AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Vi har blitt rammet av influensa i familien. Ikke influensa som 40% av befolkningen sier de har hvert år, men skikkelig influensa. Har tatt positiv test. Det var samboer som hadde det først, han er nå frisk etter 1.5 uke. 3-åringen er på dag 5 med feber. Jeg har hatt feber siden søndag. I tillegg har vi en baby på 3 mnd som foreløpig har holdt seg frisk, takk og pris. I morgen skal samboer tilbake på jobb og han skal da på kurs og blir borte to dager. Det er ganske krevende netter med baby. Jeg kan ikke amme, så jeg fullpumper. Dermed pumper jeg også om natta, samt gir flaske hver 3 time ca. 3-åringen har sovet med pappaen sin babyen ble født. Hun våkner hver natt nå med feberdrømmer, er tørst, må tisse etc. Så til spørsmålet. Kurset til samboer er ca 2 timer unna. Han kan i teorien komme tilbake i morgen ettermiddag/kveld. Det er imidlertid litt viktig for jobben hans å være sosial og bli kjent med de andre på kurset. Det har visst en del å si på lengre sikt når det gjelder å etablere seg i yrket. Men det kommer jo flere kurs, tenker jeg. Jeg vil jo ikke presse han, men skal innrømme jeg ser svært mørkt på særlig ettermiddagen, kveld og natt med barna alene. Babyen har dessuten en del kveldsuro, så vi har de siste kveldene trillet ute kontinuerlig fra ca kl 20. Dvs det er samboer som har gjort dette mens jeg ligger i senga med feber. Kan jeg forvente eller be om at han kommer hjem? Ellers tips til hvordan jeg skal klare de neste to døgn? Jeg skal vel klare det hvis jeg må. Anonymkode: c79f2...972 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Er normalt å komme tilbake. Mange har 2 timer pendlervei hver dag. Anonymkode: a35ed...352 10
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 Hadde dette vært situasjonen her så hadde far blitt hjemme, grunnet syk barnepasser. Han hadde ikke hatt samvittighet til å forlate syk meg med syk 3-åring og baby heller. Men vi har ingen andre som kan hjelpe, hvis dere har det kan det jo være et alternativ. Noen som kan bidra med mat, stell, trille babyen? Anonymkode: bfea4...06f 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er normalt å komme tilbake. Mange har 2 timer pendlervei hver dag. Anonymkode: a35ed...352 Ja, men tenker på at jeg bør være mer støttende mtp at det er viktig for jobben hans på sikt. Ts. Anonymkode: c79f2...972 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 Hva faen? Hadde ikke en gang akseptert at han dro på bort når både mor og ett barn er sykt, i tillegg til en baby som skal tas vare på. Han burde ta sykt barn-dager. Anonymkode: c7803...689 12
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde dette vært situasjonen her så hadde far blitt hjemme, grunnet syk barnepasser. Han hadde ikke hatt samvittighet til å forlate syk meg med syk 3-åring og baby heller. Men vi har ingen andre som kan hjelpe, hvis dere har det kan det jo være et alternativ. Noen som kan bidra med mat, stell, trille babyen? Anonymkode: bfea4...06f Vi har heldigvis mulighet for trillehjelp på dagen. Men jeg vil jo ikke gi denne dritten videre til noen heller, så tør ikke la noen komme inn i huset i fare for smitte. Det er et "obligatorisk" kurs som kun er en gang årlig, så han "må" derfor dra hvert fall på dagtid. Ts Anonymkode: c79f2...972 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #7 Skrevet 13. februar 2024 Jeg ville nok sagt at det ville vært satt pris på at han ble hjemme, eller eventuelt kommer hjem når kurset er ferdig. Anonymkode: 689a7...4d6
regine Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men tenker på at jeg bør være mer støttende mtp at det er viktig for jobben hans på sikt. Ts. Anonymkode: c79f2...972 Så viktig er faktisk ikke jobben. De fleste av oss jobber i 30-40 år. Hvis hans yrkeskarriere blir «ødelagt» fordi han - en gang - dropper den sosiale delen av et kurs, så er faktisk ikke det et sted han vil være. Greit nok at han drar på selve kurset, det er vel omtrent som at han er på jobb, men sosialisering på kvelden får vente til både kone og barn er friske. Kompromisset her blir at du aksepterer at han drar på kurs på dagtid, men at han faktisk kommer hjem og avlaster og bidrar til SIN familie på kvelden/natten/morgenen. Da får han tatt kurset, men du blir heller ikke helt alene med to små, + egen sykdom i 2 døgn. 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Skrevet 13. februar 2024 Han sa til meg at han ville latt meg dra hvis det var motsatt, og det tror jeg ikke bare er noe han sier. Jeg vil gjerne strekke meg for å si "ja" til slike ting, for han sier alltid det til meg. Men nå kjente jeg det var vanskelig... Og enda mer vanskelig når jeg vet han blir skuffa. Hvis jeg ber han komme hjem, så gjør han det altså. Ts. Anonymkode: c79f2...972 1 3
Hmmmmmm Skrevet 13. februar 2024 #10 Skrevet 13. februar 2024 I denne sammenhengen så bør han se det selv! Skjønner ikke hvorfor du må si i fra. 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #11 Skrevet 13. februar 2024 Hmmmmmm skrev (Akkurat nå): I denne sammenhengen så bør han se det selv! Skjønner ikke hvorfor du må si i fra. Nei, det er nok fordi det er et kurs han har sett fram til i lang tid og gledet seg til.. både faglig og sosialt. Ts Anonymkode: c79f2...972 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #12 Skrevet 13. februar 2024 Vis ham denne tråden. Mye man gleder seg til å årene som kommer og så går det i vasken pga sykdom. Da særlig når man har barn. Det er sånn livet er. Er han 5 år???? «Åeh, jeg vil på det gøye kurset mitt 😢😢😢» Anonymkode: c7803...689 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #13 Skrevet 13. februar 2024 Hadde selvfølgelig forventet at han kom hjem på kvelden, og min samboer hatt tatt syk barnepasser-dag når som helst uansett kurs om jeg var i så dårlig form. Anonymkode: 1fce9...f29 2
Forvirret23 Skrevet 13. februar 2024 #14 Skrevet 13. februar 2024 (endret) Her hadde ikke far dratt, syk er syk og da tar man vare på barna sine. Samme om det er et kurs hvert skudd år eller aldri igjen. Barn først, jobb etter Endret 13. februar 2024 av Forvirret23 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #15 Skrevet 13. februar 2024 Takk for mange svar. Ser jo at dere er ganske enstemmig. Et annet argument fra hans side var at jeg sannsynligvis er bedre i morgen og dermed mer rustet til å ta meg av to barn. Og det kan jo være, men er vanskelig å vite nå. Jeg tenker jeg får ta enda en prat med han og be om at han kommer hjem. Så får jeg heller gi tilbake og være mer på tilbudssiden en annen gang. Ts. Anonymkode: c79f2...972 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #16 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har en mann som reiser mye i sin jobb både planlagt og uplanlagt. Jeg har problemer med immunforsvaret og en vanlig forkjølelse utvikler seg raskt til nådde bronkitt, lungebetennelse og annet. I den tiden barna var små så kom han hjem, om det var 2timer unna så utsatte han eller kom hjem for å avlaste. Når jeg var i mammapermisjon, som jeg går ut fra at du er så var jeg derimot veldig romslig slik at han kunne reise mer og jobbe mer når muligheten var der. I bytte forventer jeg at når jeg trenger avlasting og er syk så må han stille opp. I ditt tilfelle ville jeg ønsket han kom hjem. En influensa er ikke noe å leke med når en har to små barn som er så avhengig av deg. Det er utfordrende nok når barna alene er syk 🫣 Anonymkode: 8e788...5d3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #17 Skrevet 13. februar 2024 Jeg går mot strømmen her og hadde sendt han avgårde😊 Anonymkode: ef076...a82 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #18 Skrevet 13. februar 2024 Få ferdiglaget all mat for de dagene så det bare er å varme opp. Gi blaffen i alt som har med huset annet enn å gå skitne tallerkner inn i oppvaskmaskinen. Bruk skjermer for å underholde 3 åringen. Og du kommer deg gjennom de to dagene. Så får han ta sitt den dagen du vil på noe. Anonymkode: 247ad...631 4
Melus Skrevet 13. februar 2024 #19 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei, det er nok fordi det er et kurs han har sett fram til i lang tid og gledet seg til.. både faglig og sosialt. Ts Anonymkode: c79f2...972 Det er greit nok, men livet skjer, og familie må være førsteprioritet, alltid. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #20 Skrevet 13. februar 2024 Jeg ville aldri dratt fra min kone i en slik situasjon med mindre jeg visste det var hjelp tilgjengelig. Hun hadde ikke måttet spørre om det. Jeg ville tilbydd. Anonymkode: b26d1...a08 5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå