Gå til innhold

Ringe inn mens, men hva om det er en søndag?

Friele :)

Anbefalte innlegg

Hei alle, er ny ivf'er. Har nå fått beskjed fra Riksen om å ringe inn første mensdag. Ser at den er ventet en søndag, hvordan løser man det?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Friele :) skrev (3 minutter siden):

Hei alle, er ny ivf'er. Har nå fått beskjed fra Riksen om å ringe inn første mensdag. Ser at den er ventet en søndag, hvordan løser man det?  

Dersom de har åpnet opp for digital kommunikasjon på helenorge kan du sende melding. Hvis ikke, ringer du mandag. 

Anonymkode: 3b567...983

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom de har åpnet opp for digital kommunikasjon på helenorge kan du sende melding. Hvis ikke, ringer du mandag. 

Takk for svar. Jeg kan ikke se at de har åpnet for dialog for meg på helsenorge. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringer du søndag, selvfølgelig. Det fungerer (fungerte) i hvert fall i Bergen. De vet jo at folk får mensen på søndager også.

Anonymkode: 6a059...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da ringer du søndag, selvfølgelig. Det fungerer (fungerte) i hvert fall i Bergen. De vet jo at folk får mensen på søndager også.

Aha, jeg tenkte ikke de tok tlf i helger. Takk, da prøver jeg den aktuelle dagen uansett. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksen tar ikke tlf på søndager. Er veldig korte åpningstider bare et par dager i uken. Mener det er mellom 12-14, mandag, onsdag og fredag.

Anonymkode: c4b8c...159

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riksen tar ikke tlf på søndager. Er veldig korte åpningstider bare et par dager i uken. Mener det er mellom 12-14, mandag, onsdag og fredag.

Ok, det står ikke i brevet hvilke dager de tar tlf, bare klokkeslettet. Men vil du anbefale å hente ut medisiner før mens? Jeg ser de har lagt til flere i reseptlisten på helsenorge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friele :) skrev (Akkurat nå):

Ok, det står ikke i brevet hvilke dager de tar tlf, bare klokkeslettet. Men vil du anbefale å hente ut medisiner før mens? Jeg ser de har lagt til flere i reseptlisten på helsenorge. 

Ja, dersom du skal starte når du får mensen bør du ha medisinene i forkant. Er ikke alltid de har alt inne på apoteket, så lurt å ev bestille. Kan også ta flere dager før riksen ringer tilbake, har opplevd at det har tatt 7 dager på det meste.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått beskjed om å starte forsøket iløpet av de første dagene med mens eller at de skal sette deg opp på en av de nærmeste syklusene? Om du har vært på sprøyte opplærling har de glemt å åpne opp digital dialog, da ville jeg prøvd å kommet igjennom telefonen så fort som mulig for å si det. Veldig lange køer i telefonen der.

Anonymkode: f3a10...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du fått beskjed om å starte forsøket iløpet av de første dagene med mens eller at de skal sette deg opp på en av de nærmeste syklusene? Om du har vært på sprøyte opplærling har de glemt å åpne opp digital dialog, da ville jeg prøvd å kommet igjennom telefonen så fort som mulig for å si det. Veldig lange køer i telefonen der.

Godt spørsmål, jeg er ikke sikker selv faktisk. Skulle bare melde neste mens, ser jeg har fått resepter. Ikke fått sprøyte opplæring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friele :) skrev (7 minutter siden):

Godt spørsmål, jeg er ikke sikker selv faktisk. Skulle bare melde neste mens, ser jeg har fått resepter. Ikke fått sprøyte opplæring. 

Da er det nok ikke oppstart nå, men bare at de skal sette av start tid. De har nok da glemt å åpne portalen på helsenorge. Tok akkurat 2 måneder før jeg startet opp på sprøyter etter jeg meldte mens, sprøyte opplæring en halv måned før det. Men det kommer ann på om du er satt på kort eller lang protokoll😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er det nok ikke oppstart nå, men bare at de skal sette av start tid. De har nok da glemt å åpne portalen på helsenorge. Tok akkurat 2 måneder før jeg startet opp på sprøyter etter jeg meldte mens, sprøyte opplæring en halv måned før det. Men det kommer ann på om du er satt på kort eller lang protokoll😉

Ok, tusen takk for svar. Jeg skal nedreguleres og på lang protokoll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Riksen tar ikke tlf i helgene, de er generelt vanskelig å få tak i. I Bergen er de tilgjengelig på tlf hver dag men bruker for det meste digital kommunikasjon på HelseNorge. 

Store forskjeller fra sted til sted offentlig - så ingenting er en selvfølge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...