AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg har i flere uker nå prøvd å gå ned i vekt uten at det virker. For å opprettholde vekten min må jeg spise rundt 1800 kalorier, så jeg spiste 1500 i noen uker, men gikk etterhvert ned til 1300. Det er fortsatt ingen endring annet enn at jeg er sliten og svimmel. Jeg tracker all mat og er noenlunde aktiv. Hva gjør jeg feil? Anonymkode: 49467...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Del Skrevet 13. februar 2024 Noen uker er jo ikke spesielt lenge. Hva spiser du? Min vekt kan variere med 1,5 kg kun i vannvekt etter syklus. Anonymkode: 132e2...7f1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen uker er jo ikke spesielt lenge. Hva spiser du? Min vekt kan variere med 1,5 kg kun i vannvekt etter syklus. Anonymkode: 132e2...7f1 Med noen uker mener jeg siden starten av Januar. Spiser rundt 80 gram protein hver dag og har mye egg youghurt, grønnsaker og kjøtt i kostholdet. Har egentlig aldri godteri ettersom jeg ikke er så glad i det Anonymkode: 49467...74d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med noen uker mener jeg siden starten av Januar. Spiser rundt 80 gram protein hver dag og har mye egg youghurt, grønnsaker og kjøtt i kostholdet. Har egentlig aldri godteri ettersom jeg ikke er så glad i det Anonymkode: 49467...74d Hva mener du med "egentlig aldri godteri"? Jeg tipper du spiser mer enn du tror, f.eks at du er flink til å telle kalorier noen dager, men sprekker innimellom og at det gjenomsnittlige kaloriinntaket i løpet av en uke er mye høyere. I tillegg vil kroppen gå i nødmodus de dagene du spiser lite. Enten det eller så teller du kalorier feil eller glemmer å ta med noe. Anonymkode: c7722...ad1 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med "egentlig aldri godteri"? Jeg tipper du spiser mer enn du tror, f.eks at du er flink til å telle kalorier noen dager, men sprekker innimellom og at det gjenomsnittlige kaloriinntaket i løpet av en uke er mye høyere. I tillegg vil kroppen gå i nødmodus de dagene du spiser lite. Enten det eller så teller du kalorier feil eller glemmer å ta med noe. Anonymkode: c7722...ad1 Med nesten aldri mener jeg egentlig aldri. Og jeg er ganske sikker på at jeg teller riktig for jeg veier og skriver ned alt sammen, så skjønner ikke helt. Hva skjer når kroppen går i nødmodus? Det virker nesten som at jeg har fått mer fett rundt magen enn før jeg begynte... Anonymkode: 49467...74d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 13. februar 2024 #6 Del Skrevet 13. februar 2024 Kroppen har gått i sparemodus, og senka metabolismen. Derfor kreves det mer for å ta av vekt, og mindre for å legge på seg. Er i samme situasjon. Spiser rundt 1200-1300 kalorier, trener ukentlig men går ikke ned i vekt. Har nå også kutta ut alkohol også. Pasta og poteter spiser jeg nesten ikke lenger. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #7 Del Skrevet 13. februar 2024 Du spiser for lite, men mindre du er veldig liten i kropp og høyde. Hvis du er sliten og svimmel må du drikke mer vann og få i deg mer næring. Ikke tull med kroppen og helsen din sånn. Kom deg opp på 1500 igjen og få i deg nok grønnsaker og umettet fett. Tren styrke så går forbrenningen opp fort. Du må snu fokuset til at du får i deg det du skal. Spis smoothie av bær med havregryn, frø, kjerner og nøtter til frokost. Eller kokt egg, avocado og fetaost(fra blokk) på lompe. Kalkunpålegg/hamburgerrygg om du trenger kjøtt i tillegg. Lag en quinoasalat med grønnkål, bakt paprika, fetaost, tomat, oliven og agurk til lunsj. Osv. Du kan allikevel gå med i fettprosent, men du skal helst ikke miste muskelmasse. Anonymkode: fafc6...f47 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoorKnob Skrevet 13. februar 2024 #8 Del Skrevet 13. februar 2024 (endret) Erfaringsmessig, så syns jeg disse nettbaserte BMR-verktøyene bommer en del på basalforbrenningen. Men det kan også være det motsatte i ditt tilfelle. At du spiser for lite. Trøttheten og svimmelheten du beskriver er forenlig med dette. Hvis du opplever at kroppen er i nødmodus, så må du legge inn en dag i uken hvor du spiser til vedlikehold av kroppsmasse. I ditt tilfelle, rundt 1800kcal. Gjerne i raske karbohydrater. Det skal man gjøre uansett når man slanker seg. Dette er ekstremt viktig for å holde forbrenningen i gang. Dette høres sikkert rart ut, men det eneste som funker mot et vektplatå, er å hive i seg en pose med seigmenn og noen cookies. Morgenen etter vil du høyst sannsynlig se at du har gått ned i vekt. Bare prøv Når dette er gjort, så vil forbrenningen oppta seg igjen. Ryddet for helseskadelig innhold (lavt matinntak). Perelandra, mod. Endret 15. februar 2024 av Perelandra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har i flere uker nå prøvd å gå ned i vekt uten at det virker. For å opprettholde vekten min må jeg spise rundt 1800 kalorier, så jeg spiste 1500 i noen uker, men gikk etterhvert ned til 1300. Det er fortsatt ingen endring annet enn at jeg er sliten og svimmel. Jeg tracker all mat og er noenlunde aktiv. Hva gjør jeg feil? Anonymkode: 49467...74d Jeg er mye passiv pga kronisk sykdom. Hadde aldri gått ned i vekt selv på 1300. Ulik forbrenning...trener du? Anonymkode: f89c6...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #10 Del Skrevet 13. februar 2024 Vinterjenta skrev (25 minutter siden): Kroppen har gått i sparemodus, og senka metabolismen. Derfor kreves det mer for å ta av vekt, og mindre for å legge på seg. Er i samme situasjon. Spiser rundt 1200-1300 kalorier, trener ukentlig men går ikke ned i vekt. Har nå også kutta ut alkohol også. Pasta og poteter spiser jeg nesten ikke lenger. Det kalles platå og jo mer du justere ned kaloriene når du når et platå, jo lengre tar det før du kommer av platået og vekten går nedover igjen. Folk må være mer tålmodig. Anonymkode: 132e2...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Del Skrevet 14. februar 2024 Kan da ikke være så vanskelig å gå ned I vekt. Anonymkode: 8be28...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 14. februar 2024 #12 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan da ikke være så vanskelig å gå ned I vekt. Anonymkode: 8be28...0aa Jo tenk, det er det. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Del Skrevet 14. februar 2024 Da hadde jeg prøvd å øke til 1600 hver dag og økt aktivitetsnivået bevisst. Kjøpt en smartklokke hvis det motiverer. Sliten og svimmel er ikke bra. Da spiser du for lite. Selv på en diett. Jeg spiste i snitt 1500 når jeg raskt måtte ned noen kilo. Er 32 år og 60 kilo. Det funker 6-8 uker. Etter det ble kroppen bare koko etter mat og hodet helt tullete. Kiloene holdt seg greit av på det nivået. Det er min erfaring. Har du slanket deg lenge eller er eldre? Anonymkode: 946ca...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 14. februar 2024 #14 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) DoorKnob skrev (På 13.2.2024 den 23.59): Erfaringsmessig, så syns jeg disse nettbaserte BMR-verktøyene bommer en del på basalforbrenningen. Men det kan også være det motsatte i ditt tilfelle. At du spiser for lite. Trøttheten og svimmelheten du beskriver er forenlig med dette. Hvis du opplever at kroppen er i nødmodus, så må du legge inn en dag i uken hvor du spiser til vedlikehold av kroppsmasse. I ditt tilfelle, rundt 1800kcal. Gjerne i raske karbohydrater. Det skal man gjøre uansett når man slanker seg. Dette er ekstremt viktig for å holde forbrenningen i gang. Dette høres sikkert rart ut, men det eneste som funker mot et vektplatå, er å hive i seg en pose med seigmenn og noen cookies. Morgenen etter vil du høyst sannsynlig se at du har gått ned i vekt. Bare prøv