dag. Det er noe du misser. 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, det kan være sulting. Selv forbrenner jeg fort 4000 kalorier på en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mulig hvis du spiser KUN 1300 kalorier per dag. Det er noe du misser. 🤔

Innser nå at jeg har gått ned noen hundre gram, men likevel øker og øker fettet rundt magen og lårene. Som om jeg blir tjukkere jo mindre jeg spiser, vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Veldig oppblåst hele tiden i tillegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 8.32):

Det er noe rart som skjer. Jeg har det likt, ts. Nå har jeg gitt opp, for jeg sultet og ble et mareritt for de rundt meg. Ikke presterte jeg på jobben heller, så jeg måtte kaste inn håndkleet. Nå spiser jeg frokost, lunsj og middag - helt normale porsjoner slik folk rundt meg, og nå går jeg opp i vekt. Jeg må sulte meg og nærmest spise ingenting for å gå ned i vekt, og det funker ikke. Jeg har mennesker rundt meg som er avhengig av at jeg fungerer, så da må jeg få i meg mag. Og bli tjukk. Jeg hater det og skjønner ikke hvorfor jeg blir feit, mens andre rundt meg som spiser mye mer, er slanke. Jeg skjønner det ikke.

Anonymkode: 322f5...3b5

Kortisol og stress

Anonymkode: b5428...741

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo, det kan være sulting. Selv forbrenner jeg fort 4000 kalorier på en dag. 

Er du 2,5m høy da?

Anonymkode: b5608...faa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Innser nå at jeg har gått ned noen hundre gram, men likevel øker og øker fettet rundt magen og lårene. Som om jeg blir tjukkere jo mindre jeg spiser, vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Veldig oppblåst hele tiden i tillegg 

Det er luft, ikke fett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...