Gå til innhold

Vi dater og går mest sannsynlig mot et forhold.... Han fyller 50 om to uker, hvordan forholde seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette syns jeg er veldig vanskelig faktisk. Han blir femti om to uker, vi har datet noen måneder (kjent hverandre i flere år men først nå er vi single på hver vår kant), og vi ser nok for oss at det blir oss to.. Men begge har behov for å ta dette veldig sakte! 

Oppi dette blir han femti og hva gjør jeg med det? Han skal ikke ha selskap, bare være med barna sine selve dagen. Men hva gjør jeg? Vil jo gi han noe, men syns det er et dilemma.... Skal jeg gi som jeg ville gjort hvis vi var kjærester? Skal jeg gi som om han er en god venn? Skal jeg si at jeg har en gave til han men at han får den dersom det blir oss? Eh....? 

Det siste er jo helt fjernt men det er Sååå vanskelig! Har jo mest lyst til å gi han en helgetur med meg til barcelona. Men det kan jeg jo ikke gjøre siden vi ikke er kjærester. 

Alternativt vil jeg gi han mc-utstyr som jeg vet han ønsker seg, men det er jo også veldig dyrt og en veldig fin gave... Så.... Hva gjør jeg? Noen råd? 

Anonymkode: 6f078...e9c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ham med ut på en bedre middag? 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
KatteLatte skrev (1 minutt siden):

Ta ham med ut på en bedre middag? 

Enig her, be ham på en god middag på et fint sted. 

Anonymkode: 9f1ee...02e

• Liker 3
Skrevet

Ikke gi ham mc utstyr i allefall, det er svindyrt og alt bør prøves av ham selv først. Bare et par gode hansker kan koste fra 1500-2000 

• Liker 1
Skrevet

Ingenting galt i å ta en weekend tur med daten tenker nå jeg, eller kjør en safe middag.

Anonymkode: be6e1...7b0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke gi ham mc utstyr i allefall, det er svindyrt og alt bør prøves av ham selv først. Bare et par gode hansker kan koste fra 1500-2000 

Jeg vet. Kjører mc selv. Ville nok kjøpt en hjelm, rent symbolsk for å vise at det er det han får, men skrevet på kortet at vi skal ta en tur i mc-sjappa sammen en dag og prøve og finne ut hvilken han vil ha.. Så bytter han den jeg ga inn i den han vil ha 😊vet det er dyrt og blir nok litt mye. 

Har ikke lyst til å ta helt av før vi evt er bankers..... 

Ikke lett.... 

Skrevet

Middag eller konsertbilletter eller lignende høres bra ut. Trenger ikke bruke halve lønningen på gave om dere ikke er kjærester enda.

Anonymkode: fb154...d15

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville tatt han med ut på en god middag, eventuelt laget en god middag hjemme og invitert han. Også hadde jeg kanskje kjøpt en liten gave bare som en oppmerksomhet. 

Anonymkode: 2bc7d...e5a

• Liker 1
Skrevet

Hotellovernatting i en by i Norge og en fin kveld med mat og en konsert? 

Fin måte å bli mer kjent på.

Anonymkode: 25863...d9d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hotellovernatting i en by i Norge og en fin kveld med mat og en konsert? 

Fin måte å bli mer kjent på.

Anonymkode: 25863...d9d

Dette blir jo en altfor dyr gave til en fyr hun ikke engang er kjæreste med. En flaske vin eller en blomsterbukett er mer passende.

Anonymkode: 16620...114

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg vet. Kjører mc selv. Ville nok kjøpt en hjelm, rent symbolsk for å vise at det er det han får, men skrevet på kortet at vi skal ta en tur i mc-sjappa sammen en dag og prøve og finne ut hvilken han vil ha.. Så bytter han den jeg ga inn i den han vil ha 😊vet det er dyrt og blir nok litt mye. 

Har ikke lyst til å ta helt av før vi evt er bankers..... 

Ikke lett.... 

Mc hjelm potensielt til 5-10.000??

Neeeei damen, begynn med middag på restaurant, du må ikke ta helt av 😊

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes du har en merkelig holdning til dette med gaveverdi. Han kan ikke få noe skikkelig før dere er sammen? Altså, vær raus uansett, du sier jo dere ligger godt an til forhold. Stol på det og gi slik du ville gjort om dere var sammen. 

Du må i allefall ikke si til ham hva du tenker her..  

Fiks ordentlig gave du 👌

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Overnatting på et hotell dere kan kjøre motorsykkel til 🙂 

Anonymkode: aca15...7b1

• Liker 1
Skrevet
Tantemor skrev (3 minutter siden):

Jeg synes du har en merkelig holdning til dette med gaveverdi. Han kan ikke få noe skikkelig før dere er sammen? Altså, vær raus uansett, du sier jo dere ligger godt an til forhold. Stol på det og gi slik du ville gjort om dere var sammen. 