Når dette er gjort, så vil forbrenningen oppta seg igjen. Ryddet for helseskadelig innhold (lavt matinntak). Perelandra, mod. Den tror jeg ikke på. De gangene jeg har skeia ut en dag, har jeg lagt på meg og jeg er tilbake på start. Endret 15. februar 2024 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #15 Del Skrevet 14. februar 2024 Det er noe rart som skjer. Jeg har det likt, ts. Nå har jeg gitt opp, for jeg sultet og ble et mareritt for de rundt meg. Ikke presterte jeg på jobben heller, så jeg måtte kaste inn håndkleet. Nå spiser jeg frokost, lunsj og middag - helt normale porsjoner slik folk rundt meg, og nå går jeg opp i vekt. Jeg må sulte meg og nærmest spise ingenting for å gå ned i vekt, og det funker ikke. Jeg har mennesker rundt meg som er avhengig av at jeg fungerer, så da må jeg få i meg mag. Og bli tjukk. Jeg hater det og skjønner ikke hvorfor jeg blir feit, mens andre rundt meg som spiser mye mer, er slanke. Jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 322f5...3b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #16 Del Skrevet 14. februar 2024 Bare som en liten tanke å sammenligne ting med; fangene som skulle arbeide umenneskelig hele dagen i auschwitz gikk på ca. 1500 kalorier pr. dag (har jeg lest på nett) og de andre fangene fikk mindre og sultet i hjel etter hvert. Det man gjør med dagens kropper i kampen for å bli "tynn og vakker" er ikke snill behandling i det hele tatt. Vi trenger mat for å kunne yte. Man skal ikke bare eksistere, men leve et bra liv også. Vektplatåer under slanking kan vare veldig lenge, så å gi opp etter noen uker og kalle det for lenge, er jo ikke reelt. Kan stå stille uansett hva man gjør i mange mnd. Kroppen vil ha mat etter å ha levd i ufrivillig sjokk lenge. Anonymkode: da5df...055 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #17 Del Skrevet 14. februar 2024 Jeg slanker meg, i samråd med lege, og for å gå ned 0,5-1 kg i uken så må man daglig ligge 500-1000 kalorier i underskudd. Det kan godt hende at du ikke trenger så mye som 1800 kalorier for å opprettholde vekten din. Ellers har jeg støtt på platåer, men jeg måler også midje, og jeg går inn i cm rundt midjen selv om vekten står stille. Anonymkode: 56db4...223 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #18 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er noe rart som skjer. Jeg har det likt, ts. Nå har jeg gitt opp, for jeg sultet og ble et mareritt for de rundt meg. Ikke presterte jeg på jobben heller, så jeg måtte kaste inn håndkleet. Nå spiser jeg frokost, lunsj og middag - helt normale porsjoner slik folk rundt meg, og nå går jeg opp i vekt. Jeg må sulte meg og nærmest spise ingenting for å gå ned i vekt, og det funker ikke. Jeg har mennesker rundt meg som er avhengig av at jeg fungerer, så da må jeg få i meg mag. Og bli tjukk. Jeg hater det og skjønner ikke hvorfor jeg blir feit, mens andre rundt meg som spiser mye mer, er slanke. Jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 322f5...3b5 Hjelper å bevege seg. Altså. Hard fysisk aktivitet. Styrketrening. Kondisjon. Anonymkode: 29193...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #19 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjelper å bevege seg. Altså. Hard fysisk aktivitet. Styrketrening. Kondisjon. Anonymkode: 29193...f86 Jeg vet da det. Alle vet det. Eller… trodde du at du kom med ny i formasjon nå? Anonymkode: 322f5...3b5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 14. februar 2024 #20 Del Skrevet 14. februar 2024 Jeg flirer av de som tror forbrenningen stopper opp. Det er ikke fysisk mulig med mindre vi er døde. Da stopper forbrenningen. Har du feks pcos eller har annen grunn til å være insulinresistent vil du ha høye insulinverdier og mye insulin gjør det vanskelig å tape vekt. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå