Gå til innhold

Redd for at partner skal være utro - uten grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men har vel et behov for å lufte tankene litt. 

Jeg er sammen med verdens beste mann. Vi har vært sammen i 16 år og har 2 barn sammen. Vi krangler aldri, men har jo diskusjoner og små uenigheter innimellom, slik som alle andre par. Vi har sex nesten daglig og sexen er god. Det er fortsatt lidenskap og begjær. Han gir meg komplimenter og får meg til å føle meg som verdens beste og fineste. Han viser og forteller meg hver eneste dag at han han elsker meg og setter pris på meg. Han er her for meg alltid og støtter meg gjennom alt det måtte være. Han prioriterer også nesten all fritiden sin sammen med meg. Han er på trening noen kvelder i uka, men ellers er han for det meste hjemme sammen med meg. 

Så hvorfor skal jeg gå å frykte at han kommer til å være utro? Han har ikke endret atferd og er samme gode seg. Han fortjener virkelig ikke at jeg skal føle det slik! Jeg er til og med fristet til å sjekke telefonen hans (noe jeg aldri kommer til å gjøre!), for den legger han fra seg over alt. Jeg blir gal av meg selv… hver gang han forlater huset kommer tankene. Hva kan jeg gjøre? Jeg vet jo ikke hvorfor jeg føler det slik, så vanskelig å ta tak i det også. Han har ikke gitt meg noen grunn til bekymring. Dette handler kun om mine følelser. Helt urimelige følelser. 

Kanskje er det for at han er en så bra mann og jeg vet at andre kvinner ser det? Kvinner rundt meg kommenterer stadig hvor heldig jeg er og at de er misunnelige på forholdet vårt. Han har også blitt lagt an på av flere kvinner rundt om… som han avviser klart og tydelig. Men selv om han er attraktiv for andre kvinner så bør jo ikke det gi meg bekymring? Han er jo fortsatt samme gode mannen som aldri har villet såre meg. 

Jeg har snakket med mannen min om disse følelsene og han tok det pent. Han betrygger meg og synes det er kjipt på MINE vegne at jeg føler det slik. Han ble ikke skuffet på SINE vegne. Så nå forsøker jeg å jobbe med meg selv, for han fortjener bedre. 

Anonymkode: a5c6b...8fd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med de samme følelsene, helt uten grunn. Får angst dersom han skal ut med kompiser, selv om jeg vet at han kun er ute for å kose seg med vennene sine, og ikke "enser" andre damer, så får jeg en klump i magen. 

Selv vet jeg at jeg har en utrygg tilknytning, er generelt redd for å bli forlatt, og utroskap er et av de verste svikene jeg kan forestille meg, jeg går til DPS for utredning, så for min del, vet jeg jo "logisk" sett hvor frykten min kommer fra. Dessverre har jeg ikke kommet langt nok, til at jeg får behandling enda. Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, med tanke på hvordan du kan håndtere denne frykten, men jeg forstår veldig godt hvordan du har det. ❤️

Anonymkode: 37561...7df

• Hjerte 1
Skrevet

Har jeg blitt farget av å være her inne? Kanskje føler jeg meg ikke verdt nok av å stadig lese om at menn ikke finner sin partner attraktiv etter en viss tid, at menn finner det kjedelig å knulle samme dama over tid, at ingen mann innerst inne tenner på kvinner over 30, at det er naivt å blindt tro på at partner ikke kan være utro, at alle menn er tilbøyelig til utroskap hvis en yngre og penere kvinne prøver seg, at jeg ikke har markedsverdi (har født barn og er over 30 år), at alle menn fantaserer om noe bedre og hele den regla…

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter med de samme følelsene, helt uten grunn. Får angst dersom han skal ut med kompiser, selv om jeg vet at han kun er ute for å kose seg med vennene sine, og ikke "enser" andre damer, så får jeg en klump i magen. 

