Gå til innhold

Elkjøp - så forbannet jeg nesten griner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg valgte å kjøpe en vaskemaskin på elkjøp. Bestilte installasjon, levering. Nå ha rkeg vært ute vaskemaskin i en måned!! 

Avtalen var de skulle levere den før klokka 17 en tirsdag i feb. De dukket ikke opp og jeg fikk null sms eller telefon. Jeg ringte, De begynte å rote med leveringen, og la på en ekstra uke. De sa at de hadde ikke maskinen der. Plutselig dukker de opp klokka 22 på kvelden og inn kommer tre mann. Får ikke lagt poden før sent.. Jeg må ut å kjøre for å hente de og for de finner ikke veien. De leverer og installerer, men maskinen lekker så jeg måtte gjøre arbeidet på nytt selv. 

Og så innser jeg at platen bak på maskinen, som de bruker for å sikre den i frakt, har blitt glemt (vet ikke hva slags installasjonstjeneste jeg betalte for, men det var penger ut av vindu, dum var jeg som bestilte det. ) 

Jeg får ikke av platen og ringer elkjøp. De kan sende folk til meg om en ny uke og vil betale kompensasjon for rotet. (maskinen ristet som et helv. Og jeg er bekymret for at den er ødelagt) 

Så får jeg en ny avtale der en installatør skal komme å fjerne platen. Og her sitter jeg, de dukker søren meg ikke opp denne gangen heller, fordi jeg ikke svarte når de forsøkte å ringe. De stakk til neste kunde! Ingen kommunikasjon på sms eller noe info om når de kommer eller hvor sene de blir. 

Jeg har barn og får ikke hentet barnet før sent denne gangen, igjen pga elkjøp. Han er hos pappaen alene. Det går greit men det er så pyton at det går an å rote så mye, og være timevis forsinket når man skal ha betaling for en tjeneste. 

Noen andre som har samme erfaringen? 

Vil ihvertfall ikke råde noen til å bestille levering fra elkjøp. 😥

Jeg har også en uggen følelse av at de ikke får fjernet platen (ingen av verktøyene mine funker, skruene sitter bom fast..) og at jeg må vente enda en uke. 😭

Anonymkode: e8524...29e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Installasjonssikringen MÅ av før første bruk. Den låser vasketrommelen. Kjører du med den på, går det svært hardt utover maskinen. Hvis antatt "profesjonelle" glemte dette helt grunnleggende arbeidstrinnet, tenker jeg at du skal få en ny maskin.

Anonymkode: b1947...4b4

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet

Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat

Anonymkode: 2f3d1...3e8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det folk fra bring Elkjøp har brukt til levering og installasjon?

Jeg fikk levert vaskemaskin der folk fra bring kom og skulle installere. De to truet seg inn på badet med sekketralle og jeg oppdaget at de hadde klart å skade lister på døren til badet. Tok kontakt med Elkjøp som igjen tok kontakt med bring, og dette useriøse selskapet (bring) nekter for alt. Så Elkjøp vil ordne med utbedring av skade som bring har forårsaket.

Elkjøp burde ha lært opp egne folk til å levere og installere, og de må ha større fokus på kundeservice.

Anonymkode: c6bf8...b0f

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg valgte å kjøpe en vaskemaskin på elkjøp. Bestilte installasjon, levering. Nå ha rkeg vært ute vaskemaskin i en måned!! 

Avtalen var de skulle levere den før klokka 17 en tirsdag i feb. De dukket ikke opp og jeg fikk null sms eller telefon. Jeg ringte, De begynte å rote med leveringen, og la på en ekstra uke. De sa at de hadde ikke maskinen der. Plutselig dukker de opp klokka 22 på kvelden og inn kommer tre mann. Får ikke lagt poden før sent.. Jeg må ut å kjøre for å hente de og for de finner ikke veien. De leverer og installerer, men maskinen lekker så jeg måtte gjøre arbeidet på nytt selv. 

Og så innser jeg at platen bak på maskinen, som de bruker for å sikre den i frakt, har blitt glemt (vet ikke hva slags installasjonstjeneste jeg betalte for, men det var penger ut av vindu, dum var jeg som bestilte det. ) 

Jeg får ikke av platen og ringer elkjøp. De kan sende folk til meg om en ny uke og vil betale kompensasjon for rotet. (maskinen ristet som et helv. Og jeg er bekymret for at den er ødelagt) 

Så får jeg en ny avtale der en installatør skal komme å fjerne platen. Og her sitter jeg, de dukker søren meg ikke opp denne gangen heller, fordi jeg ikke svarte når de forsøkte å ringe. De stakk til neste kunde! Ingen kommunikasjon på sms eller noe info om når de kommer eller hvor sene de blir. 

Jeg har barn og får ikke hentet barnet før sent denne gangen, igjen pga elkjøp. Han er hos pappaen alene. Det går greit men det er så pyton at det går an å rote så mye, og være timevis forsinket når man skal ha betaling for en tjeneste. 

Noen andre som har samme erfaringen? 

