Gå til innhold

Jeg vil gjerne date, men jeg har et stigma på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går rett på sak.
Jeg er 30 år og bor hos foreldrene mine. Årsaken til at det ikke er før i år
muligheten for å kjøpe bolig og leve alene har åpnet seg, er et resultat av flere år med sykdom
og utilstrekkelig økonomi, som gjorde det for risikabelt å flytte ut. Jeg behøvde mye støtte i den tiden. Det var ikke kult.
Dette er ikke lenger et problem og alt er løst. Jeg kunne tenkt meg prøve å begynne å date.
Men jeg vet jo at det er et stort stigma mot voksne menn som bor hos foreldra sine 😅

Selv om jeg har helt valide grunner, som nevnt over, så er jeg redd for at dette ikke betyr noe for andre jeg møter.
Noen forslag om hvordan jeg skal fortelle dette til en dame? 😅

Anonymkode: ea139...78f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om du må fortelle det? Hvert fall ikke i en dating situasjon, det kan jo gjerne komme frem senere. Dvs om det blir ett samtale emne i det hele tatt. 

Anonymkode: 10571...d82

Skrevet

Som dame i 30 årene, må jeg innrømme at jeg ville vært skeptisk til å date en mann, som aldri har bodd alene. Ikke så mye fordi jeg går glipp av muligheten til å besøke han hjemme, men fordi jeg ikke aner hva jeg går til, med tanke på en mann i et potensielt samliv. 

Vil du bidra hjemme med husarbeid, matlaging, dele den mentale byrden? Vil du klare deg selv økonomisk, klare å holde deg til budsjett osv? Vil du ha unormalt tett relasjon til dine foreldre, og involvere dem i vårt samliv? 

Tror du i det minste må reflektere over disse tingene, så du kan ha svare på disse spørsmålene også. 

Anonymkode: 4790f...020

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannen min var 28 år og bodde hos foreldrene sine da jeg traff han. Var ikke noe jeg tenkte nevneverdig over.

Anonymkode: df3fd...ab1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det ikke lenger er et problem- flytt ut?

Jeg hadde reagert negativt på at en mann på 30 bor hos foreldrene sine. Jeg hadde ikke reagert negativt på det dersom du hadde flyttet ut og det var tilbakelagt. 

Anonymkode: 372f2...bc0

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det ikke lenger er et problem- flytt ut?

Jeg hadde reagert negativt på at en mann på 30 bor hos foreldrene sine. Jeg hadde ikke reagert negativt på det dersom du hadde flyttet ut og det var tilbakelagt. 

Litt enig i dette. Når man er så voksen må man bare ta tak og komme seg ut. Er man syk og har dårlig økonomi, så må man forsøke å finne en løsning selv via offentlige etater eller hva som helst, og ikke fortsette å få hjelp av foreldrene.

• Liker 2
Skrevet

Du trenger jo ikke legge ut om dette med en gang, kan du ikke bare si at du bor midlertidig hjemme men at du sparer til å flytte eller noe sånt?

Jeg hadde ikke dømt en mann på dette grunnlaget, så lenge jeg visste det var midlertidig. Har du ellers orden på økonomien din så burde det ikke være noe problem å flytte for deg selv :) 

• Liker 1
Skrevet

At man ikke har kunne kjøpe bolig tidligere synes jeg ikke er helt god nok grunn til å bli boende hjemme til man er 30. Hvorfor har du ikke leid bolig?

Hvilken sykdom ville vært av betydning også...

Hvordan er du på husvask? Økonomi? Matlaging? Klesvask?

Anonymkode: 7c0c2...eb9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie Italia skrev (1 minutt siden):

Du trenger jo ikke legge ut om dette med en gang, kan du ikke bare si at du bor midlertidig hjemme men at du sparer til å flytte eller noe sånt?

Jeg hadde ikke dømt en mann på dette grunnlaget, så lenge jeg visste det var midlertidig. Har du ellers orden på økonomien din så burde det ikke være noe problem å flytte for deg selv :) 

Er i prosessen nå og har meget god økonomi :) 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gidde å date, om du vet at du burde ha etablert deg for deg selv først? Kanskje det heller burde bli en gulrot i stede for å bli skuffet nå

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da er det jo ikke noe problem, det er mange som flytter hjem midlertidig når de er voksne :) Jeg ville vært forsiktig med å åpne meg for mye i begynnelsen, så kan du heller fortelle mer etter hvert, dersom du finner en dame du finner tonen med. 

Er sikker på at det ordner seg. Lykke til med datingen! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men har du økonomisk forståelse? Er du vant til å betale regninger, og vet hva som kreves av økonomi for å drifte en husstand?

Anonymkode: 7c0c2...eb9

• Liker 1
Skrevet

Beklager, jeg hadde vært meget skeptisk. Ikke bare til bor-hjemme-delen, men også grunnen du lister opp. Jeg ville tenkt at man bør klare å komme seg ut hjemmefra på tross av sykdom, behov for støtte og dårlig økonomi. Lukter psykisk sykdom her, det holder jeg meg langt unna

Anonymkode: 20e6f...975

• Nyttig 4
Skrevet

Men TS, hvis det ikke er før i år muligheten for å leve alene har dukket opp, så er vi jo såvidt inn i februar.. Kanskje du skal prøve deg alene litt før du stresser med dating? Flytt ut, vær alene et kvarter og ta det som det kommer?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville tenkt at man bør klare å komme seg ut hjemmefra på tross av sykdom, behov for støtte og dårlig økonomi.
Lukter psykisk sykdom her, det holder jeg meg langt unna

Idiot

• Liker 1
Skrevet

Hvordan har du gått fra utilstrekkelig til meget god økonomi samtidig som du har vært syk og ute av stand til å bo for deg selv? :klo:

Jeg ville vært litt skeptisk til en voksen uten erfaring med å stå på egne ben - det er erfaringer og lærdom som mangler, uansett hvor gode grunner du har. 

Anonymkode: 77962...7ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo bare være ærlig slik som du er her? Riktig dame tåler realiteten din 😊

Om det er kjærlighet går det bra for meg. Har også leilighet, så en i din posisjon kunne brukt tid her om vi trengte privatliv fra mor og far. Det er jo også ganske koslig, minner meg om tenårene, savner den tiden. 

Anonymkode: fdd1f...787

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Idiot

Du bør kanskje ha evne til å tåle ulike svar her? Dersom du hadde fortalt meg dette på den måten, hadde jeg tenkt som jeg skrev. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du bør kanskje ha evne til å tåle ulike svar her? Dersom du hadde fortalt meg dette på den måten, hadde jeg tenkt som jeg skrev. 

Fordi kommentaren din var ikke bare sårende, men også idiotisk.
Mennesker er komplekse. Noen trenger mer hjelp enn andre. Du kan ikke forvente at alle skal takle ting på lik måte.
Så ja. Det var et angrep, og også en ganske ignorant uttalelse

• Liker 3
Skrevet

Tenker du burde ta en ting av gangen, først flytte ut og lære deg å stå på egne bein, så dating.

Anonymkode: 9c2ac...49a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...