Selv vet jeg at jeg har en utrygg tilknytning, er generelt redd for å bli forlatt, og utroskap er et av de verste svikene jeg kan forestille meg, jeg går til DPS for utredning, så for min del, vet jeg jo "logisk" sett hvor frykten min kommer fra. Dessverre har jeg ikke kommet langt nok, til at jeg får behandling enda. Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, med tanke på hvordan du kan håndtere denne frykten, men jeg forstår veldig godt hvordan du har det. ❤️

Ønsker jo ikke at andre skal føle det slik, men litt godt å se at jeg ikke er alene ♥️

Har aldri kjent på disse følelsene før. Har heller aldri kjent på en frykt av å bli forlatt. Skjønner virkelig ikke hvor disse følelsene kommer fra. 

• Hjerte 1
Skrevet

Finn ut HVOR denne redselen stammer fra og jobb med deg selv - både TS og dere andre, det er ikke partners oppgave å ivareta din mentale helse, trustissues uten årsak er egne issues. De må man jobbe med og ta ansvar for på egenhånd. 

Anonymkode: 6fdc0...dd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finn ut HVOR denne redselen stammer fra og jobb med deg selv - både TS og dere andre, det er ikke partners oppgave å ivareta din mentale helse, trustissues uten årsak er egne issues. De må man jobbe med og ta ansvar for på egenhånd. 

Leser du ikke hva jeg skriver? Jeg vet ikke hvor det kommer fra og prøver å jobbe med det. Jeg har heller ikke sagt at det e hans oppgave å ivareta min mentale helse. Stoler også på ham og lider ikke av trust issues. Jeg er redd for at han skal være utro selv om jeg vet at han ikke kommer til å være det. Det er derfor dette blir så irrasjonelt. Jeg holder han aldri hjemme og maser aldri på ham når han er på noe. Gir han aldri dårlig samvittighet. Jeg pålegger ham ikke noe. Han elsker meg og støtter meg uansett. 

Veldig glad for at min partner ikke har slike holdninger som deg da, kjenner jeg. Tenk om han hadde møtt mine følelser slik. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ingen her som har skrevet at de pålegger partner å ivareta vår mentale helse, eller "trust issues". TS skriver jo til og med at hun jobber med seg selv, og jeg skriver at jeg går til DPS og venter på behandling.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har jeg blitt farget av å være her inne? Kanskje føler jeg meg ikke verdt nok av å stadig lese om at menn ikke finner sin partner attraktiv etter en viss tid, at menn finner det kjedelig å knulle samme dama over tid, at ingen mann innerst inne tenner på kvinner over 30, at det er naivt å blindt tro på at partner ikke kan være utro, at alle menn er tilbøyelig til utroskap hvis en yngre og penere kvinne prøver seg, at jeg ikke har markedsverdi (har født barn og er over 30 år), at alle menn fantaserer om noe bedre og hele den regla…

Det er bare tull at den jevne mann ikke tenner på jevnaldrende dame som han er glad i. Det er bare sånt som menn med lav sexlyst skriver. De kjeder seg lett og forelsker seg sjelden, og tror alle andre menn er som seg. I virkeligheten er mange menn sjalu og redd noen skal forføre den flotte dama deres så de mister henne. 

Anonymkode: b36ca...9f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det slik uka før mensen. Blir skikkelig "paranoid" og tror han har funnet seg ei ny dame, bare han er fem minutter senere hjem fra jobb. 

Prøver som deg, å jobbe med meg selv og ikke bry mannen min med det. 

Anonymkode: 4a301...cd6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er bare tull at den jevne mann ikke tenner på jevnaldrende dame som han er glad i. Det er bare sånt som menn med lav sexlyst skriver. De kjeder seg lett og forelsker seg sjelden, og tror alle andre menn er som seg. I virkeligheten er mange menn sjalu og redd noen skal forføre den flotte dama deres så de mister henne. 

Anonymkode: b36ca...9f1

Ja, jeg vet jo at mye av dette pisset kommer fra smålige menn som kun er ute etter å trykke ned kvinner, men mulig det har farget selvbildet mitt noe? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det slik uka før mensen. Blir skikkelig "paranoid" og tror han har funnet seg ei ny dame, bare han er fem minutter senere hjem fra jobb. 

Prøver som deg, å jobbe med meg selv og ikke bry mannen min med det. 