Vil ihvertfall ikke råde noen til å bestille levering fra elkjøp. 😥

Jeg har også en uggen følelse av at de ikke får fjernet platen (ingen av verktøyene mine funker, skruene sitter bom fast..) og at jeg må vente enda en uke. 😭

Anonymkode: e8524...29e

Vanligvis en 13 mm fastnøkkel for å fjerne de to skruene bak. Hvor hjelpesløse er folk egentlig?

Anonymkode: 9bb9f...c6a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanligvis en 13 mm fastnøkkel for å fjerne de to skruene bak. Hvor hjelpesløse er folk egentlig?

Altså... Når man betaler masse for å få maskin levert og installert, så får de jammen gjøre jobben!

Hos meg brukte de lang tid på installasjon, og det var folk som tydeligvis holdt på med dette, så da er det ikke bare å "fjerne noen skruer".

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Bare vent, når du endelig får alt i orden og det viser seg at maskinen er skadet, kommer de garantert til å vise til angrefrist og nekte å levere ny maskin, men kreve å få reparere den. Been there, done that. 🫠

Anonymkode: 22ef4...160

• Liker 4
Skrevet

Leverings- og monteringsfolka som Elkjøp bruker er helt håpløse. De leier inn de absolutt billigste jallafirmaene de kan få tak i. Kommer ikke når de skal, snakker dårlig norsk, aner ikke hva de driver med og bare roter (og ødelegger gulv og lister hvis du er uheldig). Anbefaler Skousen.

Anonymkode: 7d1e7...57c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Har sluttet å kjøpe hvitevarer på Elkjøp pga. useriøs aktør.

• Nyttig 4
Skrevet

Har dårlig erfaring med Elkjøp jeg også, i føere omganger. Og når noe går galt (som det som oftest gjør), så er de ikke å få tak i på tlf. Man kommer bare til et hovedkontor i Oslo, og får ikke snakket med butikken man handler i. Man må altså møte opp på Elkjøp for hver gang man skal klage på noe eller ordne opp i noe. Der må man trekke kølapp og bli stående og vente i lang tid før man får kontakt, og da kan du være sikker på at rett person som kan svare eller hjelpe, ikke er tilstede. Så spør man om de kan ringe meg med info/ avtale når de vet, men nei, det kan de ikke. Så da må du komme innom Elkjøp flere ganger, stå i nye lange køer, og håpe at du får hjelpen du trenger. Jeg sliter meg ut på Elkjøp!!

Jeg har forøvrig også dårlig erfaring med bringing av varer. Nylig satt jeg en hel dag og tidlig kveld hjemme og ventet på varelevering, fordi de ikke kunne si noe mer nøyaktig enn at de skulle komme den dagen. Når klokken ble 19.30 og jeg ikke hadde hørt noe, ringte jeg leveringsfirmaet og etterlyste de. Da sa de at de hadde avtalt med Elkjøp å ta det dagen etter, fordi de ikke rakk det idag.. men ingen hadde gitt beskjed til meg om dette! Jeg kunne ikke være hjemme neste dag, så dette ble bare trøbbel.. Og jeg hadde sagt nei til noe annet viktig den dagen de egentlig hadde lovt å komme, så da gikk jeg glipp av noe helt unødvendig!

Anonymkode: 7e2b7...c5d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har nærmest alltid hatt kjempegodt inntrykk av ytt service hos Elkjøp, land og strand! Og det er jo ikke Elkjøp selv som leverer, de leier inn folk som leverer. Dette varierer fra plass til plass. Jeg ville heller ringt direkte til leiefirmaet og avtalt internt, etter å ha snakket med Elkjøp - hvertfall når det gjelder din sak. Dessverre er det mange flyttefirmaer som driver svæært useriøst..

Anonymkode: cf4a2...311

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså... Når man betaler masse for å få maskin levert og installert, så får de jammen gjøre jobben!

Hos meg brukte de lang tid på installasjon, og det var folk som tydeligvis holdt på med dette, så da er det ikke bare å "fjerne noen skruer".

Å herregud.

Jeg har installert minst 10 vaskemaskiner og klarer en ikke å skru på vannslangen, fjerne de to lange skruvene bak og vatre opp maskinen står det ikke særlig bra til vil jeg si. Barneskirenn som tar maks 10 min.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å herregud.

Jeg har installert minst 10 vaskemaskiner og klarer en ikke å skru på vannslangen, fjerne de to lange skruvene bak og vatre opp maskinen står det ikke særlig bra til vil jeg si. Barneskirenn som tar maks 10 min.

Å herregud! Ja det sier jeg også, om deg! Når man betaler for installasjon, da skal man jo få det man betaler for?? Det kan være mange årsaker til at folk velger å betale for installasjon. Ikke vær så nedlatende da, det er så usjarmerende!

Anonymkode: 7e2b7...c5d

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet

Har samme erfaring med Elkjøp og Bring. Man får ikke tak i Elkjøp på telefon. Måtte reise til Elkjøp for å få løst situasjonen etter at Bring satte en tørketrommel på gårdsplassen vår, som vi tydelig hadde bestilt levering og montering av.

