AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Har to barn med verdens beste mann. Jeg drømmer og lengter etter en tredje, men mannen vil ikke. Det respekterer jeg såklart, selv om det er sårt for meg av flere private grunner. Jeg har hatt kraftig endometriose i flere år, og vært igjennom flere operasjoner for å kunne få de barna vi har. Nå ønsker jeg at mannen skal sterilisere seg, siden han absolutt ikke vil ha flere barn. Jeg tåler ikke p-piller. Bruker kun kondom, og mannen mener at vi skal gjøre det livet ut. Jeg som føler at jeg ofrer litt mer enn han? Anonymkode: 159c1...c0c 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Jeg synes det er veldig rart at menn ikke tar mer ansvar for prevensjon og steriliserer seg. Men her kaster jeg stein i glasshus - mannen min nekter, han også. Da har jeg sagt at det blir null sex rundt tiden med eggløsning. Og det til tross for at jeg selv er mest kåt da. Jeg har måttet gjennomgå en abort og gjør det ikke igjen! Anonymkode: d5b04...3a4 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 Har du forsøkt hormonspiral? Hjalp meg veldig med endometriosen. Uansett, han bør selvfølgelig ta sin del av ansvaret og det er et enkelt og lite inngrep for menn. Anonymkode: e6b9d...e97
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Ville aldri tvunget en person til å gjøre et inngrep på kroppen sin, like lite som jeg hadde godtatt at en person hadde tvunget meg til å ta abort. Så vil han ikke sterilisere seg, må du godta det ts. Kondom er vel helt greit det? Anonymkode: fb1c0...b45 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 Ikke alle som har lyst til å gjennomføre et slikt inngrep, så om han synes det er greit å fortsette med kondom så hadde jeg respektert det. Men da må han også være klar over at kondom ikke alltid er 100 prosent trygt med tanke på graviditet. Jeg er kvinne og ferdig med barn, men tror likevel jeg ikke hadde ønsket å sterilisere meg om det var et enkelt inngrep for kvinner. Kan ikke helt forklare hvorfor jeg føler det slik, for jeg ønsker virkelig ikke flere barn heller. Kanskje det er slik for han også. Anonymkode: 7c658...48d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Plager kondom deg? Anonymkode: b569a...8be
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 Hormonpreparater er jo en del av behandlingen for endometriose så syns det er rart at du ikke tåler det. Har du prøvd alle varianter? Anonymkode: 477ab...322
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 Du kan ikke tvinge gjennom et inngrep på en annen person, selv om det er "bare" sterilisering og selv om det er mannen din. Verken du eller han kan noe for at du har endometriose så å bruke det at du har vært gjennom operasjoner som pressmiddel for å få viljen din er veldig dårlig gjort. Å ønske å presse ham til sterilisering er like ille som om han ville presse seg til å bruke p-piller selv om du ikke tåler det. Han tar ansvar for prevensjon ved å bruke kondom. Det må du nesten bare være fornøyd med. Alle roper høyt om at det er kvinnens kropp og derfor kvinnens valg når det er snakk om hormonprevensjon eller abort, vel dette er hans kropp og hans valg. Anonymkode: 580d9...0d8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har to barn med verdens beste mann. Jeg drømmer og lengter etter en tredje, men mannen vil ikke. Det respekterer jeg såklart, selv om det er sårt for meg av flere private grunner. Jeg har hatt kraftig endometriose i flere år, og vært igjennom flere operasjoner for å kunne få de barna vi har. Nå ønsker jeg at mannen skal sterilisere seg, siden han absolutt ikke vil ha flere barn. Jeg tåler ikke p-piller. Bruker kun kondom, og mannen mener at vi skal gjøre det livet ut. Jeg som føler at jeg ofrer litt mer enn han? Anonymkode: 159c1...c0c Dårlig gjort av en mann. Min kjæreste steriliserte seg etter vi hadde vært sammen i 4 måneder. Jeg har nok barn.☺ Anonymkode: 64375...9e5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har die (dypt infiltrerende endometriose) selv, tåler ikke hormoner ++. Men hadde aldri fått mannen til å sterilisere seg mot sin vilje. Vil han ikke, så vil han ikke😊 Anonymkode: fe679...797
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå