Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, skal være toastmaster for en venn som fyller 50.

Salat er ikke favoritt maten så noen ekstra kilo må man kunne si at det er.

Han har også et relativt lite budsjett på hårpleie produkter.

Det må være lov å tulle med dette, han kan jo ikke bli hårsår?

Endret av SandyD
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke gjort det nei 

Anonymkode: 72a2d...710

• Liker 2
Skrevet

Det er du som kjenner han og vet hvordan han vil reagere...

De fleste jeg kjenner synes ikke det er greit å spøke med vekt. Jeg selv synes det vitner om mangel på sosiale antenner dersom man drar vekt inn i bursdagstaler, og man skal være veldig trygg på både bursdagsbarnet og gjester før slikt er greit...

Angående hår så er det veldig ulikt hvordan menn tar det.

Anonymkode: 077ae...350

• Hjerte 1
Skrevet

Ville du synes det var uproblematisk at han i retur ved en passende anledning gjorde offentlig narr av din mangel på sosiale evner? 

Lytehumor er sjelden greit. Gjestene kommer til å ha medlidenhet med ham som har en så håpløs venn, og eventuelt latter vil være på din bekostning, ikke hans.

Anonymkode: 6bc05...a9b

• Hjerte 1
Skrevet

Er du kjent for å være morsom i omgangskretsen? Hvis ikke vil jeg tro det er en dårlig ide å prøve.. og som andre sier burde du vite hva vennen din synes er morsomt eller ei.. 

Skrevet

Han har vel ikke noe hår å bli sår i? 

Anonymkode: 4a48b...fac

Skrevet

Det hjelper heller ikke om denne fyren trekker litt på smilebåndet hvis ingen andre gjør det..

Toastmaster er en slags performance.. Du bør ha alle med deg hvis du benytter humor. Kvalitetssjekk manuset ditt overfor noen bekjente. Helst noen som IKKE skal på det respektive eventet..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville du synes det var uproblematisk at han i retur ved en passende anledning gjorde offentlig narr av din mangel på sosiale evner? 

Lytehumor er sjelden greit. Gjestene kommer til å ha medlidenhet med ham som har en så håpløs venn, og eventuelt latter vil være på din bekostning, ikke hans.

Anonymkode: 6bc05...a9b

Det måtte jeg jo akseptere og til og med le litt av. Vil jo ikke være en håpløs venn. Får vel finne på noe annet skjønner jeg. Noen forslag?

Skrevet
SandyD skrev (1 time siden):

Det måtte jeg jo akseptere og til og med le litt av. Vil jo ikke være en håpløs venn. Får vel finne på noe annet skjønner jeg. Noen forslag?

Det er jo du som kjenner han og veit kva som er innafor. 

Kjenner du dei fleste andre gjestene? 

Anonymkode: b4220...6c6

Skrevet
SandyD skrev (1 time siden):

Forresten har eg vore i fleire slike lag der toastmasteren har skrive "stuntdikt" til heidersgjesten. Gjerne litt lett og enkel i tonen, men med både moro og rørande innhald. Google stuntpoet Arne Torget (han som var i eit eller anna talent-program), så får du opp dikt av han. 

Skrevet
SandyD skrev (13 timer siden):

Hva med å komme med morsomme historier fra ting dere har opplevd sammen, som ikke går ut på å latterliggjøre han eller drite han ut? 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 23.16):

Det er jo du som kjenner han og veit kva som er innafor. 

Kjenner du dei fleste andre gjestene? 

Nei, kjenner veldig få av de. De fleste er venner av kona hans. Selv har han veldig få.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 23.20):

Forresten har eg vore i fleire slike lag der toastmasteren har skrive "stuntdikt" til heidersgjesten. Gjerne litt lett og enkel i tonen, men med både moro og rørande innhald. Google stuntpoet Arne Torget (han som var i eit eller anna talent-program), så får du opp dikt av han. 

Godt forslag, men ser en utfordring med å bli en god stuntpoet i løpet av noen uker. Da føles det mer overkommelig med en tjukkas vits 🫣

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 11.52):

Hva med å komme med morsomme historier fra ting dere har opplevd sammen, som ikke går ut på å latterliggjøre han eller drite han ut? 

Har ikke så mange morsomme historier desverre. Vårt vennskap er basert på at jeg i ungdommen tok han med på ting fordi hans mor betalte meg litt for det. Etter hvert utviklet vi et bånd, men når jeg tenker på det er hele greia litt trist. Men er gode venner i dag altså, og får ikke betalt lenger😀

Skrevet

Da jeg var toastmaster, så spilte jeg på humor, men det var på min egen bekostning og ikke på brudeparets (var toastmaster i et bryllup). Koblet de og meg sammen med historier hvor det var jeg som kom dårlig ut. Folk lo godt og opplevde det som hjertelig latter. Men hadde aldri i verden lagt opp til noe du tenker å gjøre, TS

Anonymkode: 3ec55...a53

Skrevet

Jeg som gjest hadde synes dette hadde vært pinlig! Jeg hadde tenkt at du manglet sosial intelligens

Anonymkode: cc487...88c

Skrevet

Hvorfor være kjip og negativ i en slik rolle? Er ikke greien med toastmaster at den skal bidra positivt, være morsom og løfte stemningen? 

Altså, i noen tilfeller kan jo slikt være morsomt, men som toastmaster, særlig hvis du er usikker på "crowden" (som jeg oppfatter at du er, når du skriver her og spør), hvorfor risikere det?! I beste tilfelle syns noen det er morsomt, men garantert ikke alle og dermed vil du jo iallefall uansett trekke ned opplevelsen for de som ikke syns noe om det, kanskje til og med den du er toastmaster på vegne av. Ikke verdt det, tenker jeg.

Anonymkode: b300d...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...