Kom to unggutter sent samme kveld og ordnet det, men ikke før jeg hadde brukt hele ettermiddagen på å først ringe til Bring, som nekter å oppgi tlf.nr. til sjefen i området, og så fysisk reise til Elkjøp for å få løst det. Aldri mer.

Anonymkode: 48f21...99b

• Liker 5
Skrevet

Jeg fikk innstallert vask og tørk fra elkjøp. Det ble noen dager forsinket fordi den ikke kom til lager, men det fikk jeg beskjed om i god tid. Et par dager etter installasjon oppdaget jeg en feil med en dings som installeres mellom vask og tørk når de plasseres i tårn. Gikk tilbake til elkjøp, og de sendte de samme som hadde innstallerte for å fikse. Kjempegreier og veldig fornøyd. Jeg har bare gode erfaringer, også fra tidligere. 

Anonymkode: f84e6...37e

• Liker 1
Annonse
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Startet du maskinen? Ikke skrudde den på men forsøkte å sette i gang en vask? Om så kan maskinen være ødelagt allerede. Transportsikringene skal sitte litt i fordi trommelen ikke skal bevege seg opp og ned under transport men de skal ikke være skrudd så hardt at det ikke går med vanlig muskelkraft.

Som tidligere hvitevare selger, dog ikke Elkjøp så blir jeg litt flau over hvor dårlig jobb det er mulig å gjøre. Dessverre opplevde jeg på slutten og dette for 10 år siden at transport ble nedprioritert mer og mer pga man skulle ha det billigst mulig. Vi hadde en kjempefin kar som var handyman og (tidligere) reparatør som leverte for oss perfekt hele tiden. Ble erstattet av en tusenkunstner som ikke kunne noe skikkelig men litt om mye men ingenting skikkelig som kjørte for flere butikker (ikke bare elektrobutikk) og det er mitt inntrykk i dag at det er ekstremt variabelt hvor dyktige man er på levering/montering i dag vs tidligere.

Sier ikke alt var bedre før for har hatt gode opplevelser også men spennet mellom de gode og middels eller dårlige i dag er enormt. Tror første jeg hadde spurt om i dag om jeg skulle ha hvitevarer levert hjem er hvilket firma er det som leverer og installerer. Er det Bring hadde jeg droppet det. Har sett nok fæle eksempler på hvordan de skal levere på TV2 hjelper deg. Beste er om butikken har egne ansatte selv om det er nesten utdødd minus enkelte butikker. Minimum bør butikken ha avtale med et selskap som de kan kontakte sjåfør direkte.

Anonymkode: 91d70...fee

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å herregud.

Det burde du ringe til bring og fortelle om.

De som transporterte maskinen til meg var to røslige karer på rundt 1,90, og de brukte krefter på å ordne og installere. Det var ikke "ti minutter barneskirenn". Men, du kan selvsagt dette bedre...

De kreftene de brukte på bære på plass, løfte opp, justere osv. den tunge maskinen, hadde ikke jeg hatt sjanse til å klare alene. Alt hadde gått fint om de ikke hadde skadet lister på døren til badet, og nektet for det etterpå. Horribelt at bring kun tar hensyn til hva sjåføren sier, og gir kundene avslag på klage kun ut fra sjåførens uttalelse. Kundene betraktes altså som svindlere.

Jeg leste omtaler bring har fått på nettet, og der står det jammen mye negativt. Ingen burde bruke det selskapet om de ikke skjerper seg betydelig. Heldigvis tok Elkjøp ansvar, men det var mye frem og tilbake.

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjøpte tv på elkjøp, tv klikker så den sendes til reparasjon. 

1 uke går, 2 uker, 3 uker, 4...5.. og med ny lovnad om at den kommer neste uke selvsagt. I mellomtiden har jeg en lånetv med pikselfeil så alle mennesker på skjermen er enten grønne eller gule. 

Når min tv endelig er bekreftet ankommet så laster jeg monster lånetv inn i bilen alene og drar for å hente min tv. Den står der på lager med en pose skruer festet i pappesken rundt?? Jeg kikker oppi og de har knekt ramma rundt tvskjermen så den ikke sitter fast lenger, det var IKKE feilen jeg leverte inn, og på toppen er fjernkontrollen savnet. 

Jeg gjør noen oppmerksom på det og tv går noen flere runder til reparasjon før de dømmer den død og jeg kan velge en ny tv på garantien. Hadde lyst til å be om pengene igjen så jeg slapp å forholde meg til ekjøp ever igjen. 

Anonymkode: 5a54b...d9a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å herregud.

Det kan være mange grunner til å bestille installering, blant annet handicap. Uansett skal man selvsagt få tjenesten man betaler for. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Den der tjenesten de har begynt med...hva var det nå igjen..."kalibrering" av tv'en du kjøper. Det blir bare for dumt = svindel. Når man kjøper en splitter ny tv skal man selvfølgelig slippe å kalibrere noe som helst. Elkjøp var vel en gang i tiden en elektrosjappe. Nå har de jammen begynt å selge kjøkken også. 

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...