Gå til innhold

Vi skilles. Hun krever at vi har hver vår leilighet og beholder huset frem til vi finner ut hvem som skal ha huset.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er skikkelig økonomisk tap! Hun mener barna skal få bo fast i huset frem til vi finner ut om en av oss overtar det eller om vi selger det. Det er forsåvidt greit. 

Men jeg har foreslått at vi leier en leilighet som vi har på deling. Når den ene er i huset med barna, så er den andre i leiligheten og så bytter vi annenhver uke. Hun nekter å dele på en leilighet med meg og krever at vi må ha hver vår. 

Vi blir altså sittende med to leiligheter som vi leier på hver vår kant, samt et hus vi ikke vet hva som skjer med enda. 

Er ikke dette litt urimelig? At hun ikke kan gå med på å ha en felles leilighet vi bytter på? 

Må jeg bare godta dette? 

Mann, 39

Anonymkode: aca89...ffa

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det er skikkelig økonomisk tap! Hun mener barna skal få bo fast i huset frem til vi finner ut om en av oss overtar det eller om vi selger det. Det er forsåvidt greit. 

Men jeg har foreslått at vi leier en leilighet som vi har på deling. Når den ene er i huset med barna, så er den andre i leiligheten og så bytter vi annenhver uke. Hun nekter å dele på en leilighet med meg og krever at vi må ha hver vår. 

Vi blir altså sittende med to leiligheter som vi leier på hver vår kant, samt et hus vi ikke vet hva som skjer med enda. 

Er ikke dette litt urimelig? At hun ikke kan gå med på å ha en felles leilighet vi bytter på? 

Må jeg bare godta dette? 

Mann, 39

Det kommer sikkert an på årsaken til skillsmissen det....

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde bare solgt huset. Hvorfor skal dere lage mer konflikt. Selg, flytt ut, ferdig med det. 

Anonymkode: 65751...c98

• Liker 29
  • Nyttig 6
Skrevet

Min første tanke er at noe av grunnen for at hun vil skilles fra deg er at hun er lei av å være hushjelpen din og at hun vet hun må fortsette med det når dere skal dele leilighet selvom dere ikke er der samtidig.

piss på dokanten, bremsespor i do, skitne klær i kriker og kroker, glass og skåler stående på alle bord, brødsmuler på benken og så videre er heller ikke det jeg vil komme Hjem til, i alle fall ikke fra en fyr jeg nylig har skilt meg fra. 

Anonymkode: 4da61...504

• Liker 38
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun kan jo dele samme hus, virker logisk å samarbeide i siste innspurt for at begge skal komme greit utav det økonomisk. 

Anonymkode: c5cbd...c58

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår henne godt, jeg ville ikke delt en leilighet med min eks. 

• Liker 8
Skrevet

Det hadde jeg aldri gått med på. Boligmarkedet er helt ræva nå, så om hun vil kjøpe deg ut så hadde jeg jublet. Slik kommer du deg videre fort som mulig

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde evnt latt ho kjøpe deg ut hvis mulig.

Men vet om personer som har klart samarbeid etter brudd der har de hatt 1 leilighet som foreldrene var i når der ikke var dems helg, og så bodd i huset når de har hatt ungene. Men da MÅ en kunne samarbeide. Eller så vil det bli det beste at ungene flytter mellom 2 hjem

Anonymkode: 98751...ae7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min første tanke er at noe av grunnen for at hun vil skilles fra deg er at hun er lei av å være hushjelpen din og at hun vet hun må fortsette med det når dere skal dele leilighet selvom dere ikke er der samtidig.

piss på dokanten, bremsespor i do, skitne klær i kriker og kroker, glass og skåler stående på alle bord, brødsmuler på benken og så videre er heller ikke det jeg vil komme Hjem til, i alle fall ikke fra en fyr jeg nylig har skilt meg fra. 

Så fordomsfullt! 

Det er jeg som ikke vil mer. Grunnet utroskap fra hennes side. 

Hvorfor skal hun gjøre livet enda mer surt for meg ved å opplagt la oss gå i økonomisk tap? Som en annen skriver:hun klarer at vi bytter på huset en stund, hvorfor ikke klare å bytte på en leilighet også? Skjønner det ikke.... Har delt økonomien nå men ingen av oss har egentlig råd til å ut med 10.000 ekstra i mnd hver? 

• Liker 11
  • Hjerte 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Mousj skrev (11 minutter siden):

Det kommer sikkert an på årsaken til skillsmissen det....

Utro skadd. Fra hennes side. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde evnt latt ho kjøpe deg ut hvis mulig.

Men vet om personer som har klart samarbeid etter brudd der har de hatt 1 leilighet som foreldrene var i når der ikke var dems helg, og så bodd i huset når de har hatt ungene. Men da MÅ en kunne samarbeide. Eller så vil det bli det beste at ungene flytter mellom 2 hjem

Anonymkode: 98751...ae7

Ja det var det jeg så for meg. Jeg klarer knapt se henne men skulle likevel klart dette for en periode. Ingen av oss klarer bestemme seg for om vi vil ha huset eller ikke. I bunn og grunn vil nok begge ha det, det er skikkelig flott, men for min del må jeg gå mange runder. For mye minner og veldig stort for meg.... 

Og vi samarbeider naturlig nok dårlig. Kanskje derfor hun ønsker å ikke dele noe med meg. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utro skadd. Fra hennes side. 

Ja det var det jeg så for meg. Jeg klarer knapt se henne men skulle likevel klart dette for en periode. Ingen av oss klarer bestemme seg for om vi vil ha huset eller ikke. I bunn og grunn vil nok begge ha det, det er skikkelig flott, men for min del må jeg gå mange runder. For mye minner og veldig stort for meg.... 

Og vi samarbeider naturlig nok dårlig. Kanskje derfor hun ønsker å ikke dele noe med meg. 

Utroskap skulle det jo stå.... Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde bare solgt huset. Hvorfor skal dere lage mer konflikt. Selg, flytt ut, ferdig med det. 

Anonymkode: 65751...c98

Barn i bildet som er knyttet til huset. 

• Hjerte 2
Skrevet

Dette høres totalt urimelig ut, ts. Hadde aldri gått med på noe slikt. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor dem skilles har du ingenting med eller anta at det er sånn eller sånn, liker du om folk antar ting om deg også? At du har en sånn mann, det har ingenting med ts sitt spørsmål og gjøre. 
Uansett hva, skal  dem skilles og spørsmålet her handler ikke om hvorfor dem skiller seg, men et hus. 
Ts er det sånn at hun kan kjøpe ut deg? Tror heller jeg ville gitt glipp av huset en og lage mye unødvendig tull rundt det. Men da må hun jo ha mulighet til og kjøpe deg ut. Jeg ville kontaktet advokat her, om det blir vanskelig og finne ut av det. Man kan jo ikke sitte sånn, man må jo ha mulighet til og komme seg vidre.

Anonymkode: ff394...772

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du mulighet til å flytte til familie for en periode ? Eller er det mulig å gjøre det billig med feks leie et rom I bofellesskap, ikke optimalt, men for en periode. 

Er sikkert mange i disse dyre rentetider som også leier ut rom i huet sitt bare for å tjene noen kroner.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor får du dette fra? 

Lukter misandri lang vei. 

Anonymkode: 6cdb3...cd4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Må jeg bare godta dette? 

Mann, 39

Hva har du råd til tenker jeg. Man kan jo ikke gjøre noe sånt som dette uten å ha råd. Om du har råd til å kjøpe henne ut av boligen men hun har ikke det så blir jo dette en enkel deal: de overtar huset om du fortsatt ønsker å bo der. Ta kontakt med banken å hør hva du har råd til også må hun gjøre det samme. 

En ting er ihvertfall sikkert: Jeg hadde ikke leid en utleieleiligheten som jeg å dele med eksen, på skift. For noe tull! 

• Liker 2
Skrevet
Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Dette høres totalt urimelig ut, ts. Hadde aldri gått med på noe slikt. 

Nei det er akkurat dette jeg kjenner på. Hun tjener mye mer enn meg og vet at dette vil tære på meg økonomisk. Hvordan går jeg frem hvis jeg ikke godtar det? Jeg har ikke advokat (enda).... 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor dem skilles har du ingenting med eller anta at det er sånn eller sånn, liker du om folk antar ting om deg også? At du har en sånn mann, det har ingenting med ts sitt spørsmål og gjøre. 
Uansett hva, skal  dem skilles og spørsmålet her handler ikke om hvorfor dem skiller seg, men et hus. 
Ts er det sånn at hun kan kjøpe ut deg? Tror heller jeg ville gitt glipp av huset en og lage mye unødvendig tull rundt det. Men da må hun jo ha mulighet til og kjøpe deg ut. Jeg ville kontaktet advokat her, om det blir vanskelig og finne ut av det. Man kan jo ikke sitte sånn, man må jo ha mulighet til og komme seg vidre.

Anonymkode: ff394...772

Takk for at du sa det jeg tenkte. Det er irrelevant hvorfor vi skilles, men å i tillegg "anta" hva som er årsaken blir jo helt hinsides!! 😡

Til det du spør om. Ja hun kan kjøpe meg ut mer hun vet ikke hva hun vil. Hun vet huset er stort og dyrt og at hun nok ikke klarer holde det alene. Jeg er derimot handyman og ville klart det fint. Men jeg er usikker på om jeg vil ha det eller ikke. 

Tenker det er det det handler om, at ingen av oss har sagt klart og tydelig at vi vil ha huset. Men hvor lenge skal vi ha det slik da? At vi har tre bosteder? Og når bør man lande hvem som overtar huset? 

Ikke lett. Bør jeg ta dette til advokat? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
avent skrev (4 minutter siden):

Har du mulighet til å flytte til familie for en periode ? Eller er det mulig å gjøre det billig med feks leie et rom I bofellesskap, ikke optimalt, men for en periode. 

Er sikkert mange i disse dyre rentetider som også leier ut rom i huet sitt bare for å tjene noen kroner.

All min familie bor i nord. Vi bor i øst der hun er fra. Så nei dessverre. Har heller ingen venner jeg kan ta inn til. Orker ikke bofellesskap når jeg har det så tøft som nå. 

• Hjerte 5
Skrevet
Fighter83 skrev (2 minutter siden):

Hva har du råd til tenker jeg. Man kan jo ikke gjøre noe sånt som dette uten å ha råd. Om du har råd til å kjøpe henne ut av boligen men hun har ikke det så blir jo dette en enkel deal: de overtar huset om du fortsatt ønsker å bo der. Ta kontakt med banken å hør hva du har råd til også må hun gjøre det samme. 

En ting er ihvertfall sikkert: Jeg hadde ikke leid en utleieleiligheten som jeg å dele med eksen, på skift. For noe tull! 

Hun har bedre råd enn meg men jeg klarer det hvis jeg vil. 

Du ville ikke ha delt på en leilighet med eksen inntil videre? Skjønte ikke helt. Du syns det er best å sitte med to leiligheter og et hus i stedet for en på skift? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...