Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg (trodde) var nær, men det viser seg at jeg kanskje ikke er så nær som jeg trodde eller at vennskapet er på feil premisser. Jeg vet ikke og er forvirret.

Jeg står nå i en krise i livet og trenger henne. Ønsker ikke utdype krisen her, med tanke på at jeg ikke vet hvem som leser og ikke. Men det handler ikke om dødsfall. Hun har lovt å komme på besøk å stille opp. Det som skjer nå jeg nå trenger henne å forsøker å investere henne til meg er unnskyldninger. Det passe aldri.

Jeg har også stilt opp for henne når hun hadde en krise i forrige år. Kom uttallige ganger på besøk å var der for henne.

Men ikke nok med dette, hun kommer på sosiale medier å suter å klager over alt å ingenting til å kontrollere når vi skal skrives å ikke. Sier jeg at jeg har ting å gjøre, så straffer hun meg med å gjøre det samme.

Hver gang jeg svarer på minuttet legger hun ut om alt slags vondter å hit og dit å tar på seg en offerrolle for at jeg synes synd på henne. Det kan være store eller små ting, men stadig dukker det opp nye ting hver uke.

Kan gjerne komme i forkjøpet å si ala jeg skal til gynekolog på fredag, så da går hele dagen til det og alt for å unngå meg nå.  

Men hun har tid til å være med andre det har hun. Spør meg gjerne om hva jeg skal denne uken, men absolutt ikke for å besøke meg men for å fortelle om hva hun skal.

Jeg føler jeg både blir manipulert og kontrollert og sviktet av en jeg trodde var en god venninne. Takler hun bare ikke dårlige dager å ønsker kun være der i fryd og gammen. Med fest og glade dager? Jeg vet ikke... Men synes dette begynner å bli slitsomt. hun er en det ikke nytter å konfrontere. Da flyttet hun bare spørsmålene over til meg å nesten truer med vennskapet.

Vi har hatt mange fine stunder sammen, men nå vet jeg helt ærlig ikke hvor jeg har dette mennesket. 

Anonymkode: 40ba4...fb2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som min venninne! 
Ingenting av det hun sier eller gjør er galt.. alltid min feil. 
Har begynt å trekke meg unna. Er lei nå

Anonymkode: 49586...4e7

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...