Fiks ordentlig gave du 👌

Enig. Stol på magefølelsen. Hvis dere vet at det for mer og mer deres vei, så ville jeg gitt noe veldig fint til en femtiårsjubilant. 

Anonymkode: 59ed4...223

• Liker 1
Skrevet

Han blir femti om to uker, vi har datet noen måneder (kjent hverandre i flere år men først nå er vi single på hver vår kant), og vi ser nok for oss at det blir oss to.. Men begge har behov for å ta dette veldig sakte!

Oppi dette blir han femti og hva gjør jeg med det? Han skal ikke ha selskap, bare være med barna sine selve dagen. Men hva gjør jeg? Vil jo gi han noe, men syns det er et dilemma.... Skal jeg gi som jeg ville gjort hvis vi var kjærester?

Dere er ikke kjærester og er helt i startgropa. Da gjør man ikke veldig mye ut av en bursdag, selv om den er rundt. Forslaget om å ta han med ut og spise er mer enn godt nok. Kanskje en forestilling på teater eller kino også kan tas med i samme slengen.

Anonymkode: 60664...9cc

• Liker 1
Skrevet

Dette syns jeg er veldig vanskelig faktisk. Han blir femti om to uker, vi har datet noen måneder (kjent hverandre i flere år men først nå er vi single på hver vår kant), og vi ser nok for oss at det blir oss to.. Men begge har behov for å ta dette veldig sakte! 

Oppi dette blir han femti og hva gjør jeg med det? Han skal ikke ha selskap, bare være med barna sine selve dagen. Men hva gjør jeg? Vil jo gi han noe, men syns det er et dilemma.... Skal jeg gi som jeg ville gjort hvis vi var kjærester? Skal jeg gi som om han er en god venn? Skal jeg si at jeg har en gave til han men at han får den dersom det blir oss? Eh....? 

Det siste er jo helt fjernt men det er Sååå vanskelig! Har jo mest lyst til å gi han en helgetur med meg til barcelona. Men det kan jeg jo ikke gjøre siden vi ikke er kjærester. 

Alternativt vil jeg gi han mc-utstyr som jeg vet han ønsker seg, men det er jo også veldig dyrt og en veldig fin gave... Så.... Hva gjør jeg? Noen råd? 

Jeg opplevde også noe lignende. Spurte om han ville bli med ut på middag på bursdagen hans(om han ikke hadde andre planer) også hadde jeg bestilt bord på et sted med deilig mat og drikke mm. Ble veldig hyggelig og masse kos for oss sammen 😍

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i samme situasjon en gang, hadde akkurat begynt å date en som ble 50. Inviterte han hjem på middag hos meg og ga han egentlig bare noe veldig enkelt og billig men personlig (litt intern humor og litt romantisk). Han likte det kjempegodt, påpekte det faktisk at det var akkurat sånn han digget. Han er ikke noe opptatt av gaver, og tenker han er som alle andre 50åringer, sier til døtrene at han bare ønsker seg sokker og snille barn. Man har jo gjerne "alt".

Synes ikke du skal være så opptatt av å måle gaven i penger, bare gi noe litt søtt som er med omtanke. De fleste voksne synes jo bare det er hyggelig med litt oppmerksomhet, de er ikke opptatt av å få noe dyrt.

Anonymkode: b273a...685

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Overnatting på et hotell dere kan kjøre motorsykkel til 🙂 

Anonymkode: aca15...7b1

Øh der forutsetter at de er sammen når sesongen starter, kjipt om det går i dass om 4 uker lissom 

Skrevet
Tantemor skrev (2 timer siden):

Fiks ordentlig gave du 👌

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere er ikke kjærester og er helt i startgropa. Da gjør man ikke veldig mye ut av en bursdag, selv om den er rundt. Forslaget om å ta han med ut og spise er mer enn godt nok. Kanskje en forestilling på teater eller kino også kan tas med i samme slengen.

Anonymkode: 60664...9cc

Oi oi.... Så mange motstridende innspill her! 😅😂Jeg blir ikke klokere. Vet enda ikke hva jeg skal gjøre. 

Vet han har hatt lyst til å dra på sånn tretopphytte-tur og jeg kunne gjerne booket oss inn på noe slikt og laget en god middag til han der.... Men en natt på noe slikt koster ca 3500, det er kanskje også for mye.....? 

Å jeg river meg i håret. Så vanskelig når jeg liksom ikke helt vet hvor det bærer selvom det ser lovende ut! Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Spør hva han ønsker seg? 😅

Anonymkode: 33546...006

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...