Anonymkode: 4a301...cd6

Hadde det bare vært ifm. mens så 🙉 men godt mulig det er hormonelt? Jeg satte inn spiral i høst, og når jeg tenker meg om dukket disse følelsene opp etterpå… så kan godt være at du er inne på noe der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg vet jo at mye av dette pisset kommer fra smålige menn som kun er ute etter å trykke ned kvinner, men mulig det har farget selvbildet mitt noe? 

Hadde det bare vært ifm. mens så 🙉 men godt mulig det er hormonelt? Jeg satte inn spiral i høst, og når jeg tenker meg om dukket disse følelsene opp etterpå… så kan godt være at du er inne på noe der. 

Det er faktisk ikke helt utenkelig, selv om jeg har utrykk tilknytning og er lett for å bli forlatt, merker jeg at disse følelsene blir forsterket, når jeg går på hormonell prevensjon. Frykten/tankene er ikke borte nå som jeg ikke går på prevensjon, men det er lettere for meg å rasjonalisere med meg selv og snakke meg selv til fornuft. 

• Hjerte 1
Skrevet

Er dette en frykt rettet mot han eller deg selv? Jeg har selv opplevd å ikke føle meg bra nok for partneren, egentlig uten noen grunn. Dette ble bare verre og verre. Hadde heldigvis en oppvakt lege som koblet dette til prevensjonsbruk. Prøvde en periode uten og problemet forsvant. Prøvde ny type prevensjon og det ble enda verre. Endte med at mannen tok vasektomi for at vi skulle ha det bedre. 

Mange kan også oppleve slike følelser når man begynner å nærme seg overgangsalderen. Så hvis du ikke på noen måter har noen andre grunner til følelsene, vurder om det kan være hormonell påvirkning 

Anonymkode: bafa4...db2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dette en frykt rettet mot han eller deg selv? Jeg har selv opplevd å ikke føle meg bra nok for partneren, egentlig uten noen grunn. Dette ble bare verre og verre. Hadde heldigvis en oppvakt lege som koblet dette til prevensjonsbruk. Prøvde en periode uten og problemet forsvant. Prøvde ny type prevensjon og det ble enda verre. Endte med at mannen tok vasektomi for at vi skulle ha det bedre. 

Mange kan også oppleve slike følelser når man begynner å nærme seg overgangsalderen. Så hvis du ikke på noen måter har noen andre grunner til følelsene, vurder om det kan være hormonell påvirkning 

Anonymkode: bafa4...db2

Takk for svar 😊

Ja, jeg mistenker hormonell påvirkning fra hormonspiral. Det er i all hovedsak rettet mot meg og mitt selvbilde og selvfølelse. Føler meg ikke bra nok og har en panikk fot at han skal innse det samme, hvis du skjønner? For han har aldri gitt meg noen grunn til å frykte utroskap. Han elsker meg og respekterer meg og vårt forhold fullt og helt. Han viser meg hver dag at han elsker meg og tenner på meg. At jeg er den eneste kvinnen for ham på alle måter.

Skal fjerne spiralen så raskt mannen steriliserer seg, for slik ønsker jeg ikke å ha det. Det fortjener ikke han heller ♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 13.21):

Innlegg på KG må man nok lese med en sunn skepsis.

Synes det var rart at det var ingen som kom inn og komenterte at dette var sikre tegn på utroskap sånn som: Menn er så sleipe at de kan fremstå som den beste ektemann for å skape seg et troverdig alibi. Han deler mesteparten av fritiden med deg, men husk han er på jobb flere timer om dagen, når du har null kontroll på han. Menn som bruker så mye tid sammen med dama, er rødt flagg, det oser dårlig samvittighet lang vei. Gjør deg en tjeneste og sjekk telefonen hans jevnlig, møt opp uanmeldt på jobben hans. Min egen mann var likedan, men han stakk når jeg hadde tatt DNA analyse av trusa hans og innstallert spionprogram på mobilen og GPS tracker på bikkja, sikkert livredd for å bli tatt på fersken. Hilsen Platinum medlem av KG.

Anonymkode: e32e0...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...