Gå til innhold

Omgangssyke (ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har fått noe ekkelt virus. Begynte å spy natt til mandag. Fikk deretter diaré. Så stoppet oppkastet. Når jeg nå forsøkte å spise noe for første gang siden søndag, kastet jeg opp alt like etterpå. Hvor lenge er det vanlig å holde på slik ved omgangssyke? Har gått ned flere kg siden sykdomsstart og føler meg helt grusom. Har i tillegg høy feber fortsatt.

Anonymkode: 2ff81...6f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra 2-7 dager.  Drikk litt og litt vann. Spis salt kjeks/ potetgull..litt og litt

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei. Har fått noe ekkelt virus. Begynte å spy natt til mandag. Fikk deretter diaré. Så stoppet oppkastet. Når jeg nå forsøkte å spise noe for første gang siden søndag, kastet jeg opp alt like etterpå. Hvor lenge er det vanlig å holde på slik ved omgangssyke? Har gått ned flere kg siden sykdomsstart og føler meg helt grusom. Har i tillegg høy feber fortsatt.

Det finnes flere varianter av omgangssyke, har du fått Rotavirus feks så er den litt heftigere en Norovirus og vil sitte lenger i. Ikke farlig å gå ned i vekt men sørg for å oppretthold elektrolyttbalansen ved å få i deg salter og drikke . Ta febernedsettende. Er du ikke bedre etter litt så ta kontakt med lege. 

Anonymkode: ceb20...689

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes flere varianter av omgangssyke, har du fått Rotavirus feks så er den litt heftigere en Norovirus og vil sitte lenger i. Ikke farlig å gå ned i vekt men sørg for å oppretthold elektrolyttbalansen ved å få i deg salter og drikke . Ta febernedsettende. Er du ikke bedre etter litt så ta kontakt med lege. 

Glemte å skrive blir du dehydrert så avler det mer kvalme og du bruker lenger tid på å komme deg, så mitt råd er derfor drikk kontinuerlig og få i deg salter. Finnes også egne tabletter på apoteket som bidrar til å holde deg hydrert, husker ikke hva de heter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg tok det opp siden jeg har BMI på 19 til vanlig.. Men det er kanskje ikke farlig å være undervektig en liten periode? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...