Gå til innhold

Leppomade som FAKTISK fungerer? Tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Purelan (brystvortekrem) fra apoteket

Anonymkode: aab45...605

Enig i denne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som funker, men det er faktisk mange lepomader som har ingredienser som er irriterende for folks lepper. Folk tror da ofte at leppene blir "avhengige" av lepomaden, mens det egentlig er en kombo av irritasjon og pleie. For meg fungerer Cliniderm sin best.

Endret av katties
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme! Skal prøve brystvortekremen. Anbefaler i hvert fall ikke Decubal Lips & Dry Spots balm. Kjøpte den pga knallgod omtale og fordi den er parfymefri. Men leppene ble mye verre. Tipper den inneholder sånn ca 99 % parafin og 1% bivoks og lanolin, for den lukter virkelig ikke bra (det gikk opp for meg hvorfor apotekene putter så mye parfyme i produktene at man nyser hele dagen) og tørker ut leppene til knusk. Verste jeg har vært borti, verre enn Lipsyl. 

Anonymkode: b2310...34f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ordinær fet krem som Bephanten Creme er nok ikke dumt å forsøke. Evt. Purelan, som jo er lanolin.

Anonymkode: 744a6...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaselin! Så kan jeg ta på mer på natten så leppene ikke er tørre på morgenen. Mine lepper pleide å sprekke opp noe sykt på vinteren, vaselin hjelper veldig. Nå er det mye bedre! Ikke avhengig, leppene mine blir ikke fortere tørre. 

Anonymkode: dcc6d...270

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Decubal lips & dry spots 😊

Anonymkode: fa6e8...e0a

Samme her. Den redder leppene mine hvis de blir tørre. Bruker den kun ved behov, men har den alltid liggende. 

Anonymkode: 903cc...a5d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PL3! Blå stift som selges på Vita. Vokst opp med den, bruker kun den fortsatt. 

Anonymkode: a6b66...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin, for å hindre tap av fuktighet. Viktig å legge vaselin på leppene før man bruker aktive ingredienser i hudpleie, samt før man går ut i kulden osv. Jeg bruker kun vaselin i vinterhalvåret. Om sommeren bruker jeg lypsyl med solfaktor.

Anonymkode: 74b89...ea3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en lepomade, men syns egentlig lumene sin lipgloss louminous shine er hydrerende. 

Anonymkode: 88347...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd "alt", og Elizabeth Arden sin eight hour cream er det absolutt beste. Smører det på om kvelden når jeg legger meg og uansett hvor tørr jeg var dagen før, våkner jeg med fine lepper. Trenger ikke gå og smøre på i løpet av hele dagen heller.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruler bare vanlig fuktighetskrem, som på resten av kroppen. Feks dexeryl, eller apobase. 

Anonymkode: 0c101...bc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Purelan (brystvortekrem) fra apoteket

Anonymkode: aab45...605

Signerer denne.

Alt annet er akutthjelp der og da, men gjør problemet større i lengden. Purelan er fet, og fungerer veldig bra.

Anonymkode: 58c99...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...