AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har slitt med angst i flere år, men nylig har det blitt mye verre. Når jeg passer barn (er tante til tre) er jeg livredd hver gang de skal spise fordi jeg er så bekymret for at de skal sette maten i halsen og kveles og at jeg ikke skal klare å redde dem. Jeg tør nesten ikke å fyre i peisen lenger selv om det er veldig kaldt siden jeg er så redd for at det skal bli brann eller at noe annet skal gå galt. Jeg blir bekymret og redd for utrolig mye hver dag. Jeg vet at frykten som regel er irrasjonell og har prøvd alt for å roe meg ned, men det føles umulig i øyeblikket og det er så vondt å leve med. Jeg har gått til legen, men følte ikke at han tok det jeg sa på alvor. Fikk inntrykk av at han tenkte jeg var en hysterisk kvinne, han sa at jeg bare måtte lære meg å slappe av og der avsluttet timen. Jeg har prøvd meditasjon, yoga, mindfulness, samtaleterapi, å skrive dagbok og mye mer, ingenting hjelper. Noen ganger tror jeg at jeg har gjort fremgang, men så plutselig kommer en overveldende følelse av frykt over meg selv om jeg vet rasjonelt at jeg ikke trenger å være redd. Jeg setter veldig pris på tips eller råd hvis noen har noe de kan dele. Anonymkode: 1fbed...c0c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Slå deg til ro med at ingen på Kvinneguiden heller kommer til å si de rette mirakelsetningene som gjør at du får det bedre. I grunn bare opp til deg selv om du skal fortsette å leve slik, eller ta tak i det (les: eksponere og trene på situasjonen som trigger angstfølelsen) Lykke til, selv om det mest sannsynlig ikke hjelper en millimeter Anonymkode: 7691c...19f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 Det som hjalp meg med katastrofetanker og bekymring var: kognitiv og metakognitiv terapi senke stress i hverdagen ta tak i og løse noen store problemer jeg hadde Anonymkode: c71ce...f06
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Hva lærte du i samtaleterapi av teknikker? Anonymkode: 3d1be...a7d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 Mitt tips er: Aksepter angsten. Hver gang jeg får den type angst svarer jeg meg selv: Ja, det kan skje. Og så fortsetter jeg å gjøre noe annet. Legg merke til tanken, men du behøver ikke gjøre noe med det. Anonymkode: 3037d...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå